اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

ترور سردار سلیمانی موجب نفرت جهان از ترامپ شد/ راه مقابله با «معامله قرن»

مدیر کل امور بانوان مجمع تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه بیش از ۳۰۰ قطعنامه برای حمایت از مردم فلسطین در سازمان ملل متحد وجود دارد، گفت: ترامپ با «معامله قرن» تمام این اسناد را زیر پا گذاشت.

ترور سردار سلیمانی موجب نفرت جهان از ترامپ شد/ راه مقابله با «معامله قرن»

شهین کربلایی مدیر کل امور بانوان مجمع تقریب مذاهب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس با اشاره به «معامله قرن» و اقدامات جنایتکارانه آمریکا اظهار داشت:  فلسطین بیش از ۶ دهه است که زیر سلطه رژیم صهیونیستی قرار دارد و مردم آن محکوم به آوارگی و فرار از سرزمین خود هستند.

بیش از ۳۰۰ قطعنامه برای حمایت از مردم فلسطین در سازمان ملل متحد وجود دارد

وی با بیان اینکه از زمان پیدایش سازمان ملل متحد تاکنون بیش از ۳۰۰ قطعنامه در طول حدود ۷۰ سال توسط دولت‌های مختلف تصویب شده است، افزود: اسناد حقوقی و بین‌المللی بسیاری برای دفاع از مردم فلسطین وجود دارد، اما در کاخ ریاست جمهوری آمریکا، ترامپ در جشنی که برای جابجایی سفارت آمریکا در فلطسین اشغالی از تل‌آویو به قدس گرفتند، اعلام کرد که علاوه بر به رسمیت شناختن اسرائیل، از این به بعد رژیم غاصب صهیونیستی می‌تواند به شهرک‌سازی خود ادامه دهد.

ترامپ تمام قواعد سازمان ملل را زیرپا گذاشت

کربلایی با اشاره به اینکه از زمان اعلام معامله قرن توسط آمریکا، این اقدام ترامپ با مخالفت کشورهای اسلامی و بیش از همه مردم فلسطین روبرو شد، خاطرنشان کرد: آمریکا با معامله قرن مجوزی به اسرائیل برای شهرک‌سازی بیشتر در فلسطین اشغالی و کرانه باختری و نوار غزه داد که با این اقدام تمام قوانین و اسنادی را که تاکنون به صورت مستند توسط دولت‌های مختلف به ویژه کشورهای اسلامی حتی در سازمان ملل متحد موجود است، زیر پا گذاشت.

مدیر کل امور بانوان مجمع تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه معامله قرن را باید معامله ننگین و دروغین قرن نامید، گفت: جهان اسلام هم این معامله را محکوم و با اقدامات آمریکا مخالفت کردند.

کشورهای آزادی‌خواه جهان «معامله قرن» را محکوم کردند

وی درباره دلایل سکوت سازمان ملل متحد نیز تصریح کرد: وقتی صحبت از سازمان ملل می‌کنیم، باید توجه داشته باشیم اگر چه بیش از ۱۸۰ کشور عضو این سازمان هستند و نمایندگانی به طور دائم دارند، وقتی نمایندگان توافقنامه و سندی را در مجمع عمومی امضا می‌کنند، این توافقنامه برای تمام کشورها لازم‌الاجرا است.

مدیر کل امور بانوان مجمع تقریب مذاهب اسلامی افزود: در سازمان ملل متحد، شورای امنیتی وجود دارد که تعداد انگشت‌شماری از کشورها عضو آن هستند که برخی از آن‌ها حق وتو نیز دارند؛ مثل آمریکا. بر همین اساس، برخی اسناد و قوانین علی رغم اینکه در سازمان ملل متحد تصویب می‌شود، می‌تواند توسط کشورهایی که دارای حق وتو هستند، نقض شود و کشورهای عضو آن را وتو کنند. برای همین هم موافقت سازمان ملل درباره یک سند زمانی لازم‌الاجرا است که کشوری آن را وتو نکرده باشد.

وی با اشاره به اینکه همه کشورهای اسلامی از پدیده‌ای  به نام ظلم و جنایت ناراضی هستند، گفت: در حال حاضر تمام مردم مسلمان دنیا و حتی مردم آزادی‌خواه و طرفدار صلح بشری هم در هر نقطه جهان با طرح معامله قرن مخالفت خود را ابراز کردند.

معامله قرن محکوم به شکست است/ راه مقابله با معامله آمریکایی ـ صهیونیستی

کربلایی با بیان اینکه معامله قرن که صرفا معامله آمریکایی ـ صهیونیستی است، محکوم به شکست است، خاطر نشان کرد: مقابله با معامله قرن جز در سایه وحدت و همبستگی جهان اسلام ممکن نخواهد بود. همبستگی مردم مسلمان و دولت‌های اسلامی می‌تواند ضامن دفاع از حقوق مردم بی‌دفاع و آواره فلسطین باشد.

وی با اشاره به اینکه یهودی‌سازی فلسطین و همینطور انتقال سفارت به قدس شریف یا ادامه شهرک‌سازی اسرائیل غاصب در فلسطین، زیرپاگذاشتن اسناد بین‌المللی است، گفت: سند حق بازگشت یا غیرقانونی بودن شهرک سازی و انتقال صهیونیست‌های بیشتر به فلسطین اشغالی، از اسنادی به شمار می‌رود که موجود است، اما آمریکا بی‌اعتنا به آنها چنین اقداماتی داشته است.

کربلایی با بیان اینکه تمام طرفداران مذاهب جهان نه تنها اسلام، از زیرپا گذاشتن حقوق فلسطین اعلام انزجار و ناراحتی کردند، افزود: ادامه این نارضایتی‌ها می‌تواند در جهت شکست اسرائیل نتایج خوبی داشته باشد.

چرا آمریکا سعی در قدرتمند نشان دادن اسرائیل غاصب دارد؟

وی با اشاره به دلایل تلاش آمریکا برای قدرتمند نشان دادن رژیم صهیونیستی، خاطر نشان کرد: ترامپ نزدیک به پایان دوره اول ریاست جمهوری است و در این دوره با توجه به بسیاری از تصمیم‌ها، فعالیت‌ها و یا اقدامات و حمایت‌هایی که از دولت اسرائیل غاصب یا برخی دیگر از دولت‌ها داشته است، در جهان و حتی خود آمریکا مخالفت‌هایی را به همراه آورده و مورد انزجار قرار گرفته است.

مدیر کل امور بانوان مجمع تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه از اندیشمندان و علاقه‌مندان به مذاهب مختلف دنیا کمتر گروه و پایگاه قدرتمندی می‌بینید که در مخالف با ترامپ واکنشی نشان نداده باشند، گفت: ترامپ با توجه به اینکه در آستانه دور دوم انتخابات ریاست جمهوری است، سعی دارد آرای منفی را که برای استیضاح وی مطرح است، با خود همراه سازد و از رأی بیشتری برای دور دوم ریاست جمهوری برخوردار شود. 

کربلایی با اشاره به اینکه شرکت اسلحه‌سازی در سلطه رژیم صهیونیستی است که برخی اقدامات ترامپ به سود آن‌ها است، گفت: هرچه اسلحه بیشتر تولید کنند،  با اقدامات جنایتکارانه آمریکا، بیشتر می‌توانند این اسلحه‌ها را بفروشند. ترامپ بیش از هر چیزی به دنبال مسائل پول‌ساز است و به موقعیت اقتصادی فکر می‌کند. برای همین هم از رژیم اشغالگر قدس حمایت کرده و می‌کند.

ترور سردار سلیمانی موجب انزجار عمومی از ترامپ در سطح جهان شد

مدیر کل امور بانوان مجمع تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه ترامپ چندی پیش که دست به ترور سردار سلیمانی و همراهانشان کرد یک تنفر و انزجار عمومی در سطح جهان نه تنها کشورهای اسلامی و مسلمانان بلکه تمام کشورهای آزادی‌خواه ایجاد کرد، افزود: اگر دولتی قائل به قوانین و حقوق بین‌الملل نباشد، با زیرپا گذاشتن آن می‌تواند کشورهای دیگر یا مردم کشورش را آزار دهند که این کار را آمریکا انجام داد. هم به حقوق فردی سردار سلیمانی تجاوز کرد، هم حقوق بین‌الملل در عرصه مسائل بین‌المللی در کشورها را با این کار نقض کرد و موجب انزجار حتی افکار عمومی آمریکایی‌ها هم شد.

وی با اشاره به اینکه آمریکا فکر می‌کند با معامله قرن می‌تواند شخصیتی دموکراسی‌خواه و جنجالی به نفع منافع اقتصاد مردم فلسطین در ظاهر نشان دهد، تصریح کرد: آمریکا با مطرح کردن معامله قرن، خواست جو ناخوشایندی را که در تجاوز و ترور در عراق ایجاد کرده بود، مقداری کمرنگ کرده و به فضای جدیدی تبدیل کند. در حالی که این اقدام ترامپ کوچکترین تأثیر مثبتی در این زمینه نداشت تا جایی که همان لحظات اولیه مطرح شدن معامله قرن، بسیاری از کشورهای اسلامی مخالفت خود را با این اقدام ترامپ بیان کردند.

 ایران اسلامی همواره حمایت عملی و علنی خود را از فلسطین اعلام کرده است

مدیر کل امور بانوان مجمع تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه در آستانه چهل‌ویکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، مردم ایران بار دیگر حمایت خود را از مردم فلسطین اعلام می‌کنند، گفت: ایران اسلامی همواره حمایت عملی و علنی خود را از مردم محروم فلسطین اعلام کرده است. به نظر می‌رسد که اکنون هم فرصت مناسبی است که با حمایت مجدد از فلسطین و فراخوانی از کشورهای مسلمان برای اتحاد و اتخاذ موضع قاطع به منظور حمایت از فلسطینیان مثل همیشه کوشا باشیم و امیدواریم با همکاری کشورهای عربی با اقدامات مختلف همچون در بیانیه نوشتاری و حقوقی در عرصه بین‌الملل پشتیبان آن‌ها باشیم.

به گزارش فارس، «معامله قرن» چندی پیش توسط «ترامپ» رئیس جمهور آمریکا مطرح و در مراسمی با حضور «نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی رونمایی شد که بر اساس آن  طرح صلح آمریکایی-صهیونیستی، آمریکا تمام بیت‌المقدس را به عنوان قلمرو اسرائیل محسوب خواهد کرد و حاکمیت ادعایی این رژیم بر جولان اشغالی را نیز به رسمیت می‌شناسد. ترامپ این طرح را به عنوان صلح فلسطین و اسرائیل غاصب می‌داند و در این مراسم که سفرای برخی کشورهای اسلامی همچون عمان، بحرین و امارات بودند، می‌گوید:«از زمان ریاست جمهوری لیندون جانسون تا امروز برای ایجاد صلح بین اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها تلاش شده اما موفقیتی به دست نیامده است. اما طرحی که ما آماده کرده‌ایم مفصل‌ترین طرح صلح است».

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول