اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  محیط زیست و گردشگری

توسعه گردشگری کشور را از وابستگی به نفت نجات می‌دهد/ رتبه دوم جهان را در جذب گردشگر خارجی داریم

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: توسعه صنعت گردشگری می‌تواند کشور ما را از وابستگی بودجه به نفت نجات دهد.

توسعه گردشگری کشور را از وابستگی به نفت نجات می‌دهد/ رتبه دوم جهان را در جذب گردشگر خارجی داریم

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس‌، علی‌اصغر مونسان در مراسم افتتاح 472 پروژه حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور اظهار داشت: برای این پروژه‌ها 2 هزار میلیارد تومان هزینه شده است و برای صنعت گردشگری باید گام‌های بزرگی برداشته شود. 

وی خاطرنشان کرد: فرهنگ گردشگری یک مأموریت ذاتی در کشور است و با توجه به تمامی مشکلات و تحریم‌ها صنعت گردشگری در حال رشد است. 

مونسان خاطرنشان کرد: یا توسعه و گسترش صنعت گردشگری بودجه کشور ما قطعاً می‌تواند از وابستگی شدیدی که به نفت دارد نجات پیدا کند و این صنعت توانسته در هر شرایطی به کشور کمک کند. 

وی خاطرنشان کرد: ما موضوع تحریم‌ها، کاهش پروازهای مستقیم به داخل کشور و خیلی دیگر از موارد را داشتیم ولی علی‌رغم این مشکلات در 10 ماهه امسال 8 میلیون گردشگر وارد کشور شده است و پیش‌بینی ما این بود که تا پایان سال 10 میلیون گردشگر به داخل کشور جذب کنیم.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قطعاً با همت فعالان گردشگری از این شرایط سخت هم عبور خواهیم کرد و ما در سال 2019 توسط سازمان جهانی گردشگری کشور دوم جهان از رشد گردشگری خارجی شدیم. 

مونسان بیان داشت: با همکاری و تعامل دیگر دستگاه‌ها قطعاً سال 99 سال شکوفایی گردشگری خواهد بود و در گردشگری داخلی هم بازار بزرگی وجود دارد و امیدواریم در سال 99 اتفاقات خوبی در این حوزه بیفتد. 

وی یادآور شد: موضوع دیگر بحث تنوع در گردشگری است و ما باید در دیگر حوزه‌ها به غیر از گردشگری فرهنگی و تاریخی را هم اقدام کنیم چرا که حجم بالایی از گردشگر را به خود اختصاص می‌دهد. 

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یادآور شد: ما به جای اینکه در میدان رقابت با کشورهای دیگر در ساخت هتل پنج ستاره ورود کنیم باید محصولات خود را در صنعت گردشگری تنوع ببخشیم.

مونسان بیان داشت: در حال حاضر 590 هتل در کشور وجود دارد و 2400 پروژه نیز در بخش گردشگری در حال انجام است و آینده این بخش امیدآفرین است.

وی خاطرنشان کرد: استان تهران هم بخش مهمی از گردشگری کشور را بر عهده گرفته است. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول