اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

برنامه‌ریزی برای ساخت ۲ هزار واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد خراسان رضوی

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی گفت: برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته تا پایان سال جاری زمینه خانه‌دار شدن ۲هزار مددجو فراهم شود.

برنامه‌ریزی برای ساخت ۲ هزار واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از سایت خبری کمیته امداد، حبیب الله آسوده در مراسم افتتاح یک باب مسکن مددجوی کمیته امداد اداره یک مشهد به نمایندگی از واحدهای دیگر قابل بهره‌برداری در استان و در ایام الله دهه فجر، با اشاره به اینکه ۴۰ درصد سبد اقتصادی خانوار مربوط به بخش مسکن است، اظهار کرد: امسال بیش از یک هزار و ۹۰۰ واحد مسکن مددجویی ساخته شده است که امیدواریم این رقم در پایان سال به ۲ هزار مورد برسد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی از سفر نوبخت معاون رئیس جمهور به مشهد در سال جاری گفت و ادامه داد: در این سفر تعهد ساخت ۱۰ هزار واحد مسکن داده شد که ۴ هزار واحد آن مربوط به مددجویان کمیته امداد ساکن در روستاهای استان و حاشیه شهر مشهد می‌شود که با این اقدام باری از دوش مددجویان مستأجر برداشته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برای کمک به خرید مسکن مددجویان اصل بر سنددار بودن خانه است، اعلام کرد: اکنون در مشهد بیش از ۱۰ هزار خانوار مستأجر هستند که باید با کمک خیران و نیکوکاران، سازمان‌های دولتی و خصوصی به خانه‌دار شدن آن‌ها کمک کرد.

همچنین در این جلسه فرماندار مشهد کار کردن در کمیته امداد را لذت بخش، همراه با وجدان کاری دانست و گفت: برای کمک به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد نیازمند تحول هستیم تا مشکلات آنها پایان یابد.

سید محمدرضا هاشمی ادامه داد: امیدوارم به روزی برسیم که هیچ بانویی به دلایلی مانند طلاق و بیماری سرپرست، عهده‌دار خانوار نباشد.

گفتنی است؛ این واحد مسکونی در زمین به مساحت ۶۳ مترمربع با ۱۷۲ میلیون تومان اعتبار از منابع داخلی کمیته امداد، بانک‌ها و مشارکت خیران احداث و در ششمین روز از دهه مبارکه فجر با حضور فرماندار مشهد و مسؤولان استانی و محلی این نهاد در شهرک سیدی مشهد به بهره‌برداری رسید.

همچنین در ادامه این برنامه از کارگاه طرح اشتغال یک بانوی سرپرست خانوار که زمینه اشتغال برای ۵۰ بانوی سرپرست دیگر را فراهم کرده بود، بازدید و به منظور تجلیل و یادبود ایام، هدایایی به هر ۲ خانواده مسکن و اشتغال اهدا شد.

انتهای پیام/ 70051

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول