اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

همکاری‌های اقتصادی و بازرگانی محور مذاکرات ازبکستان و امارات

وزیر اقتصاد و تجارت خارجی ازبکستان در سفر به امارات با معاون نخست وزیر این کشور دیدار و چگونگی گسترش همکاری‌های اقتصادی و بازرگانی بین دو کشور را مورد بررسی قرارد ادند.

همکاری‌های اقتصادی و بازرگانی محور مذاکرات ازبکستان و امارات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «سردار عمررزاق اف» وزیر اقتصاد و تجارت خارجی ازبکستان که در راس یک هیات از فعالان اقتصادی این کشور به امارت سفر کرده است با «شیخ منصور بن زاید آل نهیان» معاون نخست وزیر و وزیر امور ریاست جمهوری امارات دیدار کرد.

در این دیدار دو طرف چگونگی گسترش همکاری‌های اقتصادی و بازرگانی 2 کشور را مورد بررسی قرار دادند.  

طرفین همچنین چشم انداز توسعه توافقات سرمایه گذاری در اجرای طرحهای جدید در زمینه‌های پتروشیمی، کشاورزی، گردشگری و مخابراتی را نیز مورد بررسی قرار دادند.  

مقامات 2 کشور در پایان این دیدار در مورد تشدید همکاری‌های جاری در چارچوب طرح‌های در دست اجرا و گام‌های بعدی در تنظیم ابتکارات جدید سرمایه گذاری به توافق رسیدند.

مبادلات بازرگانی ازبکستان و امارات متحده عربی در سال 2018 میلادی تقریبا در سطح 400 میلیون دلار قرار داشت.

هم اکنون در ازبکستان حدود 107 شرکت با سرمایه سرمایه گذاران امارات متحده عربی در زمینه‌های منسوجات، مصالح ساختمانی، کنسروهای میوه و سبزیجات و مواد شوینده فعالیت می‌کنند.  

امارات متحده عربی استقلال این کشور‌ را در تاریخ 26 دسامبر سال 1991 میلادی به رسمیت شناخته و در تاریخ 25 اکتبر سال 1992 میلادی بین این 2 کشور روابط سیاسی برقرار شده است.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول