اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  سایر حوزه ها

سهم دانشجویان پیام‌نور از وام‌های تحصیلی افزایش یافت/ پرداخت انواع وام به دانشجویان

رئیس دانشگاه پیام نور گفت: سهم دانشجویان دانشگاه پیام‌نور از وام‌های تحصیلی صندوق رفاه دانشجویان افزایش یافت و تعداد زیادی از دانشجویان وام دانشجویی دریافت کردند.

سهم دانشجویان پیام‌نور از وام‌های تحصیلی افزایش یافت/ پرداخت انواع وام به دانشجویان

محمدرضا زمانی رئیس دانشگاه پیام نور در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه دانشجویان دانشگاه پیام نور به طور مناسبی از وام‌های دانشجویی بهره‌مند می‌شوند، اظهارداشت: چندین نوع وام به دانشجویان ارایه می‌شود که در سال گذشته با همکاری نزدیک دانشگاه با صندوق رفاه‌ دانشجویی میزان استفاده دانشجویان این دانشگاه از وام‌های این صندوق افزایش یافته است.

وی گفت: سهم وام‌های تحصیلی دریافتی دانشجویان دانشگاه پیام‌نور از صندق رفاه دانشجویی در سال گذشته با رشد خوبی همراه شده است و تعداد زیادی از دانشجویان تحت پوشش قرار گرفته‌اند.

زمانی گفت: در حال حاضر همه دانشجویان دانشگاه پیام نور امکان دریافت وام تحصیلی از بانک‌های عامل طرف قرارداد دانشگاه را دارند.

*پرداخت وام دانشجویی شهریه

وی به انواع وام‌های دانشجویی و شرایط آنها برای دانشجویان این دانشگاه اشاره کرد و گفت: وام شهریه صندوق رفاه وجود دارد که پرداخت وام به دانشجویان برای هر نیمسال تحصیلی در مقاطع کارشناسی تا سقف مبلغ 7.500.000 ریال در سنوات مجاز تا 8 نیمسال تحصیلی انجام می‌شود.

زمانی توضیح داد: در مقطع کارشناسی ارشد تا سقف مبلغ 15.000.000 ریال با سنوات مجاز تا 4 نیمسال تحصیلی و در مقطع دکتری تا سقف مبلغ 35.000.000 ریال با سنوات مجاز تا 8 نیمسال تحصیلی این وام به دانشجویان پرداخت می شود.

*پرداخت وام شهریه بنیاد علوی

 رئیس دانشگاه پیام نور با اشاره به پرداخت وام شهریه بنیاد علوی به دانشجویان این دانشگاه به ویژه در مناطقه محروم و کمتر برخوردار، اظهار داشت: دانشجویان مجرد 6.000.000 ریال و دانشجویان متأهل 8.000.000 ریال از این اعتبار بهره‌مند می‌شوند.

به گفته زمانی، پرداخت این تسهیلات به ویژه در مناطقی که دچار حوادث طبیعی شده بودند به دانشجویان کمک کرد.

*وام‌ شهریه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران

زمانی همچنین به امکان پرداخت وام‌ شهریه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به دانشگاه این دانشگاه اشاره کرد و گفت: برای هر نیمسال تحصیلی در مقاطع کارشناسی تا سقف مبلغ 20.000.000 ریال در مقطع کارشناسی ارشد تا سقف مبلغ 56.000.000 ریال و در مقطع دکتری تا سقف مبلغ 166.000.000 ریال تسهیلات پرداخت می‌شود.

وی تاکید کرد: بازپرداخت تحصیلات قرض‌الحسنه با کارمزد 2.8% در سال و زمان بازپرداخت در هر مرحله از نیمسال 12 ماه

*وام شهریه بانک انصار

رئیس دانشگاه پیام نور تصریح کرد: همچنین برای هر نیمسال تحصیلی در مقاطع کارشناسی تا سقف مبلغ 10.000.000 ریال در مقطع کارشناسی ارشد تا سقف مبلغ 28.000.000 ریال و در مقطع دکتری تا سقف مبلغ 83.000.000 ریال تسهیلات بانک انصار وجود دارد که بازپرداخت تحصیلات قرض‌الحسنه با کارمزد 2.8% در سال و زمان بازپرداخت در هر مرحله از نیمسال 6 ماه است.

*پرداخت وام زیارت 

وی از پرداخت وام زیارت به دانشجویانی که عازم سفر زیارتی حج عمره یا اماکن متبرکه هستند خبر داد و گفت: وام زیارت یا عتبات عالیات تا سقف مبلغ 4.000.000 ریال ارایه می شود.

وی درباره نحوه بازپرداخت، خاطر نشان کرد: تاریخ سررسید اقساط 9 ماه پس از دانش‌آموختگی است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول