اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

تولیدات محتوایی را بومی‌سازی کنیم/ کلاف سردرگم فضای مجازی نباشید

مدرس و فعال فضای مجازی استان گلستان از فعالان حوزه سایبری خواست تا بارش محتوایی داشته باشند و مطالب را بومی‌سازی کنند.

تولیدات محتوایی را بومی‌سازی کنیم/ کلاف سردرگم فضای مجازی نباشید

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، علی سلیمان‌دوست پیش از ظهر امروز در آئین اختتامیه جشنواره «بچه‌های شهید حاج قاسم» و نخستین رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج در حسینیه عاشقان ثارالله گرگان اظهار کرد: نخستین کار در فضای مجازی جذب است و اگر نتوانیم در این حوزه افراد جذب کنیم موفقیت نخواهیم داشت.
وی خطاب به فعالان سایبری تصریح کرد: کلاف سردرگم فضای مجازی نباشید، حضرت ابراهیم (ع) وقتی خواست بت‌پرست‌ها را به سمت توحید جذب کند مردم را با دعوت به دین اسلام با خود همراه کرد.
این مدرس فضای مجازی ابراز کرد: بعد از ورود به فضای مجازی، همراهی، مدیریت، هدایت و بعد سوق دادن به هدف است.

سلیماندوست مدیریت جنگ نرم را اولویتی مهم خواند و گفت: ما ابتدا هدف را برای جامعه مخاطب مشخص می‌کنیم، مطالب ما باید جریان ساز باشد برای این کار ابتدا باید اولویت‌ها را شناسایی کنیم.
وی یافتن سؤال‌ها همچنین کشف دغدغه‌ها و نیازها را از دیگر راهکارهای جریان‌سازی برشمرد و گفت: برای اینکه جواب دشمن را بدهیم باید از راه خودش به طور ملموس و نرم ‌آنها را به چالش بکشیم و عملیات روانی داشته باشیم.

* جنگ نرم که جنگ ادراکی و جنگ اراده‌هاست باید روی پای خود بایستیم

این مدرس فضای مجازی بیان کرد: در جنگ نرم که جنگ ادراکی و جنگ اراده‌هاست باید روی پای خود بایستیم و متناسب با زمان، محتواسازی کنیم.

سلیماندوست شبکه‌سازی را از دلایل موفقیت در این حوزه برشمرد و افزود: باید شبانه‌روز در حوزه فضای مجازی کار کنیم و استراحت در این راه معنا ندارد.

وی با بیان اینکه باید بارش محتوایی داشته و مطالب را بومی‌سازی کنیم، ابراز کرد: کار سخت با تکرار انجام می‌شود اینکه نماینده مجلس در مجلس صحبت از آزادی حجاب کرد به خاطر این بود که آنقدر در جامعه گفتند تا آن فرد جسارت پیدا کرد، ما هم همینطور باید عمل کنیم با تکرار مطالبات می‌توانیم آنرا محقق کنیم.

این مدرس فضای مجازی با بیان اینکه برد حقیقی با جبهه حق است، اظهار کرد: در شبکه های اجتماعی باید افراد متفاوت و غیرهمفکر را دعوت کنیم  و مطالب خود را به دید افراد غیرهمسو برسانیم.

* باید استاد محتوا‌سازی باشیم/ نیروهای انقلابی باید صفحات مجازی یکدیگر را بشناسند و حمایت کنند
سلیماندوست ادامه داد: در قضیه موشک به دلیل اینکه دشمن جنگ روانی را بلد بود توانست فضا را به دست بگیرد در این راستا کشف سرنخ‌ها مهم است باید استاد محتوا‌سازی باشیم.
وی با اشاره به اینکه نیروهای انقلابی باید صفحات مجازی یکدیگر را بشناسند و حمایت کنند، گفت: از این طریق می‌توانیم یک لشکر بسازیم باید شبکه‌سازی کنیم تا به موفقیت برسیم.

سلیماندوست بر لزوم توسعه سامانه و تشکیلات سایبری تاکید کرد و گفت: با برنامه حرکت کردن می‌تواند ما را به سمت موفقیت رهنمون کند.
به گزارش فارس، در پایان این جشنواره برگزیدگان اول تا سوم؛ هشت قالب ترسیم شده معرفی و تجلیل شدند.
انتهای پیام/83001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول