اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی: افزایش نرخ خرید تضمینی گندم قیمت نان را بالا می‌برد

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه، گندم و نهاده‌های کشاورزی با ارز دولتی وارد می‌شود، گفت: افزایش نرخ خرید تضمینی گندم باعث افزایش قیمت نان خواهد شد و هرچند اعتراض کشاورزان در این زمینه وارد است اما امکان این افزایش وجود ندارد.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی: افزایش نرخ خرید تضمینی گندم قیمت نان را بالا می‌برد

به گزارش خبرگزاری فارس از ورامین، عباس کشاورز سرپرست وزارت جهاد کشاورزی صبح امروز با حضور در شهرستان ورامین به همراه انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران به‌منظور افتتاح و بازدید از طرح‌های کشاورزی این شهرستان انجام شد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز برای افتتاح ۴ پروژه کشاورزی در شهرستان ورامین حاضر شده‌ایم.

وی در خصوص پروژه‌های قابل افتتاح ورامین گفت: شهرک گلخانه‌ای ورامین سال‌ها متوقف بوده و هم‌اکنون با تلاش مجموعه‌های شهرستانی و استانی در ایجاد زیرساخت‌های لازم این مجموعه به ثمر رسیده و در زمینه تولید سبزی و صیفی فعالیت داشته و ایجاد اشتغال نیز کرده است.

کشاورز یادآور شد: در حال حاضر ۱۰۳ هکتار پروژه قابل افتتاح وجود دارد که چند واحد از آن به بهره‌برداری رسیده و واحدهای دیگر نیز ظرف ۶ ماه آینده نهایی خواهد شد.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی در خصوص اینکه برخی کشاورزان می‌گویند یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار تن گندم داریم اما هنوز واردات گندم با قیمت ۳ هزار و ۸۰۰ تومان صورت می‌گیرد، افزود: گندم چه برای تولید داخلی و چه برای واردات با قیمت ۳ هزار ۸۰۰ تومانی وجود ندارد و ارز آن ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی است.

وی افزود: همچنین نهاده‌های کشاورزی با ارز ۴۲۰۰ تومانی تأمین می‌شود و گندم هم از این اصل مستثنا نیست و اعتراض کشاورزان نسبت پایین بودن قیمت گندم، اعتراض واردی است اما دولت نیز دارای معذورات است چراکه نان سهم بزرگی در سبد غذایی خانوار دارد و دولت به‌آسانی قادر به افزایش قیمت آن نیست.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی در پایان خاطرنشان کرد: دولت سعی می‌کند با تأمین نهاده‌های ارزان‌قیمت نظر کشاورزان را جلب کند و ما فکر می‌کنیم تولید به‌قدر کفایت داریم و به دلیل مشکلات قیمت و خرید نتوانستیم همه گندم را خریداری کنیم و هنوز مقداری در انبار کشاورزان موجود است.

انتهای پیام/۶۷۰۳۷/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول