اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  تعاون و اشتغال

انتقاد استاندار خراسان از پرداخت یارانه نقدی

استاندار خراسان رضوی گفت: هیچ معنی ندارد که یارانه نقدی بدون هیچ تلاشی به مردم پرداخت شود و ما نباید مردم را یارانه‌ بگیر و صدقه بگیر کنیم.

انتقاد استاندار خراسان از پرداخت یارانه نقدی

به گزارش خبرنگار اعزامی اقتصادی خبرگزاری فارس، علیرضا رزم‌حسینی استاندار خراسان رضوی امروز در جمع خبرنگاران در محل استانداری اعلام کرد: آیا این همه شهید و جانباز دادیم که فرزندان آنها وجوانان مردم بیکار باشند یا اینکه مردم را یارانه بگیر و صدقه بگیر باشند. سالانه 45 هزار میلیارد تومان یارانه به مردم می‌دهیم و از آن طرف بیش از این رقم از مردم می‌گیریم.این چه کاری است؟ 

وی گفت: در استان خراسان رضوی سالانه 3200 میلیارد تومان یارانه به مردم می‌دهیم در حالی که 186 شرکت نام دار وجود دارد که در طرحی با مشارکت بخش خصوصی و دولتی می‌توانیم هر شرکت نام دار چند روستا یا یک دهستان را مورد حمایت قرار داده و به مردم آموزش اشتغال بدهند.

استاندار خراسان رضوی تاکید کرد:‌دادن یارانه بدون هیچ دلیلی خلاف مشی و روش اسلامی است. ما انقلاب کردیم که ملتی متدین و متمکن داشته باشیم و هر جا اقتصاد رشد کرده دین داری مردم هم رشد کرده است. چرا دولت یارانه مفت به مردم بدهد؟ این خلاف اصول است و کسی هم جرات ندارد در این زمینه صحبت کند. 

رزم‌حسینی که پیش از این استاندار کرمان بوده است،‌گفت: در منطقه قلعه گنج نرخ بیکاری 27 و نیم درصد بود اما دولت بدون اینکه پولی داشته باشد با همکاری شرکت‌های بزرگ تولیدی در آن منطقه اقدام به ایجاد توسعه کرد و وضع مردم بهتر شد.ما باید یک  مدیر توسعه‌گرا را بگوییم که مردم را در جهت کسب و کار و اقتصاد تربیت کند. 

وی همچنین گفت: در گام دوم انقلاب باید وضع ما بهتر شود زیرا طبق حدیث معتبر یک مسلمان نباید دو روزش مساوی هم باشد که این دچار خسارت جبران ناپذیری است. پس چگونه می‌توانیم بگوییم 40 سال دوم انقلاب هم مانند 40سال اول اداره کنیم.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه 10 هزار بنگاه موفق اقتصادی در کشور وجود دارد، گفت: همانطور که یک سرمایه‌دار در قالب خیریه، مدرسه یا مسجد می‌سازد باید به او بگوییم آدم تربیت کن زیرا به اندازه کافی مسجد ساخته شده است. ما یک کار سخت انجام دادیم که در مفاهمه بین مدیران دولتی و 56 امام جمعه خراسان و 28 فرماندار ارتباط ایجاد کردیم.

رزم‌حسینی گفت: دستگاه قضایی باید در جهت پیشگیری بگوید چرا یک مجوز اقتصادی در دولت یک سال طول می‌کشد و یا یک پروژه 10 سال طول می‌کشد. این منشا فساد است. 

وی همچنین گفت: دولت باید فقط حمایت از کارآفرینان را انجام دهد و وظیفه امام جمعه‌ها این است که کارآفرینان و سرمایه‌گذاران را به عنوان انسان‌های عابد معرفی کنند نه اینکه کارآفرینان را غارتگر بیت‌المال یا زالو صفت قلمداد کنیم. در حال حاضر 128 هزار میلیارد تومان موافقتنامه سرمایه‌گذاری در استان انجام شده که پای بعضی موافقتنامه‌ها امضای امام جمعه و رئیس دادگستری هم در کنار مدیران دولتی وجود دارد.

استاندار خراسان رضوی همچنین با بیان اینکه دولت دیوانسالار قدرت اداره کشور را ندارد، گفت: نظام اداری نحس کنونی توان اداره کشور را ندارد و به همین دلیل توسعه پایدار صورت نمی‌گیرد. البته به مقتضای درآمد نفتی توسعه سینوسی صورت می‌گیرد اما با کاهش درآمد نفت عدم تعادل ایجاد می‌شود. این نیاز به جراحی شدیدی دارد که نظام اداری ما تحمل جراحی ندارد.

به گفته رزم‌حسینی الگوهای زیادی وجود دارد که در کل کشور 85 هزار واحد صنعتی وجود دارد.باید مسئولیت اجتماعی واحدهای صنعتی را به آنها یادآور کنیم که انجام دهند اما وقتی همه این مسائل را به دولت موکول می‌کنیم کار پیش نمی‌رود.

وی همچنین گفت: ثروت و نقدینگی 2 میلیون میلیارد تومان در کشور وجود دارد که عمده این نقدینگی در سه بخش خصوصی و شرکت‌های مختلف است و رقم ناچیزی در دست دولت است. بنابراین باید همه شرکت‌ها مسئولیت اجتماعی خود را بدانند و عمل کنند.

استاندار خراسان رضوی گفت: همانطور که هر کسی یک رنگ لباس می‌پوشد اما در موقع کار باید همه وحدت رویه داشته باشیم و ما الگوی توسعه سه ضلعی شامل نمایندگان مجلس، کارگزاران دولتی و کارآفرینان را طراحی کرده‌ایم که ائمه جمعه هم به عنوان ناظر در این مثلت وجود دارد. ما باید کارآفرینان را تکریم کنیم. کارآفرین عابد اقتصادی است و غارتگر بیت‌المال و زالو صفت نیست.

رزم‌حسینی گفت: فکر نکنید ما خیلی متدین هستیم اما در عین حال به ائمه جمعه گفته‌ایم شما وظیفه دارید کارآفرینان و سرمایه‌گذاران را تقدیس کنید.

وی گفت: برای اولین بار در سابقه 100 ساله نظام اداری کشور استان خراسان را به 12 منطقه تقسیم بندی کردیم که اولویت هر منطقه مشخص می‌شود و به ائمه جمعه و رؤسای دادگستری گفته‌ایم پای این موافقت‌ها را امضا کرده و از سرمایه‌گذاران حمایت کنند.

استاندار خراسان رضوی همچنین در این نشست با ارائه آماری گفت: طرح‌های سرمایه‌گذاری در قالب الگوی مثلث توسعه اقتصادی و فرهنگی 1129 طرح با سرمایه‌گذاری 128 هزار و 621 میلیارد تومان و با پیش‌بینی اشتغال 163 هزار و 240 نفر تهیه شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول