اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

۲ هزار متر مربع به فضای کتابخانه‌های همدان اضافه شد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان گفت: از دهه فجر سال گذشته تا کنون ۲ هزار و ۲۶۰ متر مربع به زیربنای کتابخانه‌ها اضافه شده است.

۲ هزار متر مربع به فضای کتابخانه‌های همدان اضافه شد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، عاطفه زارعی ظهر امروز در جمع خبرنگاران از افتتاح طرح توسعه کتابخانه شهید رجایی در ۲۷۰ متر مربع زیربنا خبر داد و با بیان اینکه سرانه زیربنا کتابخانه‌های عمومی به ۲.۶۶ متر مربع رسیده است اظهار کرد: در حال حاضر ۱۱۶ کتابخانه عمومی با زیربنای ۴۶ هزار و ۳۱۲ در استان همدان به ارائه خدمات می‌پردازند.

وی کتابخانه شهید آزموده شهر زنگنه با زیربنای ۸۵۰ متر مربع، کتابخانه مشارکتی زندان ملایر با زیربنای ۶۰ متر مربع، کتابخانه سالن همایش‌های قرآنی و فرهنگسرای کسب و کار با یک‌هزار و ۸۰ متر مربع، مجموع فضاهای کتابخانه‌ای بودند که در یک سال گذشته به امکانات استان افزوده شدند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با اشاره به اینکه ویژه‌برنامه‌های فرهنگی متنوعی در کتابخانه‌های عمومی استان برگزار می‌شود اظهار کرد: به مناسبت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ۱۵ بهمن‌ماه عضویت در کتابخانه‌های عمومی استان رایگان بود.

وی با اشاره به اجرای برگزاری نشست‌های نمایشنامه‌خوانی با موضوع انقلاب اسلامی و ایام فاطمیه، عصر شعر با موضوع انقلاب و برپایی نشست‌های بصیرتی افزود: بیش از ۱۰۰ نمایشگاه کتاب با موضوع انقلاب اسلامی، ۱۵۰ نشست کتابخوان، ۳۰ مسابقه کتابخوانی، ۳۱ جلسه نقد و بررسی، چهار رونمایی از کتاب، ۳۰ عنوان برنامه ویژه کودکان، ۱۰ جلسه عصر شعر با موضوع انقلاب اسلامی و ۲۶ نشست بصیرتی و سخنرانی در نظر گرفته شده است.

زارعی تصریح کرد: به منظور ایجاد شور و نشاط بین کودکان و نوجوانان مسابقات بسیاری از جمله کتابخوانی، روزنامه‌دیواری انقلاب، خوشنویسی شعارهای انقلاب، شعارنویسی، انشاءنویسی، نقاشی و دانستنی‌های انقلاب در نظر گرفته شده که توسط کتابداران در حال اجراست.

وی تأکید کرد: با توجه به فرا رسیدن اربعین شهادت سردارسلیمانی نیز برنامه‌هایی چون دلنوشته‌ای به سردار دل‌ها و نقاشی ویژه کودکان در کتابخانه‌ها در نظر گرفته شده است ضمن اینکه کتاب‌های زندگی این شهید بزرگوار، خوانش و معرفی خواهند شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان از برگزاری نشست کتابخوان رونق تولید با همکاری اتاق بازرگانی خبر داد و گفت: دومین باشگاه مقاله‌خوانی اداره کل کتابخانه‌های استان با موضوع کارکردهای اجتماعی کتابخانه‌ها با رویکرد محرومیت‌زدایی با حضور اساتید دانشگاه، مدیران دستگاه‌ها و کتابداران برگزار شد.

وی با اشاره به آغاز به کار طرح «شناسایی و سنجش نیازهای اجتماعات محلی شهرستان فامنین در حوزه خدمات کتابخانه‌های عمومی» گفت: این طرح با هدف ایفای نقش موثر کتابخانه برای شناسایی و پاسخ به نیازهای مردم این شهرستان تعریف شده است.

انتهای پیام/89040/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول