اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

امروز تفکر انقلاب اسلامی در نقاط مختلف جهان دیده می شود

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: امروز تفکر انقلاب اسلامی در نقاط مختلف جهان دیده می شود.

امروز تفکر انقلاب اسلامی در نقاط مختلف جهان دیده می شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از دفتر نماینده ولی فقیه در استان قزوین آیت الله عبدالکریم عابدینی در مراسم گرامیداشت دهه مبارک فجر که در مسجد امیرالمومنین (ع) شهرک مینودر برگزار شد، اظهار داشت: دهه مبارک فجر برکت های الهی و آسمانی زیادی داشت که به خاطر همین برکات هر ساله تمامی مردم ایران در سراسر دنیا این دهه پر برکت را گرامی می دارند.

وی افزود: امروز در حالی وارد چهل و دومین سال انقلاب اسلامی می شویم که از ابتدای پیروزی انقلاب هر ماه دشمنان خبر از شکست و نابودی این انقلاب می دادند ولی توطئه ها و برنامه های آنها با شکست رو به رو شده و انقلاب مسیر خود را با قدرت هر چه بیشتر ادامه داده است.

آیت الله عابدینی با اشاره به اینکه امروز هم دشمنان به شکست انقلاب اسلامی امید بسته اند، عنوان کرد: خیلی از کسانی که می گفتند سال آخر انقلاب اسلامی است امروز استخوان هایشان در زیر خاک پوسیده است ولی استخوان های انقلاب اسلامی روز به روز قوی تر می شود.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: سال ۵۹ در رادیو بغداد صدام با قاطعیت تمام می گفت که مناطقی مانند آذربایجان، کردستان، سیستان و بلوچستان و خوزستان با امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی همراه نیست و در آینده ای نزدیک کار انقلاب تمام می شود، ولی امروز صدام از بین رفته و انقلاب اسلامی با قدرت به فعالیت خود ادامه می دهد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: منافقین با پشتوانه استکبار جهانی و با حمایت صدام در عملیات مرصاد حرکت کردند و مانند صدام انتظار داشتند که به زودی به تهران برسند اما امروز شاهد این هستیم که حتی نسل آنها هم متلاشی شده و اقتدار انقلاب اسلامی روز به روز افزایش پیدا می کند.

وی با اشاره به اینکه هر موضوعی که رنگ و بوی خدا داشته باشد ماندگار است و دلیل باقی ماندن انقلاب اسلامی هم توجه به همین مهم است، بیان کرد: خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید؛ زمین در آینده در اختیار بندگان شایسته من خواهد بود و در این زمین شیاطین که در اشخاصی مانند فرعون، یزید، ترامپ و غیره معنی می شود جایی نخواهند داشت.

 آیت الله عابدینی افزود: حضرت زینب (س) با قرائت آیه ای از قرآن کریم پس از واقعه عاشورا به یزیدیان فرمودند؛ کافران خیال نکنند که اگر چند روزی مهلتشان دادیم آنها پیروز هستند چرا که روز به روز روسیاهی، ذلت و بدبختی آنها بیشتر شده و در مقابل سربلندی و عزت مومنین بیشتر می شود.

امام جمعه قزوین با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی در آیات قرآن و روایات اهل بیت (ع) پیش بینی شده است، گفت: در تفسیر سوره فجر امام صادق (ع) می فرمایند که منظور از "فجر" امام زمان (عج)، منظور از "وَلَیَالٍ عَشْر" امام حسن عسکری (ع) تا امام حسن مجتبی (ع)، منظور از "والشفع" امام علی (ع) و حضرت زهرا(س)، منظور از "والوتر" وجود مبارک نبی اکرم (ص) و منظور از "وَاللَّیْلِ إِذَا یَسْرِ" حکومتی است که به حکومت امام زمان (عج) وصل می شود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به روایتی از امام کاظم (ع)، عنوان کرد: امام کاظم(ع) در روایتی فرموده است که مردی از قم مردم را به حق دعوت می کند و آدم هایی اطراف این مرد را می گیرند که مثل آهن پاره هستند، در مسیر خود ثابت قدم هستند، از جنگ خسته نمی شوند، ترس در وجود آنها جایی ندارد و توکل آنها به خداوند متعال است که مصداق های این روایت را می توان در بین افراد و اتفاقات مختلفی که در انقلاب اسلامی رخ داده است، پیدا کرد.

وی با اشاره به اینکه امروز مقام معظم رهبری، مردم، ارتش، سپاه پاسداران، بسیج و سایر ارگان های انقلابی اقدامات خود را با توکل بر خدا پیش می برند، خاطرنشان کرد: امروز توکل بر خدا و همت بلند رزمندگان اسلام، جمهوری اسلامی ایران را در شرایطی قرار داده است که موشک هایش در دور ترین نقاط دنیا با کوچکترین خطایی به اهداف مورد نظر اصابت می کند و این مهم در حالی است که این توفیقات در انقلاب اسلامی به دست آمده و حتی در دوران دفاع مقدس هم وجود نداشت.

آیت الله عابدینی با اشاره به مشکلات و معضلاتی که در دوران دفاع مقدس در زمینه تجهیزات و سایر موضوعات نظامی وجود داشت، بیان کرد: در تمام سال هایی که آمریکا در منطقه غرب آسیا حضور داشت هیچ قدرتی حتی جرات تهدید آمریکا را هم نداشت ولی جمهوری اسلامی با تقوا، ایمان و دانش رزمندگان مسلمان خود پایگاه آمریکایی را زیر و رو و مقدمات ترک آمریکا از منطقه را فراهم می کند.

امام جمعه قزوین با اشاره به اینکه هر روز شاهد افزایش قدرت، امید و وحدت در بین مسلمانان جهان هستیم، گفت: امروز تفکرات انقلاب اسلامی در نقاط مختلف جهان دیده می شود که این مهم امیدواری برای ظهور امام زمان (عج) را افزایش می دهد.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول