اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

پرونده مسکن مهر گلستان تا نیمه نخست سال 99 بسته می‎شود/ سهمیه 11 هزار واحدی گلستان در طرح اقدام ملی مسکن

مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان گفت: پرونده مسکن مهر تا نیمه نخست سال 1399 در سراسر استان گلستان بسته شود.

پرونده مسکن مهر گلستان تا نیمه نخست سال 99 بسته می‎شود/ سهمیه 11 هزار واحدی گلستان در طرح اقدام ملی مسکن

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حسین محبوبی بعد از ظهر امروز در گفت و گو با خبرنگاران استان گلستان اظهار کرد: در دهه فجر امسال 15 پروژه با اعتبار 19 میلیارد تومان در گلستان افتتاح می‎شود.

وی تصریح کرد: کل تعهد مسکن مهر در شهرهای بالای 25 هزار نفر و زیر 25 هزار نفر 52 هزار واحد بود و در حوزه شهرهای 25 هزار که متولی آن مجموعه راه و شهرسازی است 34 هزار واحد بود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان یادآور شد: پروژه‎های مسکن مهر که برای ما تعریف می‎شود سه‎جانبه است و از کل تعهدی که در این بخش داشتیم تنها 160 واحد مسکونی در سایت «سعدآباد» گرگان باقی مانده بود که در ایام دهه فجر 40 واحد به بهره‎برداری رسید و پرونده 120 واحد دیگر نیز تا پایان سال بسته می‎شود و تحویل متقاضیان خواهد شد.

* «طرح اقدام ملی مسکن» پس از مسکن مهر در استان گلستان آغاز خواهد شد

محبوبی با بیان اینکه سعی می‎شود پرونده مسکن مهر تا نیمه نخست سال 1399 در سراسر استان گلستان بسته شود، بیان کرد: پس از مسکن مهر طرح اقدام ملی مسکن در استان گلستان آغاز خواهد شد.

وی سهمیه استان گلستان در طرح ملی اقدام مسکن را 11 هزار واحد اعلام کرد و یادآور شد: این طرح به دو قسمت تقسیم می‎شود و در یک بخش تأمین زمین و پیگیری آن بر عهده ما است و بخش دیگر تفاهم‎نامه‎ای است که بین مجموعه وزارت راه و شهرسازی با برخی وزارتخانه‎ها و دستگاه‎های دولتی مانند اداره آموزش و پرورش، اداره کل صمت، نیروهای مسلح و ... منعقد شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان خاطرنشان کرد: در طرح اقدام ملی مسکن براساس تفاهم‎نامه‎ای که با دستگاه‎های اجرایی منعقد می‎شود زمین‎هایی که با کاربری مختلف در اختیار دارند را برای طرح اقدام ملی مسکن به ما اعلام می‎کنند و در این طرح اولویت با افرادی است که توسط این دستگاه‎های اجرایی معرفی می‎شوند.

محبوبی گفت: در فاز نخست طرح اقدام ملی مسکن ثبت‎نام انجام شد و پالایش در حوزه نظارتی به پایان رسید و از امروز افرادی که پیامک تأیید را دریافت کردند برای پیگیری امورات به اداره‎کل راه و شهرسازی استان گلستان در دو شهر گرگان و گنبدکاووس مراجعه می‎کنند.

* «طرح اقدام ملی مسکن» در شهرهای زیر 100 هزار نفر جمعیت برعهده بنیاد مسکن است

وی اضافه کرد: در شهرهای بالای 100 هزار نفر، در گرگان یک هزار واحد و در گنبدکاووس 200 واحد مسکونی ثبت‎نام شده است که ثبت‎نام 670 واحد مورد تأیید قرار گرفته است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان با بیان اینکه طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای زیر 100 هزار نفر جمعیت برعهده بنیاد مسکن است، متذکر شد: در شهرهای زیر 100 هزار نفر نیز در فاز نخست 560 نفر ثبت‎نام کردند که 200 واحد در بندرترکمن، 60 واحد در آق‎قلا و 300 واحد را در آزادشهر شامل می‎شود.

انتهای پیام/83018/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول