اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

پایانی بر یک پرونده جنجالی/مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد قزوین به زندان محکوم شد

پرونده جنجالی مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین با صدور حکم محکومیت حسینی بسته شد.

پایانی بر یک پرونده جنجالی/مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد قزوین به زندان محکوم شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، کمتر از یک سال پیش و 8 اسفندماه سال گذشته، سیدمهدی حسینی مدیرکل وقت اسناد و کتابخانه ملی استان قزوین با حکم وزیر ارشاد، سکان فرهنگ استان قزوین را بر عهده گرفت.

این در حالی بود که همه انتظار داشتند سومین مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت تدبیر و امید در استان قزوین مایهٔ آرامش اهالی فرهنگ و هنر باشد و بتواند این کشتی بحران‌زده فرهنگ را به ساحل آرامش برساند.

اما کمتر از سه ماه بعد، به یکباره در فضای مجازی نکات و شبهاتی در مورد مدرک تحصیلی وی به گوش رسید. برخی رسانه‌های رسمی و همچنین برخی صفحات و کاربران در فضای مجازی با انتشار مدارک تحصیلی حسینی، آن را جعلی اعلام کرده و خواستار رسیدگی دستگاه قضایی شدند.

19 خرداد 98 سید مهدی حسینی در مصاحبه‌ای با خبرگزاری آنا که مدارک وی را منتشر کرده و آن را جعلی خوانده بود، قویاً جعلی بودن آن را تکذیب کرده و آن را توطئه افرادی خاص علیه خود دانست.

داستان پر فراز و نشیب مدرک جعلی این مدیرکل باعث شد تا این دستگاه فرهنگی همچنان به مانند گذشته در مدار ناآرامی حرکت کند، تا اینکه سیدمهدی حسینی سرانجام 20 مرداد در گفت‌وگویی اختصاصی با خبرگزاری فارس در قزوین اعلام کرد استعفا داده و دیگر حاضر نیست در محل کار خود حاضر شود.

وی در این گفت‌وگو عنوان کرده بود: در طی 6 ماه گذشته فشارهای بسیار زیادی بر روی بنده بود و نه تنها باعث آسیب دیدن کار و اختلال در روند جاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی شده بود، بلکه زندگی شخصی من نیز تحت تأثیر قرار گرفت.

 

اما این پایان ماجرای حسینی نبود بلکه در همان زمان نیز برخی‌ها این استعفا را فرار رو به جلوی مدیرکل مستعفی دانسته و عنوان کرده بودند پرونده قضایی وی در دادگاه روحانیت در مراحل پایانی قرار دارد و او با علم به محکومیت خود این استعفا را داده است.

در نهایت روابط عمومی بازرسی کل استان قزوین ساعتی پیش با ارسال خبری از محکومیت سید مهدی حسینی خبر داد.

بازرسی کل استان قزوین در این خبر اعلام کرد: درپی استقرار بازرس این سازمان در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در اوایل سال جاری و با تحقیقات جامع صورت گرفته مشخص گردید مدرک تحصیلی لیسانس مدیرکل وقت جعلی است.

پس از تنظیم و ارسال گزارش مربوطه به مرجع قضایی، متهم بازداشت و با قرار وثیقه آزاد گردید و در نهایت پس از صدور کیفرخواست مربوطه و بررسی در دادگاه بدوی و تجدیدنظر، آقای حسینی به مجازات «حبس و نیز جبران خسارت وارده به دولت محکوم» گردید.

همچنین بازرسی کل استان قزوین در پایان اعلام کرده است،  با تمام توان و ظرفیت خود در راستای مبارزه با فساد خواهد کوشید و از هیچ گونه تلاشی در این راستا دریغ نخواهد کرد.

این خبر شاید پایانی بر یک پرونده جنجالی در استان قزوین بود اما آنچه در این 6 سال مشاهده کردیم روزهای نابسامان در حوزه فرهنگ استان قزوین بوده است.

پس از برکناری موسی احمدی مدیرکل جنجالی و سپس نصب پر سروصدای اکبر اسکندری‌نژاد و در نهایت تغییر وی ضمن محکومیت مالی در دستگاه قضایی، حسینی سومین مدیرکل در طی 6 سال اخیر بوده که فرهنگ و ارشاد اسلامی استان را پس از چالشی بزرک ترک کرده است.

حال باید دید اسماعیلی چگونه این دستگاه بحران زده و مملو از چالش را به سمت آرامش سوق می‌دهد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول