اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  دولت

۱۳ روز تا انتخابات| رهبر انقلاب: همه مردم در انتخاب نمایندگان خود، کاملاً دقت کنند

تنها ۱۳ روز تا آغاز حماسه‌ای دیگر و ماندگار در دوم اسفند باقی مانده است. این انتخابات به لحاظ حضور مردم پس از اتفاقات سال‌های اخیر و اهمیت جایگاه مجلس دارای جایگاه مهمی است.

۱۳ روز تا انتخابات| رهبر انقلاب: همه مردم در انتخاب نمایندگان خود، کاملاً دقت کنند

ابوذر مظفری- گروه سیاسی خبرگزاری فارس: تنها ۱۳ روز تا آغاز حماسه‌ای دیگر و ماندگار در دوم اسفند باقی مانده است. این انتخابات به لحاظ حضور مردم پس از اتفاقات سال‌های اخیر و اهمیت جایگاه مجلس دارای جایگاه مهمی است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح ۱۹ دیماه ۹۴ در دیدار با مردم قم به صراحت در مورد اهمیت انتخابات و حضور گسترده مردم صحبت کردند.

ایشان در این دیدار فرمودند: «در پرتو حضور آگاهانه همگانی، ماندگاری انقلاب، آرامش و سکینه‌ی ملت و پیروزی بر توطئه‌های دشمنان امکان‌پذیر خواهد شد ... شرکتِ همگان در انتخابات موجب پایداری و تقویت نظام اسلامی، استمرار تأمین امنیت کامل، افزایش اعتبار و آبروی ملت در چشم جهانیان و باعث ابهّت جمهوری اسلامی ایران در نزد دشمنان خواهد شد».

حضت آیت الله خامنه‌ای در مورد انتخابات در این دیدار تاکید داشتند:«آرا و سلایق مختلف، ایراد ندارد، مهم آن است که تلاش و دقت کنیم که انتخاب ما، انتخاب درستی باشد. اگر این دقت صورت گیرد حتی اگر برخی منتخبان، بعداً مطلوب از آب در نیایند، «تلاش و دقت رأی‌دهنده برای انتخاب نامزدهای شایسته»، مورد رضایت پروردگار خواهد بود.»

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به جایگاه رفیع مجلس شورای اسلامی در عرصه‌ی مسائل داخلی و بین‌المللی خاطرنشان کردند: مجلس از زوایای مختلف به‌ویژه از لحاظ تصویب قوانین، ریل‌گذاری برای حرکت دولت‌ها، و تجلی ایستادگی ملت اهمیت بی‌نظیری دارد.

ایشان مواضع مجلس کنونی را در مسائل بین‌المللی «خوب» برشمردند و افزودند: مجلسی که در قضیه‌ی هسته‌ای و دیگر مسائل مقابل دشمنان بایستد و شجاع، مستقل و آزاد، حرف‌ها و مواضع ملت را بیان کند با مجلسی که در مسائل گوناگون حرف‌های دشمن را تکرار می‌کند، از زمین تا آسمان تفاوت دارد.

رهبر انقلاب، تک تک نمایندگان مجلس را در شکل‌گیری حرکت و مواضع خانه‌ی ملت، دخیل دانستند و افزودند: به‌همین علت، مردم همه‌ی استان‌ها و شهرها، باید در انتخاب نمایندگان خود، کاملاً دقت کنند و در درستی انتخاب، به اطمینان برسند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در همین زمینه افزودند: البته شناخت کاملِ یکایک نامزدها، واقعاً دشوار است اما می‌توان با دقت در سوابق و مواضعِ کسانی که فهرست‌ها و لیست‌های انتخاباتی را ارائه می‌کنند، درباره‌ی لیست‌ها تصمیم گرفت.

رهبر انقلاب اسلامی افزودند: اگر پیشنهاد دهندگانِ لیست‌ها، مؤمن و انقلابی هستند و خط امام را واقعاً قبول دارند می‌توان به لیست آنها درباره‌ی مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان اعتماد کرد اما اگر به انقلاب و دین و استقلال، چندان اهمیتی نمی‌دهند و دلشان دنبال حرف‌های آمریکا و دیگر بیگانگان است، قابل اعتماد نیستند.

به گزارش فارس، یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و میاندوره‌ای مجلس خبرگان رهبری دوم اسفند برگزار می شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول