اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

وضعیت جاده ساحلی و آب دو مشکل مهم شهرستان دیر است

فرماندار شهرستان دیر با بیان اینکه جاده ساحلی و آب را از معضلات شهرستان دانست ، گفت: اقداماتی در زمینه جاده ساحلی انجام شده و موضوع را به استاندار منتقل کرده‌ایم که با سازمان راهداری کشور هماهنگی لازم صورت گرفته و پیگیر کار هستیم.

وضعیت جاده ساحلی و آب دو مشکل مهم شهرستان دیر است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان دیر، کریم علی‌حسنی شامگاه پنجشنبه در جمع مردم روستای مغدان، اظهار داشت: رژیم طاغوت، مردم و منافع مردمی را نمی‌دید اما آنان با اتحاد و انسجام به خواسته‌های خود رسیدند و خواسته‌های مردم در ایجاد انقلاب اسلامی مؤثر بود.

فرماندار شهرستان دیر افزود: برای حفظ انقلاب اسلامی و پیشرفت کشور نیاز به اتحاد و همبستگی داریم که باید به دور از هیاهوهای گروه‌های سیاسی کار کنیم و با درک شرایط کشور به فعالیت بپردازیم زیرا دولت در بدترین شرایط قرار گرفته و در حال جنگ اقتصادی است.

وی  با تأکید بر درک شرایط کشور توسط مردم و مسؤولان ابراز داشت: مردم حامی و همراه مسؤولان هستند و این مسؤولیت مدیران را بیشتر کرده که با دست خالی کار کنند.

علی‌حسنی گفت: 12 میلیارد ریال در روستای مغدان هزینه شده و در سال 98 نیز 17 میلیارد ریال در اختیار دهیاری قرار گرفته که 5.7 میلیارد ریال در زمینه برق‌رسانی بوده است.

وی ادامه داد: خواسته‌های مردم به‌حق است و آنچه انجام شده وظیفه مسؤولان بوده که امیدواریم با تکیه بر نیروهای داخلی و اتکا به داخل و ارتباط با دنیا شاهد بهبود وضعیت اقتصادی باشیم.

فرماندار شهرستان دیر تصریح کرد: برای رفاه حال مردم و تکریم ارباب رجوع جلسات در وقت اداری بویژه قبل ازظهر برگزار نمی‌شود و مدیران در هر مناسبتی  بین مردم  حاضر می‌شوند و تلاش مدیران بر تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است.

علی‌حسنی با اشاره به مشکلات روستای مغدان گفت: اگر شرایط مهیا شود موضوع احداث سالن ورزشی روستا در کمیته برنامه‌ریزی مطرح می‌شود و ستاد گلخانه ویژه این روستا پس از انتخابات تشکیل می‌شود و برای احداث نمازخانه در مدارس تدبیری می‌اندیشیم.

وی جاده ساحلی و آب را از معضلات شهرستان دانست و افزود: اقداماتی در زمینه جاده ساحلی انجام شده و موضوع را به استاندار منتقل کرده‌ایم که با سازمان راهداری کشور هماهنگی لازم صورت گرفته و پیگیر کار هستیم.

فرماندار شهرستان دیر به اسکله خورخان اشاره کرد و گفت: اسکله خورخان حق طبیعی مردم است که موضوع را دنبال کرده‌ایم و در اعتبارات سفر رئیس جمهور قرار دادیم و امیدواریم این پروژه به‌زودی افتتاح شود.

وی با دعوت از مردم برای حضور در راهپیمایی 22 بهمن خاطرنشان کرد: حضور حماسی مردم در راهپیمایی 22 بهمن موجب یأس دشمن است که انتظار می‌رود مردم ضمن حضور پرشور در راهپیمایی، مشارکتی مؤثر و حداکثری در پای صندوق‌های رأی داشته باشند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان دیر نیز گفت: انقلاب اسلامی بر پایه دو عنصر رهبری امام راحل و حضور مردم شکل گرفت زیرا امام سیاستمداری اسلامی و انقلابی بود که با صداقت با مردم رفتار می‌کرد و مطالبه عمومی منجر به وقوع انقلاب اسلامی شد.
حجت‌الاسلام محمد بحرانی افزود: امروز آزادی داریم و مردم در برابر مسؤولان به بیان خواسته‌های خود می‌پردازند و آزادانه انتخاب می‌کنند اما قبل از انقلاب هیچ کس نمی‌توانست نظر خود را ابراز کند.

وی با بیان اینکه کشورهای دیگر الگویی مانند شهیدان ندارند، اضافه کرد: جایگاه شهیدان در تحکیم انقلاب اسلامی مهم است که باید قدردان نعمت جمهوری اسلامی و رهبری نظام باشیم و از نعمت جوانان مستعد و همراه و همفکر برای حفظ ارزش‌های دینی و اسلامی بهره ببریم.

بخشدار بردخون نیز گفت: بخش بردخون با مساحت 1100 کیلومترمربع و جمعیت 12 هزارنفر با 3030 خانوار دارای دو دهستان بردخون و آبکش است که 7 روستای دارای دهیاری و شورا دارد و 13 روستا نیز فاقد دهیاری و شورا است و جمعیت روستایی آن 51 درصد شهرستان است.

علی اخلاقی افزود: روستای مغدان 932 نفر جمعیت دارد که شغل بیشتر اهالی کشاورزی است و 85 درصد معابر زیرسازی و آسفالت شده و 60 درصد روستا سنگ‌فرش شده و بیش از 95 درصد معابر روستا دارای روشنایی است.

وی با بیان اینکه زمین فوتبال ساحلی روستا در هفته دولت افتتاح می‌شود، اضافه کرد: مردم روستا چند درخواست دارند که احداث سالن ورزشی و حمایت از کشاورزان در ایجاد گلخانه است.

رئیس شورای اسلامی روستای مغدان نیز گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی نعمت‌های زیادی نصیب مردم روستا شده اما مردم باز توقعات و انتظاراتی دارند که مطالبه اصلی مردم احداث سالن ورزشی و سامان‌دهی زمین خاکی روستا است.

علی مغدانی‌نیا با اشاره به اینکه دو مدرسه بدون نمازخانه داریم، افزود: شغل اصلی مردم کشاورزی است اما به دلیل گسترش کشاورزی عمق چاه ها افزایش یافته و نیازمند احداث سد برای تقویت ذخیره آب هستیم.

وی اضافه کرد: تقاضا برای احداث گلخانه افزایش یافته اما تسهیلات به راحتی داده نمی‌شود و قوانین دست و پاگیز مانع از کار می‌شود و جاده بین مزارع که نیاز ضروری مردم است پیشرفت خوبی نداشته  و این روزها کاهش خرید و افت قیمت محصولات کشاورزی باعث دلسردی کشاورزان شده است.

مغدانی‌نیا ابراز داشت: آنتن‌دهی تلفن همراه در روستا صفر است و اینترنتی برای استفاده در روستا موجود نیست که انتظار داریم مسؤولان در این زمینه توجه بیشتری داشته باشند.

در ادامه مدیر جهاد کشاورزی، رئیس اداره راه، مدیر شیلات، رئیس بنیاد مسکن، معاون منابع آب، رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی، رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی  و دهیار روستا، پاسخ های لازم در زمینه حوزه مدیریتی و پرسش‌های مردم بیان کردند.

 انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول