اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

مذاکرات تجاری ایران و پاکستان

روز گذشته مذاکراتی بین هیأت‌های ایرانی و پاکستانی در راستای افزایش همکاری‌ گمرکی، کشاورزی و صنعتی و انجام مبادلات کالا به کالا برگزار شد.

مذاکرات تجاری ایران و پاکستان

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس، به نقل از نیوز، یک مقام بلندپایه پاکستانی اعلام کرد: ایران و پاکستان روز گذشته مذاکراتی را در راستای انجام مبادلات کالا به کالا و افزایش همکاری‌های دو جانبه در حوزه کشاورزی، گمرک، صنعت  و تجارت انجام دادند.

علیا حمزه‌مالک معاون  امور بازرگانی مجلس پاکستان اعلام کرد: مقامات پاکستانی و ایرانی یک کمیته مشترک تجاری به سرپرستی وزرای بازرگانی دو کشور ایجاد کرده‌اند.

مالک گفت: هشتمین نشست کمیته مشترک تجاری دو کشور در ماه جولای سال 2019 در اسلام‌آباد برگزار شد.

وی گفت: دو طرف مذاکراتی را در راستای ایجاد مکانیزم مبادله کالا به کالا افزایش همکاری گمرکی، کشاورزی و صنعتی انجام داده‌اند.

به گفته این مقام پارلمان پاکستان، وزارت بازرگانی این کشور در جریان بازنگری در تفاهم‌نامه بین ایران و پاکستان قرار داشته است.

این تفاهم‌نامه به گسترش همکاری‌های تجاری بین دو کشور همسایه از طریق استفاده از ابزارهایی نظیر برگزاری سمینارهای تجاری و نمایشگاه‌ها منجر خواهد شد.

وزارت بازرگانی پاکستان همچنین مذاکراتی را در راستای امضای توافق تجارت آزاد با ایران انجام داده است و به همین منظور یک کمیته مذاکرات فنی در این زمینه ایجاد شده است.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول