اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

شرایط داخلى و خارجى، اهمیت حضور مردم را در راهپیمایى ۲۲ بهمن صدچندان کرده است

امام جمعه ابهر به فرارسیدن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی 22 بهمن اشاره کرد و گفت: شرایط داخلى و خارجى، اهمیت حضور مردم را در راهپیمایى ۲۲ بهمن صدچندان کرده است.

شرایط داخلى و خارجى، اهمیت حضور مردم را در راهپیمایى ۲۲ بهمن صدچندان کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر ابهر با سفارش خود و دیگر نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، بخشی دیگر از نامه 31 نهج البلاغه به امام حسن مجتبی(ع) را با مضمون صبر تشریح کرد.

امام جمعه ابهر در ادامه به فرارسیدن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی 22 بهمن اشاره و تصریح کرد: شرایط داخلى و خارجى، اهمیت حضور مردم را در راهپیمایى ۲۲ بهمن صدچندان کرده است.

وی با بیان اینکه اگر تا دیروز حضور ملت ما براى دلگرمى ملت فلسطین و لبنان بود، امروز چشم ملت‏‌هاى یمن، عراق، سوریه، مصر، لیبى، تونس، بحرین و... به ماست، افزود: ۲۲ بهمن براى آن‏ها بزرگ‏ترین سرمایه معنوى است.

خطیب نماز جمعه شهر ابهر ادامه داد: ما هر سال در چنین مناسبت‏‌هایى شاهد خط و نشان کشیدن‏‌هاى دشمنان اسلام و کشورهاى غربى هستیم، در شرایط فعلى با توجه به توطئه‏‌هاى متعدد دشمنان انقلاب اسلامى، نیاز به وحدت ملى و حرکت در مسیر انسجام و یکپارچگى بیشتر از گذشته احساس مى‌‏شود.

وی تاکید کرد: در راستاى حفظ منافع ملى باید دیدگاه‌‏هاى جناحى و گروهى کنار گذاشته شود، چرا که ۲۲ بهمن یک روز ملى و جشن ملى است و آحاد ملت باید وحدتى را که در آستانه پیروزى انقلاب اسلامى داشتند به منصه ظهور بگذارند.

رحیمی افزود: ملت ما با گذشت 41سال از پیروزى انقلاب اسلامى بدون ترس و توجه به توطئه‏‌هاى دشمنان خارجى نشان مى‌‏دهند که از آرمان‏‌هاى انقلاب و اسلام کوتاه نخواهند آمد و مردم با حضور خود در این راهپیمایى‏‌ها نشان مى‏‌دهند به اصول، آرمان‏‌ها و اهداف انقلاب اسلامى پاى‌‏بند هستند.

امام جمعه ابهر به سالگرد صدور بیانیه گام دوم انقلاب توسط رهبر عزیز و فرزانه اشاره و تصریح کرد: امروز در حالی اولین «دهه‌ی فجرِ دهه‌ی پنجم انقلاب» را جشن می‌گیریم که بحمدالله نقشه راه بیانیه گام دوم، پیش روی ماست و رهبر فاطمی ما، آرمان بزرگ انقلاب را «ایجاد تمدّن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمی (ارواحنافداه)» با طی سه مرحله‌ «خودسازی»، «جامعه‌پردازی» و «تمدن‌سازی» ترسیم کرده‌اند.

همچنین امام جمعه قیدار در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به در پیش بودن چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران اظهار کرد: کارآمدی به عنوان یکی از مهم‌ترین مطلوب‌ها، مورد توجه همه نظام‌های سیاسی است، در واقع، چون هر نظامی ناچار از اندیشیدن برای حفظ، تداوم و بقای خود است لازمه حفظ و تداوم و بقای خود را در رضایت شهروندانش می‌داند و رضایت در سایه کارآمدی به وجود می‌آید، س‍‍پس کارآمدی بقا  را تضمین می‌کند، بنابراین کارآمدی از جمله مهمترین ملاک‌های ارزیابی حکومت‌ها است.

حجت‌الاسلام علی موسوی افزود: از جمله خطوط تخریبی دشمن در عملیات روانی علیه انقلاب اسلامی، زیرسؤال بردن کارآمدی نظام جمهوری اسلامی است تا از این طریق، در مردم ایجاد نارضایتی کند.

وی با تاکید بر کسب تجارب گران‌قیمت طی سال‌های بعد از پیروزی انقلاب گفت: ما در این مدت تجربه کردیم که فقط روحیه انقلابى، رمز پیشرفت کشور است هر جا انقلابی بودیم و جهادی و روی ریل حرکت کردیم، پیشرفت کردیم و معجره گونه نتیجه گرفتیم و هر جا از انقلابی گری و حرکت جهادی غفلت کردیم عقب ماندیم.

انتهای پیام/73004/ق40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول