اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

«درخت گردو» تلخ اما تاثیرگذار/ آفریقا شلوغ شد

سینما آفریقا امشب با اکران فیلم «درخت گردو» شلوغ‌ترین شب جشنواره‌ای خود را تا به حال تجربه کرد.

«درخت گردو» تلخ اما تاثیرگذار/ آفریقا شلوغ شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، امشب سینما «آفریقا» شلوغ‌ترین شب خودش تا به الان را با اکران فیلم «درخت گردو» تجربه کرد.

از میدان شریعتی و شلوغی جلوی درب سینما کاملا مشخص بود که امشب سینمای آفریقا فیلم مهم و پرطرفداری در جشنواره امسال را برای اکران دارد.

گیشه تمام بلیت‌های سالن را فروخته بود و جایی حتی در ردیف‌های جلو برای فروختن بلیت نبود.

صندلی‌های اضافه بر سازمانی امشب در لاین کناری سالن چیده شده بودند که به خبرنگاران و مهمانان ویژه اختصاص داده شده بود.

«درخت گردو»، فیلمی تلخ و تاثیرگذار

پنجمین ساخته محمد حسین مهدویان قصه‌ای واقعی از حادثه بمباران شیمیایی سردشت توسط رژیم بعث عراق در جنگ تحمیلی را روایت می‌کند که در آن قادر (با بازی پیمان معادی) خود و خانواده‌اش درگیر این حادثه می‌شوند.

داستان فیلم همانطور که گفته شد بسیار تلخ و تاثیرگذار است که باعث می‌شود مخاطب خود را تا پایان فیلم همراه کند.

بازی جدی مهران مدیری در این فیلم که در نقش یک دکتر بازی می‌کند جالب توجه است که البته از نگاه بسیاری از منتقدین بازی نه چندان خوبی است و انتخاب این بازیگر برای این نقش جالب نیست.

در پایان فیلم (مطابق معمول در فیلم‌های مهدویان) تماشاگران دست زدند که این اتفاق تا روز چهارم جشنواره در سینما آفریقا تا این اندازه نمود نداشت.

وحید جلیلی در گفت‌وگو‌ با خبرنگار فارس در خصوص فیلم «درخت گردو» گفت: با اینکه تعریف‌های بدی شنیده بودم به نظرم فیلم خوبی از آب در آمده بود.

مسؤول دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی ادامه داد: تا به حال درباره حادثه بمباران شیمیایی سردشت در سینمای ایران فیلمی ساخته نشده بود و اگر بخواهیم نقد سینما کنیم و نه نقد فیلم، «درخت گردو» اتفاق خوبی در سینمای ایران است.

وی با اشاره به نقدهای منفی برخی منتقدین به این فیلم بیان کرد: اینکه یک کارگردان درباره این حادثه فیلمی ساخته است ارزش دارد و زدن کل فیلم به این دلیل که به برخی ابعاد این حادثه نپرداخته کار درستی نیست.

جلیلی اظهار کرد: دهه ۶۰ اقیانوسی از حوادث است که سوژه‌های سینمایی بسیاری در آن یافت می‌شود و حالا حالاها جای کار دارد.

امروز به جز «درخت گردو»، سینما آفریقا اکران سه اثر دیگر به نام‌های «بی‌صدا حلزون» ساخته بهرنگ دزفولی‌زاده، «تومان» ساخته مرتضی فرشباف و «دشمنان» ساخته علی درخشنده را در برنامه داشت و با اکران این آثار، پرونده روز چهارم جشنواره هم بسته شد.

انتهای پیام/ 70061

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول