اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

تولید گیتار با اسباب بازی لگو

تولید اسباب و ابزار نواختن موسیقی کاری حساس و دقیق است، اما یک نوازنده گیتار ترک توانسته برای تکمیل گیتار خود از اسباب بازی لگو استفاده کند.

تولید گیتار با اسباب بازی لگو

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از نیواطلس، البته این امر به معنای تولید تمامی بخش‌های این گیتار با اسباب بازی لگو نیست و تنها در بخشی از بدنه آن از این اسباب بازی استفاده شده است.

گیتار این هنرمند ترک که Tolgahan Çoğulu نام دارد، به گونه ای طراحی شده که تنظیم جزئی برخی کوک های آن در بخش گردن گیتار بر مبنای قطعات اسباب بازی لگو انجام می شود.

 

برای تولید این گیتار علاوه بر قطعات اسباب بازی لگو از چاپگر سه بعدی هم استفاده شده است. معمولا در گیتارها، سیم‌های فلزی بر روی یک بدنه چوبی نصب می شوند و پایه های چوبی نیز در فواصل مختلف برای ایجاد استحکام قرار می گیرند. در گیتار جدید این کار به عهده چاپگرهای سه بعدی و اسباب بازی های لگو گذاشته شده است.

برای طراحی قطعات جدید مورد نیاز در این گیتار از یک برنامه نرم افزاری نیز استفاده شده است و Tolgahan Çoğulu برای تکمیل گیتار یادشده از همکاری پسرش نیز بهره مند بوده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول