اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

تصویب ۴۰۰ میلیون تومان بودجه برای امور فرهنگی شهرداری زنجان

عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر زنجان گفت: نگرانی‌های مردمی که به یک سری دستگاه‌های نظارتی منعکس شده است، درخواست شده است که شهرداری درباره برخی مدیران تاملی کرده و تغییراتی در آن بدهند، پس وقتی روی برخی از افراد حساسیت وجود دارد، چرا ما باید روی آنها تاکید داشته باشیم.

تصویب ۴۰۰ میلیون تومان بودجه برای امور فرهنگی شهرداری زنجان

عباس راشاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: طی هفته‌های گذشته با برگزاری جلسات متعدد، برنامه‌های سازمان فرهنگی و عملکرد آن بررسی شد.

عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه طبق بررسی 400 میلیون تومان برای هزینه‌کرد در دهه فجر، عید نوروز، مناسبت‌های ماه رجب، مراسم چهلم سردار سلیمانی، حوزه سلامت و ورزش، حقوق شهروندی و آموزش شهروندی و ردیف‌های مذهبی مصوب شد، گفت: پیش از این نیز طبق مصوبه شورا 150 میلیون تومان مصوب داشتند که علاوه بر آن 400 میلیون تومان دیگر نیز مصوب شد.

وی با اشاره به اینکه به عقیده بنده ردیف بودجه فرهنگی بر اساس گستره فرهنگ کافی نیست و اعضای شورا باید عنایت ویژه به این موضوع داشته باشند، تصریح کرد: طی شورای پنجم بودجه فرهنگی کاهش داشت که علت آنهم نگاه شهردار به بودجه فرهنگی بود.

راشاد ادامه داد: با اضافه شدن 550 میلیون تومانی که پنج شنبه داشتیم بودجه فرهنگی ما به 3 میلیارد تومان خواهد رسید که در کل کشور ما تنها مرکز استانی هستیم که بودجه فرهنگی ما کمتر از یک درصد است و این مصیبتی برای شهر محسوب می‌شود.

عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه هزینه فرهنگی باید بر اساس سند باشد و سند چشم‌انداز در حوزه فرهنگی باید مشخص باشد، تصریح کرد: سند چشم انداز باید درباره استکبارستیزی، اسلام‌خواهی، گسترش فرهنگ ایرانی- اسلامی، حقوق شهروندی، دفاع از مظلوم و ... باشد اما آن چیزی که امروز در حال اجراست شاید بخشی خوب باشد، اما ما بر اساس سند هم عمل نکرده‌‍ایم.

وی با اشاره به اینکه برنامه فرهنگی بر اساس افق مشخص باشد و هر گامی که برمی‎داریم به مردم بگوییم، افزود: بنده روال شورا و شهرداری را در این باره نمی‌پسندم.

راشاد در ارتباط با انتخاب شهردار نیز گفت: امروز جلسه‌ای در این باره تشکیل می‌شود و نظر بنده در این باره اعمال ماده 73 است و از افراد و اشخاص مختلف زنجانی که شایسته هستند معرفی کرده‌اند، اما فعلا رسما وارد انتخاب نشده‌ایم.

عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر زنجان در پاسخ به سوالی درباره تغییر برخی از مدیران نیز اینطور پاسخ داد که چرخش نخبگان در شهرداری باید عملیاتی شود و ما نباید روی افراد خاصی تمرکز داشته باشیم، مگر اینکه تجربه کاری خوبی داشته باشد.

وی تصریح کرد: نگرانی‌های مردمی که به یک سری دستگاه‌های نظارتی منعکس شده است، درخواست شده است که شهرداری درباره برخی مدیران تاملی کرده و تغییراتی در آن بدهند، پس وقتی روی برخی از افراد حساسیت وجود دارد، چرا ما باید روی آنها تاکید داشته باشیم.

انتهای پیام/73005/ق40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول