اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  دولت

۱۲ روز تا انتخابات| رهبر انقلاب: مردم می‌دانند حضورشان در انتخابات مایه‌ ابهت بین‌المللی است

تنها 12 روز تا آغاز حماسه‌ای دیگر و ماندگار در دوم اسفند باقی مانده است. این انتخابات به لحاظ حضور مردم پس از اتفاقات سال‌های اخیر و اهمیت جایگاه مجلس دارای جایگاه مهمی است.

۱۲ روز تا انتخابات| رهبر انقلاب: مردم می‌دانند حضورشان در انتخابات مایه‌ ابهت بین‌المللی است

گروه سیاسی خبرگزاری فارس: تنها 12 روز تا آغاز حماسه‌ای دیگر و ماندگار در دوم اسفند باقی مانده است. این انتخابات به لحاظ حضور مردم پس از اتفاقات سال‌های اخیر و اهمیت جایگاه مجلس دارای جایگاه مهمی است.

دوم اسفند ۹۸ طلیعه مجددی از حضور مردم در یک نظام مردم سالار و مبتنی بر مردمسالاری برگرفته از دین خواهد بود. انتخابات، این مهمترین رویداد سیاسی برای کشورمان امسال نیز تکرار خواهد شد.

رهبر معظم انقلاب در دیدار اقشار مختلف مردم‌ در 22 اسفند 86 در مورد اهمیت مساله انتخابات و حضور حداکثری فرمودند: «هرچه که برای ایران و ایرانی مایه‌ی عزت و قدرت و رفاه و راحتی است، آنها با آن دشمنند؛ یکی‌اش همین انتخاباتی است که چند روز دیگر تجربه‌ی عظیم مردم ماست که بروند به پای صندوقهای رأی.

با انتخابات شما اینها دشمنند؛ با اصل انتخابات دشمنند؛ با حضور پرشور و گسترده‌ی مردم در انتخابات دشمنند؛ با انتخاب آدمهای اصلح و طرفدار حقوق مردم و متعبد و پایبند به مبانی اسلامی و ارزشهای اسلامی مخالفند، دشمنند؛ چرا؟ چون میدانند اینها هم انتخابات، هم حضور گسترده‌ی مردم، هم حضور آدمهای مناسب و شایسته در مجلس، به ضرر آنهاست؛ لذا مخالفت میکنند. هرجور مخالفتی که میتوانند میکنند؛ تبلیغات میکنند، رادیو به راه میاندازند، در رادیوهای گوناگونشان به خیال خودشان مردم را از انتخابات دلسرد میکنند - دارند به خیال خودشان کار میکنند - نتیجه هم ان‌شاءاللَّه کاملاً بعکس است.»

حضت آیت الله خامنه‌ای در مورد انتخابات در این دیدار تاکید داشتند: «حضور مردم در هر نقطه‌ای از دنیا در انتخابات، مردم‌سالاری است؛ دموکراسی دیگر معنایش غیر از این چیست؟ اما چون میدانند که ملت ایران با حضور پرشور در انتخابات برای خود قدرت می‌آفریند، عزت خلق می‌کند، می‌خواهند این نباشد ... مردم می‌دانند که حضور آنها در انتخابات مایه‌ قدرت و ابهت بین‌المللی آنهاست.»

رهبر انقلاب در مورد شناخت دشمن در انتخابات فرمودند: «آنها می‌دانند که حضور پر شور مردم در انتخابات به مردم قدرت می‌دهد و آنها دیگر نمی‌توانند نقشه‌هایشان را نسبت به ایران اجرا کنند. می‌خواهند این نباشد. تمام دستگاههای تبلیغاتیشان را به راه انداخته‌اند که مردم را از حضور در انتخابات منصرف کنند. عواملشان هم البته هستند متأسفانه؛ غیر از رادیوها و وسائل تبلیغاتی آنها، گاهی در گوشه و کنار در داخل هم هستند، برای اینکه مردم را از انتخابات دلسرد کنند. آنها نسبت به آنچه که در کشور، از خدمات عظیمی که انجام گرفته است، ایجاد تردید می‌کنند.کی می‌تواند منکر بشود که چه خدمات بزرگی را دولت و مجلس به این کشور کرده‌اند. »

رهبر انقلاب تاکید کردند:« ...شما که می‌خواهید بروید پای صندوق رأی و رأی بدهید، هدفتان این باشد که یک مجلسی تشکیل بشود پایبند به همین مبانی انقلاب و ارزشهای انقلاب. نماینده، متدین، امین، معتقد به عدالت اجتماعی - استقرار عدالت در سرتاسر کشور - متنفر از فساد در هر بخشی و در هر طبقه‌ای از طبقات مسئولین، معتقد به عزت جمهوری اسلامی؛ مجلس باید یک چنین مجلسی باشد.»

به گزارش فارس، یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و میاندوره‌ای مجلس خبرگان رهبری دوم اسفند برگزار می شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول