اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

آیت‌الله علم‌الهدی: بیعت همافران با امام راحل کلیدی برای پیروزی انقلاب بود

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی گفت: بیعت همافران کلیدی برای پیروزی انقلاب بود و کسانی که آمریکا ساخته بود تا نه دین داشته باشند نه وطن، اینقدر با فضیلت بودند که اعدام خودشان را به چشم دیدند ولی سمت انقلاب آمدند.

آیت‌الله علم‌الهدی: بیعت همافران با امام راحل کلیدی برای پیروزی انقلاب بود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی پیش از ظهر امروز در دیدار با فرماندهان، مسؤولان و کارکنان نیروهای چهارگانه ارتش که در حسینیه دفتر نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی برگزار شد ضمن تبریک دهه فجر و ابراز خوشحالی از دیدار در روز پرافتخار نیروی هوایی، اظهار کرد: روز ۱۹ بهمن برای کل نیروهای مسلح روز بزرگی است و آنچه در ارتباط با روز ۱۹ بهمن برای اکثر شما عزیزانی که آن روز را درک نکردید و به روایت صدا و تصویر توجه کردید، متصور است؛ حضور پرافتخار همافران نیروی هوایی و بیعت با امام(ره) است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با یادآوری اینکه همافران ارتش به عنوان اولین نیروهای ارتشی به انقلاب پیوستند، تصریح کرد: این ارتشیان عزیز به عنوان نیروی انقلابی قهرمان، به دین و امام زمان وابسته شدند و هرچند این مسئله افتخار بسیاری دارد اما بیش از این اصل قضایا منعکس نیست.

وی با شاره به بیعت همافران با امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: بیعت‌ آنها در آن زمان با امام راحل تنها یک بیعت و حرکت انقلابی نبود بلکه یک حرکت تکلیف ساز در طول دوران انقلاب است.

آیت الله علم الهدی با تاکید بر اینکه بیعت همافران  یک حرکت تکلیف‌ساز برای کل ارتش جمهوری اسلامی ایران بود، یادآور شد: شاه در دوران حکومتش به عنوان بزرگ ارتش‌داران بر ارتش مسلط بود و یکی از خباثت‌هایش این بود که به عزیزان ارتشی که مال این سرزمین بودند اطمینان نداشت و امنیت را در گرو هموطنان نمی‌دانست.

امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه شاه به آمریکا تکیه کرده و از چندین هزار مستشار آمریکایی استفاده می‌کرد، بیان کرد: فرماندهی ارتش در همه حوزه‌ها دست مستشاران آمریکایی بود.

وی این مسئله را بزرگ‌ترین خباثت شاه برشمرد و گفت: در همه دستگاه‌ها ارتش متعلق به شاه و خودش بزرگ ارتش‌داران بود اما در ارتش از دو جریان وحشت داشت.

آیت الله علم الهدی ادامه داد: شاه از نیروی هوایی و هوانیروز وحشت داشت چون آن‌ها روی زمین نیستند و در کودتا از هوا حمله می‌کنند بنابراین فرمانده نیروی هوایی را از اعضای خانواده‌اش یعنی تیمسار خاتمی قرار داد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به حادثه کرج و به درک واصل شدن تیمسار خاتمی افزود: پس از این ماجرا شاه در نیروی هوایی سرسپرده‌ترین افسران را می‌گذاشت، حتی سعی کرد کسانی که رشته نیروی هوایی نداشتند را به عنوان فرمانده نیروی هوایی انتخاب کند و مهدیون که می‌خواست کودتای نوژه را اجرا کند از آن دسته افراد بود.

وی با تاکید بر وحشت شاه از نیروی هوایی و هوانیروز ابراز کرد: همین دلیل، سبب انتخاب خبیث‌ترین افسران ارتش به عنوان فرمانده هوانیروز شد ولی عمده وحشت از نیروی هوایی بود.

آیت‌الله علم‌الهدی یادآور  شد: همافرانی که با امام (ره) بیعت کردند از اول در نیروی هوایی گزینش و به آمریکا فرستاده شدند و آنجا دوره همافری دیدند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه این‌ها تربیت‌شدگان آمریکا بودند تصریح کرد: آمریکا نه فقط در همافری بلکه سعی داشت در انواع و اقسام مفاسد و فسق و فجور هم آن‌ها را تعلیم دهد تا تمایلی به دین، اسلام، عقاید، کشور و آب و خاک نداشته باشند.

وی افزود: آمریکایی‌ها مقید بودند آدمی بسازند که دو چیز نداشته باشد یکی دین یکی توجه به وطن و آب و خاک و اینکه ترامپ می‌گوید حکومت سعودی گاو شیرده است قبلا شاه گاو شیرده بود و ارتش شاه در منطقه ارتش آمریکا بود.

آیت الله علم الهدی ادامه داد: هر جا مشکلی برای آمریکا پیش می‌آمد نیروهای ارتش شاه به عنوان نیروی آمریکا می‌رفتند و در برخی موارد حتی کشته‌شدگان آن‌ها هم تا امروز نامشخص است.

امام جمعه مشهد با اشاره به قصد آمریکایی‌ها در مزدور سازی تاکید کرد: در مسئله همافران می‌خواستند دین و علاقه به وطن را از بین ببرند که این‌ها کاملا در اختیار آمریکا باشند و برای خودشان فداکار می‌ساختند.

وی تصریح کرد: همافران با این سابقه و وضعیت تنها دسته و گروهی بودند که به خاطر بعضی متدینانشان به عنوان اولین نیرو و نهاد ارتش به انقلاب پیوستند و اهرمی برای پیروزی انقلاب شدند.

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه از ۱۹ تا شب ۲۱ بهمن که در حقیقت انقلاب پیروز شد فقط چند روز است، خاطرنشان کرد: بیعت همافران سبب حمله به پادگان نیروی هوایی شد و پیروزی انقلاب کلید خورد.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: آمدن همافران کلیدی برای پیروزی انقلاب بود و کسانی که آمریکا ساخته بود تا نه دین داشته باشند نه وطن، اینقدر با فضیلت بودند که در شرایطی سمت انقلاب آمدند که اعدام خودشان را به چشم دیدند زیرا در آن زمان در ارتش افراد را به اتهام وابستگی به دین هم تیرباران می‌کردند.

وی با اشاره به نمونه‌هایی از خفقان در ارتش ابراز کرد: همافران یقین داشتند که کشته می‌شوند و گاردی‌هایی که به پادگان ارتش حمله کردند آمدند همه را قتل عام کنند.

آیت الله علم الهدی با تاکید بر اینکه این خصوصیات چندان در نیروی هوایی روشن نیست گفت: شرایطی بود که وقتی آمدند خدمت امام(ره) انگار در مسیر قبر و تیرباران آمدند خدمت امام؛ در دوران فرار شاه که افسران و تیمساران بنا بر نابودی همه داشتند این بیعت تکلیفی برای همه شد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: ارتشی، سپاهی و نیروی مسلح نظام حالا که ۴۱ سال گذشته و تا کنون هم پیش نیامده اما اگر شرایطی پیش بیاید که یک نفر هم نماند باید این نیروها پای امام بمانند، بیعت همافران این تکلیف را رساند.

وی با تاکید بر اینکه نیروهای مسلح باید نسبت به انقلاب و رهبری انقلاب در این حد از خودگذشتگی کنند، خاطرنشان کرد: حرکت همافران بیعت تکلیف‌ساز بود و این واقعیت‌ها نه در سیمای آن عزیزان در محضر امام(ره) و نه در صدایشان مشخص است و نه اثری از آنها مانده که توضیح بدهند.

آیت الله علم الهدی با یادآوری اینکه پیروزی سریع انقلاب در عرض ۱۰ روز برای هیچکس حتی امام راحلمان هم قابل پیش‌بینی نبود افزود: آن روز تصویر همه در مسئله تداوم انقلاب یک تصویر شفاف و روشن نبود و جز امام(ره) کسی تصویر روشنی برای دوام انقلاب نمی‌دید.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: اگر آن روز کسی می‌گفت روزی می‌آید که انقلاب ۴۱ سال از عمرش می‌گذرد و به قدرتی می‌رسد که آمریکا از آن می‌ترسد، کسی فکرش را نمی‌کرد حقیقت داشته باشد.

وی متذکر شد: در این مدت سخت‌ترین شرایط که تهاجم خارجی داشتیم هشت سال جنگ تحمیلی بود و بعدش مسائل بیشتر اقتصادی و معیشتی بوده اما در جنگ هم آرامش داخلی در بین مردم بود و آن آرامش دوران دفاع مقدس را در هیچ زمان دیگری نداشتیم.

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه امروز انقلاب محور اقتدار منطقه شده خاطرنشان کرد: تصمیم گیرنده اول در منطقه سیاست ماست و نظام‌های استکباری قدرت تصمیم‌گیری برابر نظام ما را ندارند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی گفت: آینده ما در جریان برخوردهای بین‌المللی به مراتب بهتر از گذشته است چون روز پیروزی انقلاب کسی پیش‌بینی دوام آن را نمی‌کرد اما امروز محور اقتدار هستیم.

وی داشتن آمادگی خالصانه را ضروری برشمرد و تصریح کرد: امروز نیروهای مسلح ما در وضعیتی هستند که هیچ زمان ارتش و نیروهای مسلح به این قدرت نرسیده بود و پیش‌بینی نسبت به آینده این است که دشمنان ما هرچه قوی باشند باز هم وضعیت ما در منطقه طوری است که قدرت تهاجم نظامی خاصی ندارند.

آیت الله علم الهدی بیان کرد: بدانید اگر آمریکا صبح احساس می‌کرد می‌تواند تهاجم نظامی کند، صبح را ظهر نمی‌انداخت اما ۳۰ سال است در اطراف ما پارس می‌کند چون ما قوی هستیم و احتمال پیروزی نمی‌دهد و البته در شرایطی هستیم که آمریکا تهدیدش هم اثرگذار نیست.

امام جمعه مشهد ادامه داد: روزی فکر می‌کرد کشورهای منطقه را تحریک کند تا وارد جنگ شوند اما اکنون شرایطی است که هیچکدام از سران منطقه به خودشان جرئت نمی‌دهند وارد جنگ با ایران شوند.

آیت‌الله علم‌الهدی اظهار کرد: در جنگ نظامی آسیب پذیرترین خود آمریکا است چون اینقدر پایگاه دارد که اگر یک گلوله سمت ما بدهد تمام پایگاه‌هایش به خطر می‌افتند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با تاکید بر اینکه در این شرایط آمریکا جرئت گزینه نظامی ندارد بیان کرد: آمادگی خالصانه، اخلاص و ایمان همافران آن‌ها را در این مسیر قرار داد این اخلاص و ایمان سرمایه اصلی ما در همه حرکت‌ها است و آن چیزی که مهم است نفس ما در اخلاص است.

وی افزود: شما با عزت و آقایی زندگی می‌کنید و اگر جریانی به وجود آید که فدایی شدن بخواهد شما فدایی بقیه‌الله می‌شوید و سرمایه اخلاص و ایمان برای ما در نیروهای دفاعی ارزش دارد که در شما هست و در دنیا و آخرت سعادت دارید.

انتهای پیام/ ۷۰۰۵۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول