اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

تاکید شهردار مشهد و فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء بر اتصال خط ۳ قطار شهری به حرم مطهر

شهردار مشهد گفت: هدف و تمرکز ما در احداث خطوط قطار شهری مشهد اجرای ۵.۵ کیلومتر خط ۳ از میدان شهدا تا پایانه مسافربری امام رضا(ع) و اتصال خط۳ به حرم مطهر، طی مدت ۱۵ ماه است.

تاکید شهردار مشهد و فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء بر اتصال خط ۳ قطار شهری به حرم مطهر

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدرضا کلایی ظهر امروز در مراسم «ورود دستگاه حفاری تونل (TBM) خط3 به پایانه مسافربری امام رضا(علیه‌السلام)، اظهار کرد: بهترین تصمیمی که الان باید بگیریم همت به آغاز عملیات تکمیل و آماده سازی قطعه مورد نظر در خط ۳ قطار شهری است، هدف و تمرکز ما در احداث خطوط قطار شهری مشهد اجرای ۵.۵ کیلومتر خط۳ از میدان شهدا تا پایانه مسافربری امام رضا(ع) و اتصال خط۳ به حرم مطهر است.

شهردار مشهد افزود: امیدوارم پیشنهاد قرارگاه خاتم الانبیاء را که ما تعدیل کرده و پذیرفته‌ایم شورای شهر هم بپذیرد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه این کار یک پروژه ۳۶ ماهه است، اما قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا متعهد شده در صورت تامین اعتبار، این کار را طی ۱۵ ماه به انجام برساند و زائران و مجاوران بتوانند از حرم مطهر توسط مترو، به راه آهن و ترمینال دسترسی داشته باشند.

کلایی تاکید کرد: امیدوارم با موافقت و تصویب شورای شهر مشهد، مراحل اداری این کار هر چه زودتر طی و کار آغاز شود، امیدواریم شاهد اتصال خط۳ قطار شهری به حرم مطهر حضرت رضا(ع) و مسافرگیری در این خط از میدان شهدا تا پایانه مسافربری امام رضا(ع)در سال ۱۴۰۰ باشیم.

تکمیل مسیر حرم مطهر تا راه آهن و پایانه امام رضا ۱۵ ماه زمان می‌خواهد

فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء هم در این مراسم، با بیان اینکه، سالانه ۲۵ میلیون نفر زائر به مشهد می‌آید و خدمت در چنین شهری افتخار است، خاطرنشان کرد: در مشهد علاوه بر کارهای عمرانی شهرداری در روی سطح زمین و جلوی چشم مردم، مسؤولان شهری توجه ویژه‌ای به توسعه مترو در زیر زمین هم دارند و همین باعث شده مشهد یک شهر متمایز باشد.

سردار محمد اسلامی افزود: برای توسعه این مترو تا حرم مطهر رضوی، لازم است ۵ کیلومتری که از باب الجواد و شارستان تا این ایستگاه، یعنی ایستگاه پایانه امام رضا(ع) را زودتر تکمیل کنیم و در اختیار مردم قرار دهیم.

وی تصریح کرد: ما این تعهد را به شهردار مشهد داده‌ایم که در صورت تامین منابع مالی، طرف مدت ۱۵ ماه این مسیر را تکمیل کنیم تا از حرم مطهر تا ترمینال و راه آهن یک دسترسی خوبی به مترو داشته باشیم.

اختصاص اعتبار ۸۴۰ میلیارد تومانی شهرداری مشهد برای حفاری خط ۳ قطار شهری

معاون عمران و حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد نیز در این مراسم گفت: تا انتهای خط سوم در شهرک ابوذر حدود ٤.٦ کیلومتر حفاری باید انجام شود.

خلیل الله کاظمی از تخصیص اعتبار ۸۴۰ میلیارد تومانی شهرداری برای حفاری خط ۳ قطار شهری خبر داد و گفت: طبق برنامه ریزی تا اردیبهشت ١٤٠٠ شاهد خروج دستگاه حفار از شهرک ابوذر خواهیم بود و تا ٢٤ ماه آینده کل حفاری خط سوم به پایان می رسد.

دولت در خط چهارم قطارشهری تاکنون کمکی نکرده است

مدیر عامل شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد هم با بیان اینکه عملیات حفاری خط سوم قطار شهری مشهد به طول ۲۸.۵ کیلومتر از سال ۹۵ در جبهه شرقی از میدان فردوسی به سمت سیدی و در جبهه غربی از میدان فردوسی تا قاسم‌آباد آغاز شده، اظهار کرد: امروز با ورود دستگاه T.B.M عملیات حفاری در جبهه شرقی از میدان فردوسی به سمت پایانه امام رضا (ع) به طول ٨.٤ کیلومتر امروز به پایان رسید.

کیامرز کیانوش با بیان اینکه حفر تونل از میدان فردوسی تا پایانه امام رضا(ع) ۳۲۰ میلیارد تومان هزینه در بر داشت، ادامه داد: از حدود سه ماه دیگر با انجام تعمیرات اساسی دستگاه حفاری تی. بی. ام ادامه حفاری به سمت سیدی آغاز می‌شود.

وی اظهار کرد: طبق برنامه زمان‌بندی شده تا سال ۱۴۰۰ مرحله اول خط سوم به طول ۵.۲ کیلومتر از میدان شهدا تا پایانه مسافربری امام رضا(ع) به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیر عامل شرکت بهره برداری قطار شهری مشهد با اشاره به تحریم‌های ظالمانه علیه ایران، از تولید برخی قطعات ضروری برای دستگاه حفاری به کمک قرارگاه خاتم الانبیاء در داخل کشور خبر داد و گفت: مشکلی برای ادامه فعالیت دستگاه‌های حفار تی. بی. ام وجود ندارد.

کیامرز تصریح کرد: دولت در خط چهارم قطارشهری تاکنون کمکی نکرده است ولی شهرداری تا امروز ۱۵ میلیارد تومان برای این خط اختصاص داده و عملیات اجرایی این خط برای آغاز حفاری ادامه دارد.

گفتنی است؛ عملیات حفاری خط سوم قطار شهری مشهد به طول ۳۰ کیلومتر که مسیر شهرک ابوذر تا قاسم آباد را پوشش می‌دهد از نیمه دوم فروردین سال ۱۳۹۵ آغاز شده است.

انتهای پیام/ ۷۰۰۶۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول