اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

روز تشرف امام(ره) به حرم عبدالعظیم(ع) در تقویم درج شود

معاون استاندار تهران با بیان اینکه سالروز تشرف امام به ری چند سالی است توسط حرم احیاء شده، گفت: روز تشرف حضرت امام خمینی(ره) به آستان حضرت عبدالعظیم(ره) باید هر سال باشکوه‌تر با حضور همه اقشار مردم برگزار و این روز تاریخی به عنوان یک الگو در تقویم دهه مبارک فجر درج شود.

روز تشرف امام(ره) به حرم عبدالعظیم(ع) در تقویم درج شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرری، حسین توکلی معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری در مراسم گرامیداشت ۱۹ بهمن سالروز تشرف تاریخی امام خمینی(ره) به آستان حضرت عبدالعظیم(ع) که صبح امروز در شبستان امام خمینی(ره) آستان برگزار شد، اظهار داشت: در چهار دهه پیش درست در زمانی که عمده کشورها در حوزه سیاسی و اجتماعی زیر سلطه استکبار بودند امام نگاهی تحولی در دنیا ایجاد کرد.

وی با گرامیداشت این ایام و سالگرد حضور امام راحل در شهرری، ادامه داد: روحیه و نگاه استکبار ستیزی امام(ره) برگرفته از اسلام ناب محمدی(ص) بود که باید این راه و نگاه در کل دنیا نشأت گرفته و گسترش یابد.

فرماندار ویژه شهرستان ری با تأکید بر اینکه ایران راهش را با آرمان‌های امام و شهدا پیش می‌برد، اضافه کرد: حرم حضرت عبدالعظیم(ع) به عنوان یکی از نقاطی که محبان اهل بیت(ع)، دوستداران و علمای بزرگ از از آن به عنوان الگو استفاده می‌کردند و حضرت امام خمینی(ره) در هفته ابتدایی حضور در کشور پس از ۱۵ سال دوری به زیارت حضرت عبدالعظیم (ع) آمده که نشانگر نگاه ویژه علمای اسلام به این آستان مقدس است.

توکلی با بیان اینکه این روز بزرگ چند سالی است توسط حرم احیاء شده، تصریح کرد: شایسته است که روز تشرف حضرت امام خمینی(ره) به آستان حضرت عبدالعظیم(ره) هر سال باشکوه‌تر با حضور همه اقشار مردم برگزار شود و این روز تاریخی به عنوان یک الگو در تقویم دهه مبارک فجر درج شود.

وی با اشاره به بیانات امام(ره) و رهبری درباره ری یادآور شد: ری همواره منشاء تحولات مهمی بوده است و مردم ولایتمدار آن در برهه‌های مختلف نقش مهمی ایفا کرده‌اند و حق زیادی بر گردن تهرانی‌ها دارد.

معاون استاندار تهران با اشاره به رشادت‌های فرزندان ری در زمینه ایثار و شهادت، ابراز داشت: شهیدان وحید زمانی نیا، مصطفی محمدمیرزایی و اصغر پاشاپور از شهدای اخیر جبهه مقاومت باردیگر با رشادت‌های خود یادآور نقش مهم ری در انقلاب اسلامی شدند و این حماسه آفرینی جوانان دهه ۶۰ و ۷۰ نشان از جایگاه تاریخی و فرهنگی ری با وجود حرم حضرت عبدالعظیم(ع) است.

توکلی در پایان به اهمیت راه‌پیمایی ۲۲ بهمن و انتخابات پیش رو اشاره کرد و گفت: باید با همدلی و وحدت و توجه به توصیه‌های امام و رهبری به دور از نگاه سیاسی و جناحی زمینه مشارکت حداکثری مردم در اولین انتخابات گام دوم را فراهم کنیم.

انتهای پیام/۶۷۰۵۲/پ/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول