اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

اثرگذاری دانشگاه‌های سطح یک در اشتغال دانش‌آموختگان

رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران گفت: یکی از مهمترین کارکردهای دانشگاه‌های کشور به خصوص دانشگاه‌های سطح یک و برتر این است که اثرگذاری در اشتغال دانش‌آموختگان داشته باشند.

اثرگذاری دانشگاه‌های سطح یک در اشتغال دانش‌آموختگان

جبارعلی ذاکری رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، با اشاره به اینکه اثرگذاری در رشته‌های دانش‌آموختگان باعث کارآفرینی می‌شود، گفت: یکی از مهمترین کارکردهای دانشگاه‌های کشور به خصوص دانشگاه‌های سطح یک و برتر این است که اثرگذاری در اشتغال دانش‌آموختگان داشته باشند که این اتفاق اکنون در همه دانشگاه‌های مطرح کشور در حال انجام است. در واقع می‌توان گفت انتظار مهمی که خانواده‌های دانشجویان از دانشگاه به عنوان متولی تربیت جوانان داشتند مقوله اشتغال است که خوشبختانه همه دانشجویان فارغ‌التحصیلان کارآفرین هستند.

* نوآوری، فناوری و تجاری‌سازی در دانشگاه اتفاق مهمی است

وی افزود: یکی از اتفاقات بسیار مهمی که در دانشگاه‌های سطح یک کشور در حال انجام است موضوع نوآوری، فناوری و تجاری‌سازی است که این دانشگاه‌ها به این سمت حرکت کرده‌اند. نتیجه گام‌های هدفمند در مسیر توسعه علم و فناوری امروز خودشان را در قالب مراکز نوآوری نشان می‌دهد. به این معنی که بسیاری از دانش‌آموختگان فارغ‌التحصیلان دانشگاهی می‌توانند با استفاده از تخصص و ایده‌ای که در ذهن دارند آنها را در این مراکز به مرحله تولید رسانده و ثروت‌آفرینی کنند.

* رها شدن دانشگاه‌ها از چتر حمایتی دولت عامل  پیشرفت علم و فناوی 

ذاکری تصریح کرد: رها شدن دانشگاه ها از چتر حمایتی دولت از مهم ترین اتفاقاتی است که نه تنها باعث سرعت بخشیدن به پیشرفت علم و فناوی می شود بلکه گستردگی فعالیت‌های دانشگاهی را به دنبال دارد که نتیجه آن رشد تکنولوژی و رفع نیازهای جامعه است.

* حل مشکلات کشور با تبدیل دانشگاه‌ها به سازمان‌های چند فرهنگی

وی ادامه داد: اگر دانشگاه‌ها تبدیل به سازمان‌های چند فرهنگی شوند بسیاری از مشکلات اقتصادی ، اجتماعی ، فرهنگی و سیاسی کشور حل خواهد شد. همچنین نخبگان نیز در فضای سازمان فرهنگی دانشگاه به کارآفرین‌های خبره تبدیل می‌شوند که می توانند منشأ تحول باشند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول