اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

«سیگنوس» تا ساعاتی دیگر به فضا می‌رود

موشک نورثروپ گرومن به همراه فضاپیمای باری سیگنوس تا ساعاتی دیگر به سوی ایستگاه فضایی بین‌المللی پرتاب می‌شود.

«سیگنوس» تا ساعاتی دیگر به فضا می‌رود

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از اسپیس، موشک نورثروپ گرومن به همراه فضاپیمای باری سیگنوس تا ساعاتی دیگر به سوی ایستگاه فضایی بین‌المللی پرتاب می‌شود.

این موشک به همراه فضاپیمای باری از حدود ۴ روز پیش در مرکز پرواز Wallops Flight قرار گرفته تا امروز و طی چند ساعت دیگر برای ارسال به فضا آماده شود.

شرکت Rocket Lab در ۱۲ دسامبر به طور رسمی سایت جدید پرتاب ایالات متحده را برای پرتاب‌های تجاری افتتاح کرد و نیروی هوایی ایالات متحده، اولین گروهی بود که از این مجموعه جدید پرواز انجام داد.

مجموعه پرتاب LC-۲، یا همان سایت پرتاب جدید موشک الکترون Rocket Lab یک سکوی پرتاب ساحلی است که در منطقه میانی اقیانوس اطلس قرار دارد. این تاسیسات در مرکز پرواز Wallops Flight واقع در ناسا است و اولین سایت پرتاب ایالات متحده برای Rocket Lab است.

نورثروپ گرومن، شرکت هوافضا و صنایع دفاعی آمریکاست که به ناسا در ارسال فضاپیمای پشتیبانی بدون سرنشین یکبار مصرف کمک می‌کند تا فضانوردان حاضر در ایستگاه فضای بین‌المللی بتوانند تحقیقات مورد نظر خود را انجام دهند.

فضاپیمای سیگنوس نیز یک فضاپیمای پشتیبانی بدون سرنشین یکبار مصرف آمریکایی است که توسط نهاد علوم دفاعی اوربیتال ساینسز کورپوریشن ساخته شده و اکنون توسط شرکت نورثروپ گرومن به عنوان بخشی از برنامه خدماتی توسعه حمل و نقل بین‌المللی سامانه‌های تجاری ترابری مداری (COTS) ساخته و راه‌اندازی شده‌ است.

فرانک دماورو، مدیرکل سیستم‌های فضایی گفت: پرتاب سیگنوس به احتمال ۹۵ درصد امروز انجام می‌شود؛ مخاطبان می‌توانند پرتاب این فضاپیما را در سایت «space.com» به طور زنده تماشا کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول