اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

آناتولی: امارات سه هواپیمای باری حامل تجهیزات نظامی به شرق لیبی فرستاد

منابع خبری ترکیه گزارش دادند که امارات سه هواپیمای باری به شرق لیبی فرستاده است تا از رئیس تشکیلات شبه نظامی موسوم به «ارتش ملی لیبی» حمایت کند.

آناتولی: امارات سه هواپیمای باری حامل تجهیزات نظامی به شرق لیبی فرستاد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع خبری از ارسال تجهیزات نظامی جدید توسط امارات عربی متحده به نیروهای ژنرال «خلیفه حفتر»  رئیس تشکیلات شبه نظامی موسوم به «ارتش ملی لیبی» خبر دادند.

خبرگزاری «آناتولی» ترکیه گزارش داد که جمعه 18 بهمن ماه جاری سه هواپیمای باری، امارات را به مقصد شرق لیبی ترک کرد؛ منطقه‌ای که تحت تصرف نیروهای حفتر قرار دارد.

ابوظبی اتهام‌های دولت وفاق ملی لیبی در طرابلس درباره حمایت امارات از نیروهای حفتر را تکذیب می‌کند.

به گزارش آناتولی، احتمالا این هواپیماهای باری، حامل تجهیزات نظامی جدید و عناصر مزدوری است که به لیبی انتقال یافتند.

ناظران می‌گویند که امارات در حد فاصل 12-26 ژانویه سال جاری میلادی حدود 37 هواپیمای باری به لیبی فرستاده و تعداد این سفرها، روزانه، بین 2-3 سفر است.

بنا بر این گزارش، از زمان آغاز آتش‌بس در لیبی در تاریخ 12 ژانویه، مشاهده شده است که امارات از طریق هوایی و زمینی (مرزهای مصر) به لیبی تجهیزات ارسال کرده است.

نیروهای حفتر از چهارم آوریل گذشته برای تسلط بر «طرابلس» حملات خود را آغاز کردند و باعث شد که کنفرانس گفت‌وگو بین طرف‌های لیبیایی برگزار نشود.

در همین ارتباط، شبه نظامیان سوری و دو نفر از رهبران شبه نظامی در لیبی 16 بهمن ماه جاری خبر دادند که ترکیه هم برای حمایت از دولت وفاق ملی لیبی، شبه نظامیان القاعده و داعش را به لیبی فرستاده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد، هر دو جناح درگیری در بحران لیبی از کشورهای خارجی سلاح و تجهیزات دریافت می‌کنند؛ فایز السراج رئیس دولت وفاق ملی در طرابلس، و خلیفه حفتر در شرق لیبی. اما ترکیه که مدتهاست گروههای شبه نظامی را در سوریه حمایت و آموزش می‌دهد و مرزهایش را برای عبور نیروهای داعشی بازمی‌گذارد طی ماههای اخیر صدها نفر از آنها را به عرصه جدید نبرد لیبی فرستاده است. 

رهبران شبه نظامیان در لیبی که نخواستند نامشان فاش شود، گفتند که ترکیه بیش از 4000 از جنگجویان خارجی را به طرابلس فرستاده که دهها نفر از آنها به شبه نظامیان تندرو وابسته هستند(جزئیات بیشتر).

شبه نظامیان مورد حمایت ترکیه به جنگیدن در صفوف نیروهای وابسته به القاعده و داعش و دیگر گروههای تندرو در مناطق شمالی سوریه مشهور هستند و جنایات زیادی را علیه غیرنظامیان در این مناطق مرتکب شده‌اند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول