اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

بازگشت ۳۱ واحد تولیدی با ظرفیت اشتغال ۳۶۰ نفر به چرخه تولید

رئیس سازمان صمت خراسان‌جنوبی گفت: از ابتدای دولت دوازدهم ۳۱ واحد راکد و غیرفعال با ظرفیت به‌کارگیری ۳۶۰ نفر در این استان احیا و به چرخه تولید بازگشت.

بازگشت ۳۱ واحد تولیدی با ظرفیت اشتغال ۳۶۰ نفر به چرخه تولید

داوود شهرکی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند، با بیان اینکه دولت تدبیر و امید با اجرای طرح رونق تولید، زمینه بازگشت واحدهای تولیدی به چرخه تولید را فراهم کرده، اظهار داشت: بر همین اساس واحدهای نیمه‌فعال و راکد استان را شناسایی و هدف‌گذاری کرده‌ایم.

وی بیان داشت: در راستای حل مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی در استان بازدیدها مداوم از این واحدها انجام و با برگزاری جلسات با حضور مسؤولان مربوطه در واحدهای تولیدی تلاش می‌کنیم تا مشکلات آن‌ها را برطرف کنیم.

رئیس سازمان صمت خراسان‌جنوبی تصریح کرد: حدود 30 درصد از واحدهای تولیدی و صنعتی استان غیرفعال ( راکد یا تعطیل) است و مابقی واحدها نیز به‌صورت فعال و نیمه‌فعال با ظرفیت‌های متفاوت تولید برخی بالای 80 درصد و برخی بین 30 تا 50 درصد فعالیت می‌کنند.

شهرکی با بیان اینکه از ابتدای دولت دوازدهم ۳۱ واحد راکد و غیرفعال  با ظرفیت به‌کارگیری۳۶۰ در این استان احیا و به چرخه تولید بازگشته‌اند، تبیین کرد: از این تعداد، ۱۰ واحد تولیدی استان در سال جاری به چرخه تولید بازگشتند.

وی عنوان کرد: بیشتر این واحد‌ها در شهرک صنعتی بیرجند و قاین مستقر هستند که واحد تولید پروفیل یو پی وی سی در شهرک صنعتی قاین، واحد تولید روغن کنجد، واحد تولید آجر نسوز و واحد تولیدی صنایع چوب در شهرک صنعتی بیرجند از جمله این واحدهای تولیدی و صنعتی است.

رئیس سازمان صمت خراسان‌جنوبی یادآور شد: در حال حاضر ۲۳ شهرک و ناحیه صنعتی در استان فعال و اشتغال ایجاد شده در بخش صنعت استان ۱۲ هزار نفر است.

وی با اعلام اینکه در مجموع از ابتدای دولت دوازدهم تاکنون برای بازگشت واحد‌های تولیدی به چرخه تولید ۲۲۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است، افزود: با بازگشت این 31 واحد به چرخه تولید زمینه اشتغال ۳۶۰ نفر فراهم شد.

انتهای پیام/69039/ح/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول