اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

درس‌های مکتب سلیمانی برای آِینده/ منابر و فیلم‌ها باید احیاکننده این مکتب باشند

جانشین سازمان بسیج مستضعفین گفت: امروز صحنه نبرد دشمن با ما در جنگ نرم در راستای تغییر رفتارها و محاسبات نخبگان است که اگر تغییر کند فرو خواهیم ریخت.

درس‌های مکتب سلیمانی برای آِینده/ منابر و فیلم‌ها باید احیاکننده این مکتب باشند

به گزارش خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، آیین رونمایی از کتاب مکتب سلیمانی صبح امروز یکشنبه بیستم بهمن‌ماه با حضور سردار سپهر جانشین سازمان بسیج مستضعفین و سردار آزادی معاون فرهنگی این سازمان و جمعی از پیرغلامان حسینی در خبرگزاری فارس برگزار شد.

بر اساس این گزارش، سردار محمدحسین سپهر جانشین سازمان بسیج مستضعفین در این مراسم اظهار داشت: آیا ما هم می‌توانیم همچون قاسم سلیمانی باشیم و آیا هنوز هم قاسم سلیمانی‌هایی در این کشور حضور دارند؟ جواب مثبت است، مکتب امام موجب شده است سلیمانی‌ها، همت‌ها و هزاران شهید دیگر در این کشور تربیت شوند که دستاورد انقلاب اسلامی و مکتب امام حسین (ع) محسوب می‌شوند و شهدای ما ذیل این مکتب بر چهره درخشان اسلام در جهان خودنمایی و سرافرازی می‌کند. 

وی مکتب سلیمانی را مصداق آیه ۵۴ سوره مائده دانست و گفت: در این آیه داریم ای پیامبر به زودی بسیاری از مسلمانان مدعی زهد، مرتد می‌شوند و نامی جز اسلام در جهان باقی نخواهد ماند در آن زمان کسانی به وجود خواهد آمد که خدا را دوست دارند و خدا نیز آنان را دوست دارد. آنان در برابر مؤمنین خاضع و خاشع و در برابر کفار محکم و راست‌قامت هستند و در راه خدا جهاد می‌کنند، دشمنان را می‌کشند و کشته می‌شوند از سرزنش، تحریم و خط و نشان دشمن هم نمی‌ترسند. در پی نزول این آیه از پیامبر (ص) سؤال شد این افراد چه کسانی هستند و ایشان پاسخ دادند اینها از نسل سلمان فارسی هستند و امروز نمونه‌ای از این ابناء را در مکتب سلیمانی مشاهده می‌کنیم.

سپهر با اشاره به اینکه سلیمانی به خدا عشق می‌ورزید و خدا نیز او را دوست داشت لذا تمام کارهایش از روی اخلاص بود، تصریح کرد: امروز عرصه نبرد ما با دشمن جنگ نرم است زیرا در عرصه جنگ سخت دشمن در حادثه موشک‌باران پایگاه نظامی‌اش شکست خورد و نشان دادیم که ما قدرت فرامنطقه‌ای هستیم، ما به واسطه مکتب سلیمانی‌ها امروز بزرگترین اقتدار نظامی را در منطقه دارا هستیم. 

جانشین سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: امروز صحنه نبرد دشمن با ما در جنگ نرم در راستای تغییر رفتارها و محاسبات نخبگان است که اگر تغییر کند فرو خواهیم ریخت که باید برای در امان ماندن از آن با همین شاخصه‌های آیات قرآن کریم در مکتب سلیمانی‌ها پیش برویم.

وی با بیان اینکه امروز باید یاد طلایه‌دار، پرچم‌دار و امام جنگ نرم در هر عرصه باشیم تصریح کرد: در هر کاری هستیم اعم از مداح، شاعر، هنرمند، بازیگر، رسانه،خبرنگار، دانشمند، استاد و ... باید با دشمن به مقابله و مبارزه بپردازیم.

سپهر با اشاره به مصاحبه داریوش ارجمند بازیگر کشور در جشنواره فیلم فجر و اشاره او به سردار سلیمانی گفت: حاضرم ۴۰ سال تلاشم در عرصه بسیج را با ایفای نقش باصفای این هنرمند در نقش مالک اشتر سریال امام علی (ع) عوض کنم زیرا در این نقش خصوصیات و ویژگی‌های سربازان لشگر امیر را به تصویر کشید.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه منابر، صحنه‌های فیلم و تئاتر و سرود‌های ما در مبارزه با آمریکا باید مکتب سلیمانی را احیا کند، گفت: ما قوی هستیم  و براساس بیانات مقام معظم رهبری به گردنه‌های نهایی پیروزی رسیده‌ایم و دشمن از این پیشرفت مزمحل شده است.

وی افزود: سردار سلیمانی معتقد بود براساس آیات قرآن کریم نباید برای حل مشکلات و نیازهای خود به ظالم و دشمن وابسته باشیم و با جهاد در راه تولید باید امنیت خود و جهان اسلام را فراهم کنیم.

سپر ادامه داد: براساس آیات قرآن کریم امکان ندارد که صهیونیست‌های مسیحی یا یهودی به ما آسیب بزنند و مکتب سلیمانی به ما آموخت طرح دوستی با دشمن براساس آیات قرآن ممنوع است. ما باید براساس این ویژگی‌های این مکتب پیش رویم و مسیر مقاومت را فعال و ایثارگرانه طی کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول