اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

«اسم» به پردیس شهرزاد رسید/ «سفر جادویی» در زنجان به صحنه رفت

نمایش « اسم» به کارگردانی رضا جاویدى از اول اسفند ماه در پردیس تئاتر شهرزاد به روی صحنه می رود.

«اسم» به پردیس شهرزاد رسید/ «سفر جادویی» در زنجان به صحنه رفت

به گزارش خبرنگار تئاتر خبرگزاری فارس، نمایش «اسم» به  نویسندگی ماتیو دولاپورت و الکساندر دولاپتولیر، با ترجمه شهلا ریاحی،کارگردانی رضا جاویدى و تهیه کنندگی میرعلی رضا دریابیگی از اول اسفند ماه ساعت 18 در پردیس تئاتر شهرزاد به روی صحنه می‌رود.

 نمایش «اسم» داستان مردی است چهل‌ساله به نام ونسان؛ مردی که به لحاظ اجتماعی فردی موفق ارزیابی می‌شود. ونسان که به‌تازگی صاحب فرزند شده، در رویارویی با حس پدر شدن خود را در شرایطی تازه و تجربه نشده می‌یابد. اصلی‌ترین صحنه‌های نمایش در یک میهمانی خصوصی می‌گذرد، جایی که ماجرای بچه‌دار شدن ونسان و کنجکاوی برای دانستن نامی که برای فرزندش برگزیده به کنجکاوی درباره زندگی شخصی او می‌انجامد.

سامان دارابى ، محمد صدیقى مهر ، لاله مرزبان، سارا مقدم و محمد نادرى بازیگران نمایش «اسم »هستند .

جمال امیریان( سرمایه گذار)، سید عماد عامرى مقدم (مجری طرح)، امیرسپهر تقی لو (مدیرتولید) ، ایمان یزدى (دستیار کارگردان و برنامه ریز)، پگاه آذرکمان (طراح صحنه و طراح لباس) ، بیتا مهدى زاده (منشی صحنه)، سام صبا (مدیر صحنه) ، رز ارغوان، پرتو جغتایی (عکاس) ، سینا افشار (طراح پوستر و گرافیست) والهه حاجی زاده (مشاوره رسانه ای و روابط عمومی)  دیگر عوامل این نمایش هستند.

لازم به اشاره است نمایش « اسم »به  نویسندگی ماتیو دولاپورت و الکساندر دولاپتولیر، با ترجمه شهلا ریاحی ،کارگردانی رضا جاویدى و تهیه کنندگی میرعلی رضا دریابیگی از 1 اسفند ماه ساعت 18 در پردیس تئاتر شهرزاد به روی صحنه می رود.

*200 اثر به دبیرخانه جشنواره سراسری تئاتر کیش رسید

178 اثر در دو بخش کافه‌ای و ساحلی و 27 اثر در بخش  طرح و ایده به دبیرخانه دومین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه کیش رسید.

دبیر دومین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه کیش با بیان اینکه 178 اثر برای حضور در دو بخش تئاتر ساحلی و کافه ای به دبیرخانه ارسال شده است، اظهار داشت: در بخش طرح و ایده نیز 27 اثر به دبیرخانه جشنواره رسیده است و به زودی و پس از بازبینی آثار رسیده، نمایش های راه یافته به این جشنواره معرفی می‌شوند.

 فراخوان دومین جشنواره تئاتر کیش آبان ماه امسال در بین گروه های نمایشی اعلام شد و تعداد آثار رسیده به دبیرخانه این دوره از جشنواره، از استقبال گروه های نمایشی و رشد قابل توجه دومین دوره حکایت دارد.

عباس نجاری  با بیان اینکه آثار رسیده به جشنواره حتما باید فیلم اجرا را ارسال کرده باشند، ابراز داشت: جشنواره تئاتر کوتاه کیش به یک بلوغ و توانائی رسیده است که باید به آن حرفه ای نگاه کرد و تیم های حرفه ای در آن حضور داشته باشند.

دومین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه کیش (کافه/ ساحل) با هدف تلاش برای گسترش، حمایت و تقویت جایگاه تئاتر محیطی و کوتاه، 26 لغایت 28 بهمن ماه ۱۳۹۸ برگزار خواهد شد.

این جشنواره در سه بخش مسابقه‌ای، نمایش های ساحلی، کافه ای و طرح‌ها و ایده‌های اجرایی مکتوب برگزار می شود.

*«سفر جادویی» در زنجان بر روی صحنه رفت

نمایش «سفر جادویی» به کارگردانی منور دولت‌آبادی با حمایت مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در روزهای مبارک دهه فجر در استان زنجان اجرا می‌شود.

براساس این گزارش، متن این اثر شاد و آهنگین ازسوی حسن دولت‌آبادی و امیر شیخ‌جبلی برای مخاطبان کودک به نگارش درآمده است و هنرمندانی همچون فاطمه محمدی، مژگان بیگدلی، اشکان عباسی، مهلا شاه‌مرادی، فاطمه میرطاهری، آیسان بازرگان، سینا علیشاهی، دریا افشاری، فائزه فیوجی، غزاله موسوی، محمدمهدی شریفی، مجید محمدی، زهرا نعمتی، زهرا نوروزی، فاطمه حسینی، مائده مقدم، متین رستم‌خانی، شایان مهری، مجتبی قربانی و احسان مقدم در آن ایفای نقش می‌کنند که همگی از اعضای نوجوان و ارشد مراکز کانون در شهر زنجان هستند.

نمایش «سفر جادویی» ماجرای دختری است که در پی اختلاف با همه، برادرش، عروسکش، کلاغ‌ها و حتی پدر و مادرش، به سرزمین جادو می‌افتند. در این سرزمین او یاد می‌گیرد چگونه با رفع اختلاف‌ها خود را از آنجا نجات دهد و نزد خانواده‌اش بازگردد.

بر اساس این خبر، مشاور کارگردان این نمایش حسن دولت‌آبادی است و زینب بخشی‌فرد، پرنیا محمدی، مریم اکبرزاده دستیاران کارگردان، آیدا دولت‌آبادی و حسین گلشنی طراح و سازنده دکور و پویا فرهنگ‌پژوه ساخت موسیقی این نمایش را بر عهده دارد.

همچنین پرنیا محمدی، مریم اکبرزاده و مریم کرمی طراح نور و صدا و فاطمه محمدی و فاطمه حسینی منشی صحنه این نمایش هستند.

یادآوری می‌شود این نمایش از ۱۳ تا ۳۰ بهمن‌ 1398 در سالن سینمای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهر زنجان واقع در شهرک کارمندان، خیابان هفتم غربی، جنب پارک جوان در دو نوبت ساعت 17 و 18/30 برای عموم علاقه‌مندان اجرا می‌شود.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول