اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

استکبار جهانی یک فتنه مادرزاد است/سکوت در برابر وضعیت امروز جهان جایز نیست

استاد حوزه و دانشگاه گفت: استکبار جهانی یک فتنه مادرزاد است و اگر کسی بصیرت نداشته باشد فریب این فتنه را می‌خورد.

استکبار جهانی یک فتنه مادرزاد است/سکوت در برابر وضعیت امروز جهان جایز نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمد صادقی ظهر امروز در جلسه بررسی چالش‌های پیش‌روی امت اسلامی که با حضور علما و روحانیون در سالن اجتماعات مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در سنندج برگزار شد، اظهار کرد:‌ انقلاب‌های دیگر، منکری را ساقط و منکر دیگری را جایگزین کردند، اما انقلاب اسلامی منکری را زدود و معروفی را برقرار کرد.

وی خاطرنشان کرد: هیچ انقلابی جز ایران نمی‌تواند ادعا کند که اسلام ناب و دین خالص را صددرصد به عنوان همه برنامه‌های خود اعلام کرده است.

صادقی افزود: براساس قوانین دین اسلام، هرچیزی که غیراسلام است خلاف قانون و هرچیز براساس دستور اسلام است اجرا می‌شود و قانون ایران مطابق با این قانون اسلامی است.

وی اذعان کرد: انقلاب ما تنها انقلابی است که رهبرش نه تنها به مستکبران عالم تکیه نکرد بلکه از همان روز اول اعلام کرد که آمریکا بدتر از شوروی و شوروی بدتر از آمریکاست.

این استاد حوزه ودانشگاه تصریح کرد: نمونه دیگری همچون انقلاب اسلامی در جهان وجود ندارد.

عمق بصیرت عامل اصلی پیروزی انقلاب اسلامی بود

وی خاطرنشان کرد: عامل اصلی انقلاب ویتنام تظاهرات بزرگی بود که بر ضد ادامه جنگ اتفاق افتاد اما اوایل سال 57 نهضت انقلاب چشم‌اندازی جز کسانی با دید غیبی و بصیرتی نداشت و همین ندا و دید غیبی بود که ملت را در برابر حکومت ظلم متحد کرد و انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند.

صادقی اضافه کرد: برای اینکه عظمت و شکوه انقلاب را ببیند به امام(ره) نگاه کنید که در کشور هیچ ماوایی نداشت و حتی ساواک حکم داشت هرجا دید ترور کند اما با آن ندای مسیحایی و با پشتوانه عظیم مردمی انقلاب را پایه‌گذاری کرد که در کنار عظمت و عزت برای ملت ایران، زمینه بیداری و انقلاب‌های دیگر را در سایر ممالک فراهم کرده است.

وی با عنوان اینکه انقلاب اسلامی ما چیزی جز امر به معروف و نهی از منکر نیست، اضافه کرد: مومنی که نهی از منکر در برنامه‌اش وجود ندارد مومن بی‌دین است.

به گفته وی، هر عدلی معروف و هر حقی معروف است؛ اما یک حق است که کلکسیون حق‌هاست و آن حاکم شدن حکومت دینی است.

قیام برای اقامه حکومت عدل مصادق واقعی امر به معروف است

وی افزود: مصادق امر به معروف قیام برای اقامه حکومت عدل است و این مهم محور رسالت همه رسولان الهی است.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه هر ظلمی منکر است؛ اما جامع منکرات حکومت جور است، اظهار داشت: حکومت‌هایی که ضد احکام خدا و یا معطل احکام خدا هستند، عین مصداق منکر جامع هستند.

صادقی خاطرنشان کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابوالمهدی و شهدای گمنام همه و همه در راه اعتلای اسلام و تحقق امر به معروف و مقابله با منکرات قیام و به شهادت رسیدند.

وی اذعان کرد: ما در مقابل چالش‌های بزرگی در دنیا هستیم، از زمانی که شیطان خبیث صهیونیست را در پشت امت اسلام فرو کرد، اتحاد شوروی را به رسمیت شناخت و آمریکا حمایت همه جانبه را به عهده گرفت، در هیچ زمانی مانند امروز به ذبح فلسطین اقدام نکرده و الان می‌خواهد معامله قرن اجرا کند.

وی تصریح کرد: هنوز با چالش جریان تفریق‌گر گاهی به اسم سنی و گاه به اسم شیعه مواجه هستیم و آمریکا تازه مزه اینها را چشیده و ارزش اینها را فهمیده است.

وی خاطرنشان کرد: این دو سه قرن تجربه‌ای که استکبار جهانی در رابطه با وهابیت دارد آنها را از جنگ مستقیم بی‌نیاز کرده و انرژی‌های همه را صرف خود کرده است.

صادقی ادامه داد: جریان وهابیت از چالش‌های گذشته، امروز و آینده است، جریانی که گاهی به شکل شیعه و گاه به شکل سنی در می‌آیند و مهم‌ترین هدفشان ضربه‌زدن به اسلام است.

به گفته وی، استکبار جهانی فتنه مادرزاد به دنیا آمده است و اگر کسی بصیرت نداشته باشد فریب این فتنه را می‌خورد.

وی گفت: شیعه‌نمای آمریکایی و انگلیسی ضد شیعه‌ و سنی‌نمای وهابی و داعش ضد سنی‌ از هر دشمنی بدتر است.

سکوت در برابر وضعیت امروز در جهان جایز نیست

این استاد حوزه و دانشگاه  اضافه کرد: در شرایط کنونی که هجمه‌ها به سمت اسلام است دیگر سکوت جایز نیست و خیر در کم صحبت کردن نیست بلکه اینجا جای نهی از کتمان حق است.

صادقی گفت: دشمن داعش را ایجاد کرد که ما سرگرم شویم و در اوج خیمه شب‌بازی آل سعود، رهبر معظم انقلاب حکیمانه فرمودند که دشمن اصلی ما آمریکا است و دشمن درجه دوم با فاصله زیاد انگلیسی‌ها هستند، آل سعود اصلا عددی نیست.

وی تصریح کرد: در کنار پرداختن به دم و دنباله‌های استکبار و استعمار اصل یادمان نرود، اصل  فلسطین نباید به حاشیه ذهن ما برود.

صادقی در پایان سخنانش اذعان کرد: به اسم شیعه و سنی یک کلمه باطل در حال نهادینه‌شدن است و آن کلمه باطله ادیان ابراهیمی است.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول