اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  فرهنگ عمومی

تقدیر از هنرمند آلمانی به خاطر بزرگداشت حافظ

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از پروفسور گونتر اوکر هنرمند برجسته آلمانی به منظور برگزاری نمایشگاه «کرنش به حافظ» قدردانی کرد.

تقدیر از هنرمند آلمانی به خاطر بزرگداشت حافظ

به گزارش خبرگزاری فارس، حجت الاسلام میثم امرودی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به مناسبت برگزاری آخرین دوره نمایشگاه «کرنش به حافظ» که توسط آثار پروفسور گونتر اوکر در ایران برگزار می‌شود، قدردانی کرد.

این تقدیرنامه توسط حسین عالم‌بخش نماینده رئیس سازمان فرهنگی هنری در جزیره کیش به این هنرمند شهیر جهانی اهداء شد.

در متن تقدیرنامه آمده است :

خیز تا بر کلک آن نقاش جان افشان کنیم/ کاین همه نقش عجب در گردش پرگار داشت(حافظ شیرازی)

طراح و هنرمند گرامی

پروفسور گونتر اوکر

هنرهای تجسمی، مرزها را طی می‌کند تا با زبان جهانی تصویر، با ملت‌ها گفتگو کند و پیام‌آور صلح، امنیت، آرامش و مهربانی باشد. حضورتان را در کشورمان ارج می نهیم و هنرتان را قدر دانیم.

سلامتی و شادکامی را از درگاه خداوند متعال خواستارم.

بر اساس این گزارش، پرفسور گونتر اوکر از سال ١٣٩٥ تا به امروز در ایران، اقدام به برگزاری نمایشگاه آثار خود از غزلیات حافظ کرده است. این هنرمند برجسته آلمانی احساس و برداشت خود را از غزلیات حافظ بر روی بوم به عرصه ظهور در آورده است. گونتر اوکر پس از گوته یکی از هنرمندان غیر ایرانی است که حافظ را از دریچه هنر خود به جهانیان مـعرفی کرده است.

یکی از ویژگی‌های این هنرمند، گرایش او به گرفتن مفاهیم از حوزه‌های گوناگون فرهنگی به‌ ویژه فرهنگ‌های آسیایی و وارد کردن آن‌ها به جهانِ آثار خود است. در میان این سری از آثار؛ تابلویی هم با نام خلیج فارس خلق کرده تا همچون دیگر مستندات در جای جای این کره خاکى برگه تأیید دیگرى بر اصالت نام زیباى خلیج همیشه فارس باشد که براى آیندگان به عنوان مستند غیرقابل انکار تاریخى در ایران و آرشیو اتحادیه اروپا به ویژه دولت آلمان به یادگار ثبت و ضبط شده است.  این هنرمند برجسته سرى شماره یک از ادیشن فارسی از این آثار را به موزه هنرهاى معاصر ایران اهدا کرده که ارزش آن بالغ بر ١٥٠هزار یورو برآورد شده است.

به گزارش فارس، نمایشگاه «کرنش به حافظ» در جزیره کیش از ١٤ تا ٣٠ بهمن ماه امسال در موزه خلیج فارس میزبان علاقه‌مندان است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول