اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

گوترش: مداخله طرف‌های خارجی باعث درگیری ویرانگر در لیبی است

دبیرکل سازمان ملل متحد با اشاره به مداخله برخی طرف‌های خارجی در لیبی، گفت که اگر این دخالت‌ها نبود لیبی با چنین درگیری ویرانگری مواجه نبود.

گوترش: مداخله طرف‌های خارجی باعث درگیری ویرانگر در لیبی است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد امروز یکشنبه در سی‌وسومین دور اجلاس سران اتحادیه آفریقا که تحت عنوان «خاموش کردن اسلحه‌ها و مهیا کردن شرایط توسعه در آفریقا» در آدیس‌آبابا پایتخت اتیوپی در حال برگزاری است، به ایراد سخن پرداخت.

گوترش با اشاره به اینکه از هر گونه میانجی‌گری برای حل بحران لیبی حمایت می‌کنیم، بر ضرورت برقراری آتش‌بس در این کشور تأکید کرد.

دبیرکل سازمان ملل متحد افزود که برخی طرف‌های خارجی در لیبی دخالت نمی‌کنند که اگر این دخالت‌ها نبود لیبی با چنین درگیری ویرانگری مواجه نمی‌شد.

طبق گزارش شبکه الجزیره، گوترش همچنین درباره سودان نیز بار دیگر تأکید کرد که وقت آن رسیده تا نام سودان از فهرست کشورهای حامی تروریسم حذف شود.

همچنین «احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب در سخنانی در این اجلاس گفت که این اتحادیه در تلاش است تا لیبی به آرامش برسد.

او گفت که اولویت ما حل بحران لیبی برای تثبیت آتش‌بس و توقف دخالت‌های خارجی است.

دبیرکل اتحادیه عرب همچنین گفت که توسعه فراگیر جوامع اساس تحقق امنیت و ثبات آن است و «خاموش کردن اسلحه‌ها» اولویت این اتحادیه است.

«موسی فکی» رئیس کمیساریای اتحادیه آفریقا نیز در افتتاحیه این اجلاس بر ضرورت حل سیاسی بحران لیبی تأکید کرد و از آمریکا نیز خواست تا نام سودان را از فهرست تروریسم حذف کند.

فکی درباره طرح آمریکایی «معامله قرن» نیز گفت: «نگران آن هستیم که این طرح آمریکا هرگز به حل منازعه فلسطینی- اسرائیلی کمکی نکند».

همچنین «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر در سخنانی تأکید کرد که استمرار درگیری‌ها،افزایش خطرات تروریسم و افراطی‌گری اساس چالش‌های پیشروی قاره آفریقا است.

او افزود که تلاش‌های مربوط به توسعه فراگیر در آفریقا هرگز بدون مدرن‌سازی زیرساخت‌ها ممکن نیست.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول