اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

امکان رصد نحوه شکایت‌ از کسب‌وکارهای الکترونیک برای مشتریان فراهم شد

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صمت از فراهم شدن زیر ساختی برای نشان دادن سوابق کسب و کارهای الکترونیکی دارای نماد اعتماد الکترونیکی خبر داد.

امکان رصد نحوه شکایت‌ از کسب‌وکارهای الکترونیک برای مشتریان فراهم شد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، علی رهبری امروز در نشست خبری با اشاره به فراهم شدن زیر ساختی برای نشان دادن سوابق کسب و کارهای الکترونیکی دارای نماد اعتماد الکترونیکی گفت: براساس این زیر ساخت امکان نمایش تعداد شکایات رسیدگی نشده مشتریان و همچنین مدت زمان تاخیر در پاسخگویی به شکایت ها فراهم شده است.

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صمت افزود: از مزایای این ساختار این است که نحوه عملکرد یک کسب و کار توسط مشتری رصد می شود و مشتری می تواند در خصوص خرید از این سایت بر اساس سوابق ان کسب و کار تصمیم بگیرد.

وی اظهار داشت: امکان رصد این شاخص‌ها از چهارشنبه هفته جاری برای مشتریان کسب و کارهای الکترونیکی فراهم خواهد بود و بر این اساس علاوه بر امکان نظارت حاکمیت ها بر نحوه کسب و کارها، امکان نظارت مشتریان هم فراهم می شود.

رهبری اظهار داشت: بررسی این شاخص ها امکان رتبه بندی کارکردها را فراهم می آورد.

رهبری با بیان اینکه از چهارشنبه 23 بهمن ماه امسال تعداد شکایات بدون پاسخ و میزان تاخیر در پاسخگویی بر روی پروفایل تمامی دارندگان نماد الکترونیکی قابل مشاهده خواهد بود بیان داشت: براین اساس، نحوه عملکرد یک کسب و کار از سوی مشتریان سنجیده می‌شود و مشتری براساس این شاخص‌ها نسبت به خرید خود از کسب و کار الکترونیکی تصمیم‌گیری خواهد کرد. 

وی با بیان انتشار سوابق، یک چرخه اثربخش برای معاملات آنلاین خواهد بود، بیان داشت: از این پس نظارت مردمی و مصرف‌کنندگان بر کسب و کارها افزایش می‌یابد و براین اساس سایت‌های فروش اینترنتی هم عملکرد خود را در پاسخگویی ارتقا خواهند داد. 

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در ادامه با اشاره به رونمایی از اپلیکیشن موبایل راهنمای تجارت در روز دوشنبه 21 بهمن ماه گفت: اخرین ضوابط کالا واردات از طریق کد کالا، اطلاعات بازارهای هدف، اطلاعات رایزنان بازرگانی، آمار صادرات و میزهای کالایی در این اپلیکیشن گنجانده شده است. 

وی در رابطه با جعل سامانه نماد الکترونیکی بیان داشت: پس از پایش 30 هزار وب سایت مشخص شد 200 کسب و کار لوگوی نماد الکترونیک را جعل کرده‌بودند که در این زمینه نامه‌نگاری‌ها با مراجع قضایی انجام شده است. 

رهبری با بیان اینکه البته مشخص نیست که از چه زمانی این جعل‌ها صورت گرفته است، بیان داشت: به محض شناسایی این سایت‌ها، نامه‌نگاری‌ انجام شده و مراحل قضایی طی شده است. 

وی همچنین بیان داشت: تدابیر لازم سیستمی برای جلوگیری از ثبت شکایت‌های فیک انجام شده است و براین اساس ثبت شکایت حتما باید با کد ملی انجام شود و از هر ب سایت یک نفر یک شکایت در روز را می‌تواند ثبت کند. 

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی بیان داشت: ثبت شماره فاکتور در ثبت شکایت از یک کسب و کار دارای نماد اعتماد الکترونیکی لازم است و این الزام از ثبت شکایت جعلی به قصد بد نام کردن کسب و کار تا حدود بسیار زیادی جلوگیری می‌کند. 

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول