اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

عمده فرار مالیاتی استان اصفهان در قالب شرکت‌های کاغذی است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اصفهان با بیان اینکه مالیات شرط نجات کشور و فرار مالیاتی خیانت به کشور و خون شهدا است، گفت: تحریم فرصتی است که خودمان را از نفت خلاص کرده و درآمدهای پایدار برای کشور تأمین کنیم که یکی از بهترین‌ها مالیات است.

عمده فرار مالیاتی استان اصفهان در قالب شرکت‌های کاغذی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، نعمت‌الله اکبری بعدازظهر امروز در نشست خبری به مناسبت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: 22 بهمن روزی است که مردم، وفاداری خود را به انقلاب اسلامی نشان خواهند داد و مردم اصفهان روز سه‌شنبه با حضور پرشور و باشکوه در راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن نشان خواهند داد علاوه بر پیشتازی در عرصه‌های علمی و اقتصادی همچنان در عرصه سیاسی هم پیشتاز بوده و نقش‌آفرینی خواهند کرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اصفهان گفت: اصفهان بعد از تهران در تحقق اهداف اقتصادی جمهوری اسلامی موفق بوده و امروز هم این وظیفه مهم را به دوش می‌کشد چرا که در بخش‌هایی نظیر صنعت و کشاورزی رتبه اول تا سوم را داریم و اصفهان در بخش تأمین درآمدهای مالیاتی بعد از تهران رتبه دوم را دارد.

وی با اشاره به اینکه بودجه به 2 بخش جاری و تملک دارایی تقسیم می‌شود، گفت: همواره دولت تلاش کرده 100 درصد بودجه جاری محقق شود، در حوزه پروژه‌های مربوط به آب در اصفهان 100 درصد تخصیص گرفتیم و متوسط تخصیص استان در کل پروژه‌های عمرانی به جز آب نزدیک به 50 درصد محقق شده است. در بودجه جاری نیز 3 درصد کمتر تخصیص گرفتیم که تا پایان سال جبران خواهد شد.

اکبری با اشاره به میزان تخصیص بودجه به پروژه‌های مهم استان، ادامه داد: بودجه سد کوهرنگ 77 میلیارد تومان بوده که دولت 80 میلیارد برای سد و تونل کمک کرده است و علاوه بر این بابت اجرای سد سوم کوهرنگ نیز 476 میلیارد به فولاد مبارکه تضمین داده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اصفهان اضافه کرد: سامانه دوم آب‌رسانی نیز از دیگر پروژه‌ها است که امسال دولت ماده 23 را داد و متعهد شده حدود 6 هزار میلیارد تومان تضمین خرید آب را برای مدت 20 سال بدهد.

وی در خصوص نحوه نظارت سازمان مدیریت نسبت به پروژه‌های استان، عنوان کرد: نظارت فنی پروژه‌های استان که اعتبار آن توسط بودجه عمومی دولت تأمین می‌شود بر عهده این سازمان است و سعی می‌شود دستورالعمل‌های فنی درباره پروژه‌ها رعایت شود، در کنار این، نظارت مالی هم بر عهده دیوان محاسبات و سازمان بازرسی است.

اکبری در خصوص میزان تحقق تعهد دولت به شهرداری اصفهان گفت: دولت در خصوص تعهداتی که به شهرداری اصفهان داشت از جمله خط 2 قطار شهری که دولت هم در مورد 600 میلیارد اوراق و هم در مورد فاینانس و هم در مورد اوراق تسویه خزانه(تسویه بدهی‌های دولت به شهرداری با بدهی شهرداری به دولت) خوب عمل کرد و بدهی‌های دولت به شهرداری‌ها طی 2 سال گذشته به شدت کاهش پیدا کرده است.

 رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اصفهان گفت: با در نظر گرفتن تراز مالی، اگر درآمدهای نفتی نباشد مالیات‌ها هرگز کفاف خرج ما را نمی‌دهد، مثلاً ما موظف بودیم در سال جاری 9 هزار و 200 میلیارد درآمدهای مالیاتی و غیر مالیاتی را به دولت بپردازیم که تا دی‌ماه حدود 70 درصد عملکرد داشتیم که کل این درآمد 7 درصد درآمد مالیاتی کشور است در حالی که تهران 50 تا 55 درصد مالیات را می‌پردازد.

وی با بیان اینکه دولت در تحقق مالیات‌ها موفق بوده ولی ما هنوز موفق نبودیم، گفت: درباره علل عدم موفقیت دلایل مختلفی می‌توان ذکر کرد از جمله اینکه با وجود اینکه ما استان صنعتی هستیم و عمده وضعیت خوب صنایع استان در بخش صادرات است اما صادرات از مالیات معاف است.

اکبری تصریح کرد: مالیات شرط نجات کشور و فرار مالیاتی خیانت به کشور و خون شهدا است، همه‌کسانی که مکلف به پرداخت مالیات هستند و دلشان برای انقلاب و نظام می‌تپد باید حقوق دولت را بپردازند، دولت به تعهدات خود عمل می‌کند، تلاش می‌کنیم اصفهان به تحقق مالیاتی برسد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اصفهان با بیان اینکه اقدامات خوبی برای مقابله با فرار مالیاتی توسط بخش‌های امنیتی، قضایی و مالیاتی صورت گرفته گفت: فرار مالیاتی توسط کسانی است که خودشان را از دید پرداخت‌های مالیاتی پنهان کرده‌اند که آن‌ها عمدتاً تولیدکننده نیستند.

وی با بیان اینکه عمده فرار مالیاتی استان در قالب شرکت‌های کاغذی و صوری است که ربطی به تولیدکنندگان ندارد، افزود: تحریم فرصتی است که خودمان را از نفت خلاص کنیم و درآمدهای پایدار برای کشور تأمین کنیم که یکی از بهترین‌ها مالیات است.

آموزش و پرورش اصفهان با کمبود نیرو مواجه است

اکبری در خصوص وضعیت نیروی انسانی در ادارات استان گفت: آموزش‌وپرورش استان اصفهان به دلیل مهاجرت‌پذیری اصفهان از جمله استان‌هایی است که با کمبود نیرو مواجه است که یکی از راهکارها این است که نیروها از حوزه ستادی به سمت آموزشی سوق داده شوند و به این طریق تا حدودی مشکلات حل می‌شود البته باز هم مشکل‌ خواهیم داشت اما در سایر دستگاه‌ها بعضاً نیروی مازاد هم داریم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اصفهان گفت: در تلاش هستیم سند توسعه منابع انسانی را تا پایان سال تدوین و تصویب شده و وضعیت نیروی انسانی مشخص شود.

وی تصریح کرد: سند اجرایی آمایش استان تهیه شده که تا پایان سال این سند به تصویب شورای برنامه‌ریزی استان و شورای آمایش سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور خواهد رسید که در این سند اصفهان به 7 منطقه تقسیم شده و در هر منطقه پیشران‌ها و پروژه‌هایی که منجر به رشد و توسعه و ایجاد اشتغال در آن مناطق می‌شود احصا شده و در سال 99 تمام هم و غم ما روی پیشران‌های توسعه مناطق و پروژه‌هایی است که در سند آمایش به تصویب رسیده است.

اکبری در خصوص واگذاری طرح‌ها و پروژه‌های استان به بخش خصوصی گفت: استان اصفهان در تبصره 19 که مربوط به واگذاری پروژه‌های نیمه‌تمام به بخش خصوصی است موفق عمل کرده، تصفیه‌خانه نجف‌آباد، ورزشگاه‌ها، آب‌رسانی به 14 شهرستان، دستگاه‌هایی مثل آبفا، ورزش و جوانان، آموزش‌وپرورش، میراث فرهنگی و آب منطقه دستگاه‌هایی هستند که در تبصره 19 خوب عمل می‌کنند.

هزینه‌های بی‌دلیل باید کاهش پیدا کند

اکبری در خصوص وضعیت تحقق منابع درآمدی بودجه 99 و جبران کسری بودجه، گفت: درآمدهای دولت از سه محل درآمدهای عمومی که مهترین مالیات است، واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای که مهترین آن نفت است و دارایی‌های مالی است، دولت برای سال آینده پیش‌بینی 1 میلیون بشکه نفت را دارد که خوش‌بینانه است. دولت با همین 1 میلیون هم مشروط به اینکه 1 میلیون بشکه بفروشد نزدیک 38درصد کاهش خواهد داشت که باید از جاهایی جبران شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اصفهان عنوان کرد: مالیات و واگذاری دارایی‌های مالی از جمله راهکارها برای جبران کسری بودجه است، دولت دنبال می‌کند تا واگذاری دارای‌هایی مالی را 144 درصد و درآمدهای عمومی را 9.2 درصد رشد بدهد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اصفهان گفت: لذا تنها جایی که می‌ماند واگذاری دارایی‌های مالی از محل افزایش اوراق و فروش املاک مازاد است، یکی از راه‌های تأمین اعتبار پروژه‌های نیمه تمام فروش املاک بی استفاده مازاد دولت است که می‌تواند به درآمدها کمک کند، هزینه های بی دلیل هم باید کاهش پیدا کند .

به گزارش فارس، حجت‌الله غلامی معاون عمرانی استاندار اصفهان در نشست خبری چند روز قبل با خبرنگاران اظهار کرده بود: سرجمع اعتبارات استان در سال 98، 2 هزار و 82 میلیارد تومان بوده است که از این رقم با تخصیص مرحله آخر حدود 35 درصد تخصیص پیدا کرده است.

وی جذب اعتبارات تملک دارایی که عمده اعتبارات محسوب می‌شود را 41.4 درصدو میزان جذب اعتبارات ویژه استانی را 39.7 درصد عنوان کرده و گفته تا پایان سال مالی مابقی اعتبارات جذب خواهد شد.

انتهای پیام/63055/آ 30/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول