اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

پلمپ 57 ضایعاتی در شهر خرم‌آباد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: 57 ضایعاتی در سطح شهر شناسایی شد که پس از شکایت توسط دادستان 17 مورد آن در محله اسدآبادی پلمپ شدند.

پلمپ 57 ضایعاتی در شهر خرم‌آباد

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، علی‌اکبر یاراحمدی در نشست خبری با اصحاب رسانه در مورد افزایش ویزیت پزشکان متخصص اظهار کرد: اطلاع‌رسانی رسانه‌ها در مورد طرح پزشک خانواده که بر اساس آن برای افراد بر اساس کد ملی پرونده الکترونیکی تشکیل می‌شود کاهش مراجعات به پزشکان متخصص را به دنبال دارد.

وی افزود: بر این اساس فرد ابتدا به پزشک عمومی ما مراجعه و در صورت نیاز به بیمارستان و پس از آن تشخیص داده شد به پزشک متخصص معرفی می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان ادامه داد: تقاضای دیگر ما اطلاع‌رسانی در مورد سامانه 190 است، سامانهٔ که آماده پاسخگویی به انتقادات و شکایات مردم در حوزه بهداشت و درمان است.

یاراحمدی اما در مورد ضایعات سطح شهر نیز اظهار داشت: 57 ضایعاتی در سطح شهر شناسایی شد که پس از شکایت توسط دادستان 17 مورد آن در محله اسدآبادی پلمپ شدند، اما ما تنها می‌توانیم آن‌ها را ببندیم برای اقدامات و انتقال این ضایعاتی‌ها شهرداری و صنوف باید ورود کنند.

وی با اشاره به اینکه 900 مرکز بهداشتی در سطح استان وجود دارد، گفت: از این تعداد 645 خانه بهداشت، 156 مرکز بهداشت و 124 پایگاه سلامت است که با 4006 نیرو مشغول فعالیت هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان در خصوص آلودگی آب روستای جوجه حیدر بروجرد نیز توضیح داد: مردم این روستا به دلیل کمبود آب در مواردی از چاه‌های اطراف روستا استفاده می‌کردند که به دلیل آلودگی موجب انتقال «هپاتیت آ» شد.

یاراحمدی ادامه داد: ما با پیگیری‌های انجام‌شده توانستیم بیماری را کنترل کنیم و بخشی از چاه‌ها را نیز تخریب کردیم اما تعداد دیگری چاه وجود دارد که باید آب منطقه‌ای برای تخریب آن‌ها اقدام کند.

وی در مورد شیوع ویروس جدید کرونا در استان نیز توضیح داد: تاکنون و تا این لحظه هیچ آزمایش مثبت نبوده و جای هیچ نگرانی وجود ندارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول