اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

هیچ کارخانه شن و ماسه‌ای حق افزایش قیمت ندارد/تأمین میوه شب عید کرمانی‌ها توسط مباشران

رئیس سازمان صمت استان کرمان گفت: تا زمان تایید نشدن قیمت، هیچ کارخانه شن و ماسه‌ای حق افزایش قیمت ندارد.

هیچ کارخانه شن و ماسه‌ای حق افزایش قیمت ندارد/تأمین میوه شب عید کرمانی‌ها توسط مباشران

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، مهدی حسینی‌نژاد امروز در جلسه تنظیم بازار استان کرمان اظهار داشت: با توجه به نزدیک شدن شب عید و اینکه ستاد تنطیم بازار به طور مستقیم در سفره‌های مردم تاثیر بسیار زیادی دارد، درخواست داریم ستاد تنظیم بازار استان تا پایان سال دو الی سه جلسه فوق‌العاده برگزار کند و از همه دستگاه‌های مرتبط درخواست دارم در این زمینه جدی و پای کار باشند.

رئیس سازمان صمت استان کرمان با اشاره به اینکه هنوز هیچ میوه شب عیدی خریداری و وارد استان نشده است، افزود: در این زمینه یک پیشنهاد داریم که مابه‌التفاوت قیمت میوه شب عید  از منابع داخلی استان تامین کنیم که یکی از این منابع تامین از محل یک درصد فروش محصولات معادن باشد تا بتوانیم چند مباشر برای خرید میوه شب انتخاب کنیم ودر پایان سال با مشکل میوه شب عید مواجه نشویم.

وی بیان کرد: تا فردا مباشرین خرید میوه شب عید شمال استان کرمان فرصت دارند تکلیف میوه شب عید را مشخص کنند وگرنه تامین میوه شب عید شمال استان را به جنوب استان واگذار می‌کنیم.

حسینی نژاد در زمینه افزایش قیمت شن و ماسه بیان داشت: ما بر اساس مصوبه تنظیم بازار کشور حق افزایش هیچ گونه کالایی را در کشور نداریم و قیمت شن و ماسه را ما در تیرماه سال حاری با توجه به کارهای کارشناسی صورت گرفته افزایش داده‌ایم و در حال حاضر باید ۱۶هزار تومان هر تن به فروش برسد.

رئیس سازمان صمت شمال کرمان ادامه داد: معادن شن و ماسه خواستار افزایش قیمت مجدد هستند که فعلا این موضوع امکانپذیر نیست.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان تصریح کرد: نمایشگاه فروش بهاره در شهر کرمان از تاریخ 16 تا 23 اسفندماه برگزار می‌شود و به همه در شهرستان‌ها ابلاغ شده که این نمایشگاه  برگزار شود.

اکنون برای خرید میوه شب عید خیلی دیر شده است

محمدعلی دهقان معاون اقتصادی استاندار کرمان اظهار داشت: ستاد تنظیم بازار کشور یک بخشنامه‌ای برای استان فرستاده و کالاهایی که مشمول تعادل و کنترل قیمت‌ها در ایام پایانی سال است را مشخص کرده است.

وی گفت: این کالاها شامل گوشت قرمز، مرغ، تخم مرغ، انواع مواد غذایی، پوشاک، کیف و کفش، لبنیات، شیرینی‌جات، خشکبار و آجیل، میوه، مواد شوینده و بهداشتی، سوخت و ... است.

دهقان تصریح کرد: ما از همه دستگاه‌های نظارتی از جمله سازمان صمت، اتاق اصناف، تعزیرات و ... می‌خواهیم، مراقبت کامل در روزهای آخر سال را داشته باشند.

وی در زمینه خرید میوه شب عید توسط مباشران بیان داشت: مباشران که برای خرید میوه شب عید  تعیین شده‌اند باید ریسک بالاو پایین بودن قیمت میوه را بپذیرند و اکنون برای خرید میوه شب عید خیلی دیر شده است و باید تا فردا  مباشرها تکلیف میوه شب عید را مشخص کنند.

دهقان با اشاره به اینکه ما به‌دنبال خواباندن تولید نیستیم، ادامه داد: اگر بخواهیم قیمت را افزایش دهیم از اول سال قیمت شن و ماسه دو برابر می‌شود و مردنی که در حال ساختن خانه هستند با مشکل مواجه می‌شوند.

معاون استاندار کرمان گفت: تا روال قانونی این مسئله طی نشود اجازه افزایش قیمت نداریم وتا زمان تایید نشدن قیمت هیچ کارخانه شن و ماسه‌ای حق افزایش قیمت ندارد.

تامین میوه شمال کرمان را تضمین می‌کنیم

مسلم مروجی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب استان کرمان اظهار داشت: برای تنظیم بازار میوه شب عید برای جنوب استان ۱۷۰ تن سیب و ۲۱۰ تن پرتقال سهمیه در نظر گرفته است.

وی افزود: مباشر خرید سیب درختی جنوب استان ۱۷۰ تن را خریداری و در حال ذخیره‌سازی آن هستند و ۲۱۰ تن والنسیا از خود محصولات جنوب تامین خواهد شد.

مروجی بیان داشت: جنوب استان کرمان به عنوان معین تامین پرتقال والنسیا کشور انتخاب شده وهر چند در ابتدا جزء تنظیم بازار قرار نداشت اما با پیگیری‌ها، جنوب استان هم در تنظیم بازار قرار گرفت و پرتقال جنوب توسط استان‌های هرمزگان، فارس، اصفهان، بوشهرو ... در حال خریداری هستند.

رئیس سازمان صمت جنوب استان کرمان ابراز داشت: مباشر تامین سیب درختی جنوب استان حاضر است سیب درختی شمال استان را تامین کند و در تامین پرتقال والتسیا شمال استان هیچ مشکلی وجود ندارد و تامین آن را ما تضمین می‌کنیم.

انتهای پیام/80018/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول