اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

راه‌اندازی اتوبوس خلاقیت در کردستان/حمایت ۱۵ میلیارد ریالی از واحدهای فناور

رئیس پارک علم و فناوری کردستان گفت: راه‌اندازی اتوبوس خلاقیت با همکاری دانشگاه کردستان و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در سال آینده در استان اجرا می‌شود.

راه‌اندازی اتوبوس خلاقیت در کردستان/حمایت ۱۵ میلیارد ریالی از واحدهای فناور

ایجاد صندوق پژوهش و فناوری برای استان بزرگترین دستاورد در زمینه سرمایه‌گذاری است/ افزایش  ۱۱۱ درصدی بودجه پارک علم و فناوری کردستان
رئیس پارک علم و فناوری استان کردستان با اشاره به  توسعه فرهنگ فناوری و نو آوری گفت : ایجاد صندوق پژوهش و فناوری برای استان بزرگترین دستاورد  در زمینه سرمایه‌گذاری است.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، خالد سعیدی عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات پارک علم و فناوری کردستان برگزار شد، اظهار کرد: پارک علم و فناوری مکان‌‌هایی جذاب، دلنشین و مفرح برای توسعه کسب و کارهای فناورانه و نوآورانه هستند که توسط متخصصین حرفه‌ای اداره می‌شوند.

وی به سیاست‌های راهبردی پارک علم و فناوری استان کردستان اشاره کرد و گفت: گسترش همکاری و تعامل فعال با دانشگاه‌ها و مراکز علمی و صنعتی، توسعه فرهنگ، فناوری و نوآوری، توسعه زیرساخت‌های فیزیکی، توسعه نظام اطلاع‌رسانی و روابط عمومی، استقرار نظام جامع ارزیابی نظارت از جمله این سیاست‌ها است.

رئیس پارک علم و فناوری استان کردستان در ادامه از تعامل سازمان امور مالیاتی و ارزش افزوده با پارک علم و فناوری قدردانی کرد.

سعیدی به توسعه فرهنگ فناوری و نوآوری گریزی زد و تصریح کرد: ایجاد صندوق پژوهش و فناوری برای استان بزرگترین دستاورد در زمینه سرمایه‌گذاری است.

وی افزود: در سال جاری ۶ رویداد استارتاپ ویکند را با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی سنندج برگزار کرده‌ایم.

سعیدی عنوان کرد: راه‌اندازی اتوبوس خلاقیت با همکاری دانشگاه کردستان و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در سال آینده در استان اجرا می‌شود.

رئیس پارک علم و فناوری کردستان به توسعه زیرساخت‌های فیزیکی در پارک علم و فناوری کردستان گریزی زد و گفت: حصارکشی زمین ۱۵ هکتاری دامنه کوچکه‌رش، تفاهم‌نامه با دانشگاه کردستان و اخذ مجوز احداث بخشی از پارک در محدوده دانشگاه، در حال اخذ مجوزهای نهایی ۱.۲ هکتاری و زمین ۲۰۰ متری مرکز رشد در مریوان، در حال رایزنی با شرکت شهرک‌ها برای اخذ زمین جهت واحدهای فناور از جمله این اقدامات است. 

سعیدی با اشاره به  افزایش سهم علم و فناوری در اقتصاد و ایجاد اقتصاد دانش‌محور از طریق حمایت از صاحبان ایده گفت: تعداد واحدهای فناور در این پارک ۱۱۵ مورد، تعداد ثبت اختراع تایید شده ۲۵ مورد، تعداد ثبت علائم تجاری ۵ مورد و محصولات تجاری‌شده ۶۸ مورد است.

وی  تعداد شرکت‌های دانش بنیان فعال در پارک را ۱۲ مورد عنوان کرد و افزود:  ۸۶ مورد محصولات در پارک علم و فناوری کردستان نمونه‌سازی شده است.

این مقام مسوول پروژه‌های مالی انجام شده توسط واحد فناور را چهار مورد بیان کرد و گفت: بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال در سال جاری به واحدهای فناور کردستان حمایت مالی شده است.

رئیس پارک علم و فناوری استان کردستان گفت: در سال جاری ۱۱۱ درصد بودجه پارک علم و فناوری افزایش یافته است.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول