اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

آغاز آواربرداری، بازسازی و خدمات دولتی در مناطق تازه آزاد شده سوریه

هیئت دولت سوریه لایحه بازگشت خدمات به مناطق تازه آزادشده حلب و ادلب به منظور تامین امنیت و بازگشت شهروندان آنجا به خانه‌هایشان را تصویب کرد.

آغاز آواربرداری، بازسازی و خدمات دولتی در مناطق تازه آزاد شده سوریه

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، هیأت دولت سوریه لایحه بازگشت تدریجی روند خدمات‌رسانی به مناطق تازه آزاد شده توسط ارتش سوریه در استان‌های حلب و ادلب و تامین امنیت آنجا را تصویب کرد.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) اعلام کرد که دولت سوریه در نشست هفتگی روز یکشنبه خود به ریاست «عماد خمیس» نخست وزیر این کشور از وزارتخانه‌های ذیربط خواست مجموعه تدابیر و اقدامات لازم را در چارچوب این مصوبه به کار گیرند.

بر اساس این گزارش، تدابیر لازم شامل شروع عملیات آواربرداری در مناطق آزاد شده استان‌های حلب و ادلب، بازگشایی راه‌ها و برآورد خسارت‌هاست و اینکه خدمات اساسی بر اساس اولویت‌ها و ظرفیت‌ها و نیاز هر منطقه بازگردد.

ارتش سوریه از اواخر دسامبر ۲۰۱۹ حمله نظامی گسترده‌ای را در شمال غرب سوریه برای بازپس‌گیری اراضی تحت اشغال گروه‌های تروریستی آغاز کرد، تروریست‌هایی که تحت فرماندهی گروهک «هیئه تحریر الشام» حملات خود را علیه مواضع نیروهای سوریه و مناطق غیرنظامی نشین شدت بخشیده بودند.

ارتش سوریه روز یکشنبه در بیانیه‌ای تاکید کرد که نیروهای مسلحی که در جنوب شرق ادلب پیشروی کرده بودند به نیروهای سمت جنوب حلب ملحق شدند و با این حساب ۶۰۰ کیلومتر مربع از اراضی جنوب ادلب و غرب حلب آزاد شد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول