اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

کرزی: آمریکا برای تضعیف اتحاد مردم افغانستان تلاش زیادی کرده است

رییس جمهور پیشین افغانستان در واکنش به اظهارات جو بایدن، آن را ادامه تلاش های آمریکا برای تضعیف اتحاد مردم افغانستان خواند.

کرزی: آمریکا برای تضعیف اتحاد مردم افغانستان تلاش زیادی کرده است

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، «حامد کرزی»، رییس جمهور پیشین افغانستان در واکنش به اظهارات جو بایدن درباره افغانستان گفت که این کشور تاکنون برای تضعیف اتحاد افغان‌ها تلاش‌های زیادی کرده‌است.

وی در واکنش به گفته‌های معاون پیشین ریاست جمهوری آمریکا تاکید کرد که در زمان حضور ایالات متحده در افغانستان، تلاش‌های زیادی برای تضعیف اتحاد و اتفاق افغان‌ها صورت گرفته‌است.

همچنین «عمر زاخیلوال» سفیر پیشین افغانستان در پاکستان نیز در واکنش به اظهارات بایدن، گفت: «هیچ کشوری در جهان نمی‌تواند 40 سال جنگ، تهاجم، مداخلات، و جنگ‌های مختلف را پشت سر بگذارد و همچنان متحد بماند. اما افغانستان این گونه است.»

وی افزود: «ما برای ملت‌سازی به هیچ کشوری نیاز نداریم چراکه جنگیدن با جماهیر اتحاد شوروری برای ما هزینه‌بر بود و ما خواستار آسیب رسیدن به مردم خود نیسیتم.»

«جو بایدن» نامزد حزب دموکرات انتخابات آمریکا در یک مناظره‌ انتخاباتی‌ بار دیگر تاکید کرد که امکان ندارد افغانستان متحد شود.

وی گفت: «من به افغانستان چندین سفر داشته‌ و به این نتیجه رسیده‌ام که امکان ندارد این کشور متحد شود اما امکان این وجود دارد که حملات بیشتری در آنجا صورت نگیرد.»

«وحید عمر»، مشاور راهبردی اشرف غنی رییس‌جمهور افغانستان در واکنش به این اظهارات خطاب به بایدن گفت: «ما نیاز به ملت سازی شما نداشته‌ایم! ما از قرن‌ها به این طرف یک ملت بوده و در حال حاضر یک کشور متحد هستیم.»

این اولین بار نیست که معاون سابق ریاست جمهوری آمریکا برای حل بحران‌های به‌وجود آمده پس از جنگ‌های این کشور پیشنهاد فدرالیسم را مطرح می‌کند.

بسیاری از شخصیت‌های سیاسی و فعالان فضای مجازی افغانستان این اظهارات را در دخالت در امور داخلی و توهین به تمامیت ارضی افغانستان دانستند.

انتهای پیام/ ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول