چهارشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۷
۱۱:۰۵  -  ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
رونمایی از 6 دستاورد در حوزه آموزش و پرورش استثنایی

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با اشاره به رونمایی از 6 دستاورد به مناسبت دهه فجر در این سازمان گفت: پارلمان مشورتی اولیا و مربیان راه‌اندازی شد.

رونمایی از 6 دستاورد در حوزه آموزش و پرورش استثنایی

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، سید جواد حسینی رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در مراسم رونمایی از طرح‌های این سازمان به مناسبت دهه فجر؛ اظهار داشت: میز خدمت الکترونیکی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، شیوه‌نامه طرح نظام تصمیم‌گیری مشارکت‌محور از مدرسه تا ستاد، طرح جمع‌آوری ایده‌های مطلوب (طرح جام) همچنین شیوه‌نامه تشکیل کمیته رصد و کاربست مطالعات ملی و بین‌المللی از جمله دستاوردهایی است که امروز رونمایی شد. 

وی افزود: تشکیل پارلمان مشورتی اولیا و مربیان سازمان آموزش و پرورش استثنایی، تشکیل پارلمان مجازی سازمان و پارلمان آموزش و پرورش استثنایی کشور از دیگر دستاوردهای رونمایی شده به مناسبت دهه فجر است که هریک از این طرح‌ها می‌تواند نتایج بسیار مؤثری را به همراه داشته باشد. 

حسینی با بیان اینکه سیاست اجتماعی، مشارکت‌محور و دانش‌بنیان بودن سه محور اصلی در این سازمان محسوب می‌شود و تلاش می‌کنیم برنامه‌ها را به این سمت سوق دهیم، گفت: طراحی سیستم آموزشی و پرورشی و توانبخشی به نحوی که ناتوانایی‌های ذهنی و جسمی کودکان و دانش‌آموزان استثنایی جبران شود و این افراد بتوانند پس از گذراندن مراحل تحصیلی، موقعیت اجتماعی و اقتصای مناسب کسب کنند، از دیگر اهداف این سازمان است. 

حسینی بیان داشت: تغییر و اصلاح مداوم آموزش و پرورش استثنایی با توجه به روش‌های نوین آموزش و پرورش استثنایی در جهان و نیازهایی که این کودکان و دانش‌آموزان در ارتباط با شرایط خاص جامعه دارند، از اهداف اصلی دیگر در سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور محسوب می‌شود. 

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی خاطرنشان کرد: کمک به پیشگیری از بروز توانایی‌های جسمی و ذهنی قبل از تولد، هنگام تولد و بعد از تولد از طریق بالا بردن سطح آگاهی عمومی در زمینه عوامل بروز معلولیت‌ها و خصوصیت‌های کودکان استثنایی نیز از اهداف این سازمان محسوب می‌شود.

حسینی با اشاره به اینکه بیش از 152 هزار و 269 دانش‌آموز با نیازهای ویژه در سال تحصیلی 99ـ98 تحصیل می‌کنند، گفت: اوتیسم، اختلالات هیجانی رفتاری، آسیب‌های بینایی، شنوایی، معلولیت‌های جسمی و حرکتی، کم‌توانی ذهنی، چند معلولیتی و مشکلات ویژه یادگیری از جمله مواردی است که کودکان استثنایی با آن مواجه هستند و دانش‌آموزان با این شرایط در مقاطع مختلف از پیش‌دبستان تا مقطع دوم متوسطه در حوزه‌های مختلف از خدمات سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور بهره‌مند هستند. 

* افزایش 42 برابری کمک هزینه ایاب و ذهاب به دانش‌آموزان استثنایی

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی به اختصاص اعتبار 46 میلیارد تومانی جهت کمک به ایاب و ذهاب دانش‌آموزان استثنایی اشاره و اعلام کرد: حدود 50 درصد از این اعتبار را سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور پرداخت می‌کند که این میزان طی پنج سال اخیر 42 برابر بیشتر شده است.

وی گفت: تلاش می‌کنیم که امسال از بودجه و ظرفیت‌های دستگاه‌هایی مانند شهرداری و شورای شهر استفاده کنیم تا ایاب و ذهاب این دانش‌آموزان به صورت رایگان انجام شود. 

انتهای پیام/

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.
همراه اول