اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

دعوای نامزد نخست‌وزیر انگلیس با مشاور ارشدش درباره تغییر کابینه

طبق گزارش یک رسانه انگلیسی، «کَری سیموندز» نامزد نخست‌وزیر این کشور با «دومینیک کامینگز» مشاور ارشد نخست‌وزیر بر سر تغییر اعضای کابینه دچار درگیری و نزاع شده‌اند.

دعوای نامزد نخست‌وزیر انگلیس با مشاور ارشدش درباره تغییر کابینه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، روزنامه انگلیسی «دیلی میل» از نزاع نامزد نخست‌وزیر بوریس جانسون با یک مشاور ارشد او خبر داد؛ نزاعی که بر سر اعمال تغییرات در کابینه در گرفته و هنوز مشخص نیست سرانجام آن چه خواهد شد.

دیلی میل در گزارش امروز دوشنبه خود از سابقه چندین ساله فعالیت «کَری سیموندز» نامزد بوریس جانسون در حزب محافظه‌کار، روابط نزدیک او با برخی از اعضای ارشد کابینه انگلیس و دعوای اخیرش با «دومینیک کامینگز» مشاور ویژه نخست‌وزیر خبر داده است.

طبق گزارش این روزنامه انگلیسی، سیموندز و کامینگز بر سر ادامه حضور یا اتمام کار برخی از اعضای ارشد کابینه این کشور دچار نزاع شده‌اند. کامینگز در همه‌پرسی سال ۲۰۱۶ درباره برگزیت، مشاور ارشد جانسون در کارزار خروج از اتحادیه اروپا بود و بعد از آن به عنوان مشاور به کار خود ادامه داده است.

دیلی میل در گزارش خود به نقل از «منابع وابسته به خزانه‌داری» این کشور نوشت: «به نظر می‌رسد که بوریس جانسون نخست‌وزیر بریتانیا باید بین مغز و قلبش، یکی را انتخاب کند».

سیموندز ۳۱ ساله از سال ۲۰۰۹ به عنوان یکی از مسئولان رسانه‌ای حزب محافظه‌کار مشغول به کار بود و به مدت یک سال تا آگوست ۲۰۱۸ هم در مقام مدیر ارتباطات این حزب فعالیت کرده بود.

 


دومینیک کامینگز مشاور نخست‌وزیر انگلیس و سیموندز، نامزد جانسون

 

بنا بر گزارش‌ها، او در مدت فعالیتش در حزب محافظه‌کار توانسته دوستان و متحدان قدرتمندی برای خودش از قبیل «ساجد جاوید» وزیر کنونی خزانه‌داری، «بن والاس» وزیر دفاع انگلیس پیدا کند.

آنطور که دیلی میل خبر داده، کامینگز اخیرا با تاکید بر عملکرد نه چندان خوب برخی از وزرای کابینه و تعدادی از مشاوران جانسون، از نخست‌وزیر انگلیس خواسته است که ترکیب کابینه را تغییر دهد و عذر برخی مشاوران را بخواهد.

به گزارش این روزنامه، افرادی که مشاور ارشد جانسون خواستار تغییر و برکناری آنها شده، روابط خوبی با نامزد نخست‌وزیر انگلیس دارند و جزو متحدان خانم سیموندز محسوب می‌شوند.

دیلی میل با اعلام این خبر که جانسون «به زودی دست به تغییر کابینه خواهد زد»، گزارش داد، نخست‌وزیر درخواست مشاور ارشدش برای برکناری وزیر خزانه‌داری را رد کرده اما آینده والاس وزیر دفاع در کابینه نامشخص است.

یک منبع وابسته به وزارت خزانه‌داری انگلیس در این باره گفت: «البته همیشه خطر نزاع بین کَری (سیموندز) و دومینیک (کامینگز) و گیر افتادن نخست‌وزیر وسط این نزاع وجود دارد. دومینیک در تلاش است که دولت را به همان روشی که او در کارزار همه‌پرسی (برگزیت) با ان پیروز شد، اداره کند و اگر (کارش) سبب کارآمدتر شدن دولت بشود، برایش اهمیتی ندارد که او به چه کسی اهانت می‌کند اما کَری (سیموندز) به دوستانش بسیار وفادار است».

طبق گزارش دیلی میل، نامزد جانسون به رغم آنکه بیش از یک سال از فعالیتش به عنوان مدیر ارتباطات حزب محافظه‌کار گذشته است، او هنوز هم نفوذ قابل توجهی در داونینگ استریت (ساختمان نخست‌وزیری) انگلیس دارد و همچنان به عنوان مشاور بوریس جانسون عمل می‌کند.

تنش و نزاع بین نامزد نخست‌وزیر انگلیس با مشاور ارشد او درباره ترکیب کابینه این کشور در حالی انجام شده که دولت محافظه‌کار جانسون به دنبال نهایی‌شدن توافق برگزیت در پارلمان انگلیس و همچنین اتحادیه اروپا، در حال مذاکره با اتحادیه اروپا برای اجرایی کردن این توافق است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول