اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بورس

کاهش مراجعات مردمی با راه‌اندازی سامانه‌های الکترونیکی در شرکت‌‌های بازار سرمایه

مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و تسویه وجوه گفت: با راه‌اندازی سامانه‌های جدید بورسی، مراجعات سهامداران به این شرکت کاهش پیدا کرده است.

کاهش مراجعات مردمی با راه‌اندازی سامانه‌های الکترونیکی در شرکت‌‌های بازار سرمایه

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، مراسم رونمایی از دستاوردهای فناورانه بازار سرمایه با محوریت ثبت الکترونیکی اعتباری امروز با حضور فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی و شاپور محمدی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در محل شرکت سپرده‌گذاری برگزار شد. 

حسین فهیمی مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در این مراسم با بیان اینکه اعتماد عمومی مردم به بورس را به عنوان یک سرمایه اصلی ارج می‌نهیم، گفت: در این شرکت، داده‌های کلان و حجم مبادلات بازارها انجام می‌شود که ما به بحث امنیت و دسترسی دیجیتال برای همه بازیگران بورس اهمیت زیادی می‌دهیم و می‌خواهیم سازمان هوشمند، انسان هوشمند بر مبنای توسعه ابزارها داشته باشیم. 

فهیمی گفت: می‌خواهیم رابطه کاغذی بین شرکت و ذینفعان را قطع کنیم و همه خدمات به ذینفعان شامل سهامداران و شرکت‌های بورسی انجام می‌شود به صورت الکترونیکی، هوشمند و از طریق موبایل انجام شود. 

مدیر عامل سمات گفت: مهمترین درگاه به نام دارا در اردیبهشت امسال راه‌اندازی شد، همچنین بهره‌برداری این اپلی‌کیشن و وب‌سایت بعد از مدتی انجام شد. 

به گفته وی، گزارشاتی که قبلاً بین یک تا پنج روز برای سهامدار زمان می‌برد، امروز به راحتی از طریق موبایل در منزل قابل دریافت است، همچنین میز خدمت الکترونیکی برای کاربران راه‌اندازی کردیم و امکان دریافت گواهی الکترونیکی سهام برای سهامداران فراهم شده است. 

مدیرعامل سمات گفت:‌کسانی که می‌خواهند از اوراق بهادار خود استفاده کنند مثلا برای دریافت وام وثیقه بگذارند، گواهی سهام به صورت الکترونیکی به آنها داده می‌شود که با ارائه این گواهی می‌توانند خدمات بانکی دریافت کنند. 

وی همچنین گفت: در خدمت ارائه میز الکترونیکی می‌توانیم به میلیون‌ها هموطن خدمات ارائه کنیم که قبلاً این افراد مجبور بودند به دفتر مرکزی شرکت سپرده‌گذاری یا دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند، اما اگر کسی یکبار به سامانه سجام مراجعه کند و احراز هویت شود، به راحتی می‌تواند این خدمات را به صورت الکترونیکی دریافت کند. 

وی گفت: برای وثیقه‌گذاری سهام می‌تواند فرم توثیق را پر کنند و بدون جابجایی کاغذ، این خدمات را به صورت آنلاین دریافت کنند. 

فهیمی گفت: آخرین دستاورد ما درگاه الکترونیکی ناشران بازار سرمایه است که شرکت‌های بورسی به عنوان دومین ذینفعان خدمات آنلاین و دیجیتال از ما دریافت می‌کنند و دیگر نیازی به مراجعه به شرکت و دریافت سی‌دی و کاغذ نیست. 

وی با بیان اینکه گزارشات معاملات روزانه و اطلاعات سهام به صورت برخط در سامانه کدال و درگاه توزیع سهام قرار می‌گیرد، گفت: مردم انتظار دارند سود سهام خود را از یک مرجع دریافت کنند و برای دریافت سود وقتی از آنها گرفته نشود. 

فهیمی همچنین گفت: پنل مجمع الکترونیکی شرکت‌ها راه‌اندازی شده که از این اپلی‌کیشن به عنوان دستاورد جدید برای شرکت‌های بورسی و ارتباط مکانیزه ذینفعان، کارگزاران و شرکت سپرده‌گذاری می‌توان استفاده کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول