اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

اینجا وعده‌ها با عمل یکی می‌شود + عکس و فیلم

مردم سیستان و بلوچستان ماه گذشته دچار سیل شدند و هست و نیست‌شان از بین رفت جدا از اینکه سیل در این استان همانند استان‌های شمالی پدیده عادی نیست و آنها را در شوک فرو برد اما مردم سایر استان‌های کشور نهال مهربانی کاشتند و دست مهربانی به سویشان دراز کردند که موجب دلگرمی‌شان شد.

اینجا وعده‌ها با عمل یکی می‌شود + عکس و فیلم

خبرگزاری فارس مازندران ـ سرویس اجتماعی|وقتی مردم با حوادثی از جمله سیل، زلزله، طوفان و سایر مواجه می‌شوند هیچ‌گاه این خاطره تلخ را فراموش نخواهند کرد اما اینکه خود را تنها حس نکنند و دست مهربانی به سویشان دراز شود مرهمی روی زخم‌هایشان خواهد شد.

مردم مازندران روزهای پایانی سال گذشته چنین شرایطی داشتند درست است عید و سال نو را درک نکردند و سفره‌های هفت‌سینی که چیده بودند نیز زیر انبوهی از گل و لای مدفون شد اما سیل مهربانی توانست مرهمی روی زخم‌هایشان باشد.

 

این بار مردم سیستان و بلوچستان ماه گذشته دچار سیل شدند و هست و نیست‌شان از بین رفت جدا از اینکه سیل در این استان همانند استان‌های شمالی پدیده عادی نیست و آنها را در شوک فرو برد اما مردم سایر استان‌های کشور نهال مهربانی کاشتند و دست مهربانی به سویشان دراز کردند که موجب دلگرمی‌شان شد.

 

 

جهادگردان قرارگاه جهادی امام رضا (ع) مازندران جز امدادگرانی بودند که از روز نخست به این منطقه اعزام شدند و مردم را فراموش نکردند تا بتوانند گرهی از کار مردم محروم این استان بگشایند ولی وقتی وارد منطقه شدند و از نزدیک شرایط مردم را لمس کردند سیل را واقعه خوبی در زندگی‌شان عنوان کردند؛ چراکه موجب شد دیده شوند.

 

بیشتر شغل مردم منطقه دامداری بود ولی دام‌هایشان را یا در سیل از دست داده بودند و آن تعدادی که باقی مانده بودند نیز به‌دلیل نداشتن محل نگهداری درحال تلف شدن بودند که این قرارگاه، ساخت جایگاه دام را به‌منظور حفظ اشتغال در دستور کار قرار داده بودند.

 

روز نخستی که صحبت از ساخت جایگاه دام به میان مردم آمده بود تصور مردم بر این بود شاید این وعده‌ها توخالی باشد و یا تا این جایگاه‌ها ساخته شوند زمان زیادی می‌برد ولی وقتی همت جهادگران را دیدند و در فاصله چند روز جایگاه‌ها آماده شده از نزدیک حس خوب سیل مهربانی را درک کردند، درحال حاضر تنها سربندی جایگاه‌های دام باقی‌مانده که جهادگران تلاش‌شان بر این است هرچه زودتر این جایگاه‌ها را به بهره‌برداری برسانند.

اما نکته مهم این است مصالحی که برای ساخت این جایگاه‌ها نیاز بود پس از عبور از کیلومترها مسیر خاکی به این منطقه اعزام شده است.

 

به گزارش فارس، مردم ما نشان دادند حس نوع‌دوستی در بین‌شان از بین نرفته و اگر هر حادثه‌ای اتفاق بیفتد هیچ‌گاه حادثه‌دیدگان را فراموش نخواهند کرد.

 

 

انتهای پیام/86034/ج/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول