اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

فارس من| نتایج آخرین پیگیری‌های سازمان حمایت از پرونده شرکت آذویکو

معاون نظارت بر کالاهای سرمایه‌ای و خدمات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان با اشاره به اقدمات این سازمان برای پیگیری مطالبات مردم از شرکت آذویکو گفت: شرکت مکلف گردیده با ارائه راهکارهایی به تعهدات خود در مقابل مشتریان پاسخ دهد.

فارس من| نتایج آخرین پیگیری‌های سازمان حمایت از پرونده شرکت آذویکو

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، حدود 5 هزار نفر از مالباختگان خرید خودرو از شرکت خودروسازی صنعت خودرو آذربایجان «آذویکو» با  ثبت سوژه «عدم انجام تعهدات شرکت خودروسازی صنعت خودرو آذربایجان «آذویکو»  در سامانه «فارس من» خواستار احقاق حقوق خود از مراجع ذیصلاح و قانونی شدند. 

براساس اعلام این مالباختگان شرکت آذویکو بعد از اعلام برنامه زمان بندی تحریم‌های ظالمانه آمریکا و با علم و اطلاع و آگاهی کامل نسبت به تحریم‌ها و تبعات آن و با تبلیغات گسترده و با ادعای اینکه تحریم‌ها هیچ تاثیری در تحویل خودروها ندارد و به اندازه چندین برابر پیش فروش‌ها قطعه در داخل کشور وجود دارد، اقدام به پیش فروش حدود 6400 دستگاه خودرو نموده‌ است.

اما پس از گذشت بیش از یک سال از موعد تحویل خودروها، این شرکت از تحویل خودروها امتناع کرده و پاسخگوی حواله‌داران نیست و در جدیدترین اظهار نظر، اعلام کرده است که هیچ خودرویی را تحویل نخواهد داد و حواله‌داران می‌توانند انصراف دهند. این در حالی است که طبق آمار رسمی بانک مرکزی، شرکت صنعت خودرو آذربایجان تا پایان اسفند 97 به میزان 20میلیون دلار ارز دولتی4200 تومان دریافت کرده‌است و همچنین طبق آمار رسمی ماهانه تولید خودرو منتشر شده توسط وزارت صمت تا پایان اسفند97 تعداد 3570 دستگاه خودرو تولید کرده‌است.

پیرو این موضوع خبرنگار فارس گفت‌وگویی با وحید منایی عضو هیات مدیره و معاون نظارت بر کالاهای سرمایه‌ای و خدمات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید کنندگان انجام داد  در تاریخ 1398.11.14 انجام داد که در آن مصاحبه  منایی به خبرنگار فارس  گفت: 4 پرونده تخلف گروه صنعت خودرو آذربایجان  برای سازمان حمایت محرز شده است  و بنابراین پرونده تخلف این خودروسازبرای رسیدگی به سازمان تعزیرات حکومتی منتقل شده است.

در ادامه پیگیری فارس، وحید منایی عضو هیات مدیره و معاون نظارت بر کالاهای سرمایه‌ای و خدمات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان در مصاحبه‌ای دیگر در ارتباط با آخرین پیگیری‌های صورت گرفته پیرامون پرونده شرکت صنعت خودرو آذربایجان (آذویکو) گفت:  با توجه به ارجاع پرونده شرکت بدلیل عدم ایفای تعهدات به سازمان تعزیرات حکومتی و نظر به آخرین پیگیری‌های انجام شده مراتب از طریق شعبه 64 تعزیرات حکومتی استان تهران نیز در حال رسیدگی و تعیین تکلیف است. 

* خودروهای ناقص کف کارخانه زیر نظر تعزیرات تکمیل و تحویل می‌شود

عضو هیات مدیره و معاون نظارت بر کالاهای سرمایه‌ای و خدمات افزود: در این ارتباط با توجه به وجود حدود 746 دستگاه خودروی ناقص کف کارخانه شرکت، مقرر شد، شرکت صنعت خودرو آذربایجان تحت نظارت شعبه مذکور نسبت به تکمیل و واگذاری آن بر اساس تاریخ اولویت ثبت نام و تحویل این خودروها به خریداران مرتبط اقدام کند. 

وی بیان داشت: ضمنا تا این تاریخ شرکت مذکور با تعدادی از مشتریان توافق نموده و اصل و سود مبالغ پرداختی را به مشتریان عودت داده  و برخی از پرونده ها نیز از طریق محاکم قضایی تعیین تکلیف شده است.

 منایی اظهار داشت: با توجه به تعهدات باقیمانده، شرکت مکلف گردیده نسبت به ارائه راهکارهایی از قبیل تحویل خودروی جایگزین و همچنین توافق با سایرمشتریان برای  عودت اصل و سود وجوه به ایشان اقدام  کند.

منایی تاکید کرد : قطعا سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان درحدود وظائف قانونی خود تا ایفای آخرین تعهد باقی مانده در خصوص تمامی شرکت های عرضه کننده پیگیری لازم را انجام خواهد داد و شرکت های مربوطه نیز در این ارتباط مکلف به رعایت آئین نامه ها و ضوابط ابلاغی مرتبط می باشند.

انتهای پیام/ 

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول