اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

سالروز پیروزی انقلاب اسلامی تاکیدی بر مسئولیت ایران در برابر جهان اسلام است

کارشناس سیاسی آسیای مرکزی گفت: سالروز انقلاب اسلامی تاکیدی بر رسالت و مسئولیت ایران در برابر سرنوشت و منافع جهان اسلام است.

سالروز پیروزی انقلاب اسلامی تاکیدی بر مسئولیت ایران در برابر جهان اسلام است

«حسین اسوبعلی اف» تحلیلگر مسائل سیاسی و امنیتی منطقه در یادداشتی که در اختیار خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه قرار داد، دیدگاه های خود را در خصوص سالروز انقلاب اسلامی ایران را بیان کرد.

در این یادداشت آمده است: سالروز انقلاب اسلامی ایران یک رویداد بسیار مهمی است که صفحه جدیدی را نه تنها در تاریخ ایران بلکه در تاریخ جهان اسلام باز می‌کند. زیرا با وقوع این انقلاب بود که بر مبنای اصول اسلامی توسعه اقتصادی، اجتماعی و سیاسی ایران دنبال شد که طی چهار دهه ثبات و پایداری خود را به تائید رسانده است.

ضمن ارزیابی نتایج انقلاب اسلامی در زمینه سیاست خارجی، می توان به این نکته مهم اشاره کرد که تهران همچنان در خط مقدم مقاومت علیه هژمونی و استکبار جهانی قرار داشته و اصلی ترین نیرو در جهت حمایت از مستضعفین و مظلومین جهان اسلام می باشد.

در حقیقت سال جاری برای ایران سالی بسیار سخت و دشوار بود که طی آن تشدید تحریم ها، شهادت جبران ناپذیر سردار «قاسم سلیمانی» و تلاش های مداوم آمریکا و غرب برای مداخله در امور داخلی کشور صورت گرفت.

سوریه، عراق و یمن همچنان مناطق حساس برای سیاست خارجی ایران باقی مانده اند.

اما جدی ترین چالش برای جهان اسلام تلاش آمریکا، رژیم صهیونیستی و متحدانشان برای مشروعیت بخشیدن به تداوم مظلومیت فلسطین می باشد که با معرفی طرح «معامله قرن» از سوی «دونالد ترامپ» به اجرا گذاشته شده است. متاسفانه عده ای از کشورهای عربی از این طرح رئیس جمهور آمریکا حمایت کردند که بی ارزش بودن نه تنها منافع مردم مظلوم فلسطین بلکه کل جهان اسلام برای آنها را نشان می دهد.

درک و بینش دقیق و صحیح امام خمینی (ره) نسبت به نظام سیاسی جهان را این نکته بازگو می کند ایشان حل مشکل فلسطین اشغالی را عامل اصلی و کلیدی برای همبستگی و وحدت اسلامی می‌دانستند که بدون آن تامین صلح، پیشرفت و سعادت امت اسلامی امکان ناپذیر خواهد بود.

بنابر این امروز در حالی که امت اسلامی با چالش های بسیار جدی رو به روست، اهداف انقلاب اسلامی اهمیت و برجستگی بیشتری پیدا کرده است. طرح «معامله قرن» در مورد فلسطین نشان می‌دهد که دشمنان اسلام هرگز از سیاست نابودی ملت ها و دولت های مسلمان دست بردار نبوده و همواره به اختلاف میان کشورهای اسلامی دامن خواهند زد.

از این نظر برای ایران سالروز انقلاب اسلامی یادآوری رسالت و مسئولیت بزرگ آن نسبت به سرنوشت و منافع جهان اسلام است.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول