اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  احزاب و تشکل ها

بسته انتخاباتی| ائتلاف انقلاب به لیست رسید؛‌ اصلاح‌طلبان در حال رایزنی

پاسخ نامه دبیرکل پایداری به حدادعادل، ارائه لیست مستقل توسط کارگزاران و تلاش احزاب اصلاح‌طلب برای ارائه لیست انتخاباتی از طریق رایزنی با شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان عناوین مهم‌ترین اخبار انتخاباتی روز گذشته را به خود اختصاص دادند.

بسته انتخاباتی| ائتلاف انقلاب به لیست رسید؛‌ اصلاح‌طلبان در حال رایزنی

حوزه احزاب خبرگزاری فارس: نفس‌های ایام برای برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به شماره افتاده و هر روز اخبار انتخاباتی داغ‌تر از دیروز می‌شود. تایید یا رد صلاحیت‌ها، ائتلاف‌ها یا اختلاف‌ها، لیست های انتخاباتی و مواضع حزبی، گروهی و جناحی از موضوعات روز انتخابات است. بسته انتخاباتی هرروز به آخرین اخبار انتخاباتی کشور می پردازد.

پاسخ نامه دبیرکل پایداری به حدادعادل، ارائه لیست مستقل توسط کارگزاران و تلاش احزاب اصلاح‌طلب برای ارائه لیست انتخاباتی از طریق رایزنی با شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان عناوین مهم‌ترین اخبار انتخاباتی روز گذشته را به خود اختصاص دادند.

* فهرست کامل شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس یازدهم در حوزه انتخابیه تهران منتشر شد

شورای ائتلاف نیروهای انقلاب، لیست ۳۰ نفره خود برای انتخابات مجلس را در حوزه انتخابیه تهران مشخص کرد. اعضای این لیست به شرح ذیل است:

۱- محمد باقر قالیباف ۲- جلیل بشارتی ۳- عبدالحسین روح‌الامینی نجف آبادی ۴- کیومرث هاشمی ۵- عزت الله اکبری۶-الیاس نادران ۷- سید مصطفی میرسلیم ۸- سید رضا تقوی ۹- سید محمود نبویان ۱۰- سید محمد آقامیری ۱۱- زهره الهیان
۱۲- فاطمه رهبر۱۳- سوده نجفی ۱۴- عاطفه خادمی ۱۵- فاطمه قاسم پور ۱۶- سمیه رفیعی ۱۷- سعید کرمی ۱۸- سیّدعلی یزدی‌خواه ۱۹- سید نظام‌الدین موسوی ۲۰- محسن پیرهادی ۲۱- امیرابراهیم رسولی ۲۲- احمد نادری ۲۳- جواد نیکی ملکی ۲۴- مجتبی ثابتی ۲۵- مجتبی ابراهیمی ۲۶- علی شمسی‌پور۲۷- مالک شریعتی ۲۸- علی جعفری ۲۹- مجتبی رضاخواه
۳۰- سیّد محسن دهنوی

* آقاتهرانی در پاسخ به حدادعادل: جبهه پایداری حاضر است براساس اصول برای لیست واحد توافق کند

دبیرکل جبهه پایداری طی نامه‌ای به رئیس شورای ائتلاف عنوان کرد که این جبهه حاضر است با شاخص‌های اصولی و گفتمانی بدون حضور حتی یک نفر از اعضای جبهه پایداری برای لیست واحد توافق کند.

وی تاکید کرد: جبهه پایداری به کرات روش چهار مرحله‌ای رسیدن به وحدت را خدمت دوستان ائتلاف عرضه داشته است.

* رایزنی احزاب اصلاح‌طلب با هیئت‌رئیسه شورای عالی اصلاح‌طلبان برای ارائه لیست انتخاباتی

سخنگوی حزب اصلاح‌طلب اسلامی کار گفت: به‌دنبال این هستیم که طی مذاکره‌ای با هیأت‌رئیسه شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان درباره ارائه لیست برای نامزدهای اصلاح‌طلب در تهران به جمع‌بندی برسیم.

وی افزود: ما قطعاً سعی می‌کنیم مصوبه شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان را رعایت کنیم اما باید به دنبال سازوکار جدیدی برای معرفی کاندیداهایمان باشیم. قطعاً وقتی چند حزب می‌خواهند کنار همدیگر قرار بگیرند و 30 نامزد برای تهران معرفی کنند باید یک عنوانی را روی خود بگذارند.

* حزب کارگزاران در تهران لیست ناقص می‌دهد

مسئول انتخابات حزب کارگزاران سازندگی گفت:  در حال بررسی نامزدهای تائید صلاحیت شده اصلاح‌طلب هستیم و تلاش داریم افراد تائید صلاحیت‌شده اصلاح‌طلب را که قرابت بیشتری با مبانی حزب دارند در لیست بگذاریم و لیست انتخاباتی اگرچه ناقص در تهران ارائه دهیم.

*«ائتلاف مردم» توسط جمعی از مدیران دولت‌های نهم و دهم اعلام موجودیت کرد

جمعی از مدیران دولت‌های نهم و دهم در بیانیه‌ای خطاب به مردم اعلام کردند: جمعی از مدیران خدمتگزار شما در برآن شدند که تجارب موفق خود را این­ بار در مجلس شورای اسلامی به‌کار گیرند.

*اعضای علی‌البدل شورای شهر نیازی به استعفا ندارند/ احتمال رای‌گیری مجدد شورای ائتلاف در مورد تقی‌پور و شاکری

پس از آنکه اعلام شد اعضای علی البدل شورای شهر در صورت عدم استعفا نمی توانند در انتخابات مجلس کاندیدا شوند، بررسی‌های شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در مورد میثم تقی‌پور و اقبال شاکری متوقف شد و برای آنها توسط شورای انتخاب این ائتلاف رای گیری صورت نگرفت. 

دوشنبه مشخص شد که اعضای علی البدل شورای شهر نیازی به استعفا نداشتند و می‌توانند کاندیدای مجلس شوند. بنابراین احتمال دارد وضعیت این افراد در جلسه امروز شورای انتخاب مورد بررسی قرار گیرد.

*صدور اطلاعیه شماره ۱۱ ستاد انتخابات کشور/ تغییر حوزه انتخابی یکی از نامزدهای انتخابات خبرگان

در اطلاعیه شماره ۱۱ ستاد انتخابات کشور بیان شد: آقای «مصطفی منتظری» داوطلب حوزه انتخابیه استان تهران به حوزه انتخابیه استان فارس منتقل شد و از لیست نامزدهای استان تهران حذف و به لیست نامزدهای استان فارس افزوده می شود.

*حزب جمهوریت در تهران لیست انتخاباتی نمی‌‎دهد

عضو شورای مرکزی حزب جمهوریت درباره آخرین مواضع انتخاباتی حزب متبوع خود اظهار داشت: در جلسه اخیر حزب جمهوریت تصمیم‌ گرفته شد که حزب در سراسر کشور در هیچ ائتلافی شرکت نکند و دفاتر حزب در استان‌ها فقط می‌توانند با عنوان حزب از نامزدهای حزب جمهوریت که تایید صلاحیت شده‌اند حمایت کنند.

وی افزود: حزب جمهوریت در حوزه انتخابیه تهران نیز بنا ندارد که لیست انتخاباتی ارائه دهد.

* حضور پرشور ایرانیان در انتخابات، تحرکات ایذایی دشمنان را خنثی می‌کند

داود محمدی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درباره حضور مردم در انتخابات اسفندماه اظهار داشت: حضور مردم رد صحنه‌های مختلف در حاکمیت اسلامی از اهمیت بالایی برخوردار است و هر موقع یاوگویی‌های استکبار و دشمنان شدت پیدا کرده و آنها حرکات ایذایی علیه جمهوری اسلامی انجام داده‌اند مردم بزرگ ایران با حضور در صحنه‌های مختلف تودهنی محکمی را به آنها زده‌اند.

وی با بیان اینکه حضور انبوه و گسترده مردم در انتخابات اسفند نشان‌دهنده اتحاد و همدلی ملت بزرگ ایران بوده و خاری در چشم دشمنان است گفت: این حضور می‌تواند شکست دیگری را به دشمنان تحمیل کند.

* قمی: مجلس انقلابی در سایه حضور پرشور مردم در انتخابات شکل می‌گیرد

نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر حضور پرشور مردم در انتخابات گفت: انقلاب ما بعد از خداوند متعال به نیروی مردم اتکا دارد و در واقع مردم در انقلاب اسلامی همه کاره هستند و مردم‌سالاری دینی یعنی همین. 

وی افزود: یکی از نشانه‌های همراهی مردم با نظام این است که در همه صحنه‌ها حضور پرشور داشته‌اند که ما نمونه‌های آن را در مراسم تشییع پیکر شهید سلیمانی و همراهانش و نیز نماز جمعه اخیر به امامت رهبر معظم انقلاب مشاهده کردیم.

*چند نفر در انتخابات خبرگان استان فارس داوطلب شدند؟

برخی از رسانه‌ها مدعی بودند که برای تنها جایگاه خالی مجلس خبرگان رهبری در استان فارس تنها صلاحیت آیت‌الله لطف‌الله دژکام، جهت شرکت در این انتخابات تایید شده است در حالی که حجت الاسلام مصطفی منتظری نیز در انتخابات خبرگان استان فارس حضور دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول