اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  فرهنگ عمومی

معرفی برگزیدگان جشنواره «یک‌داستان یک‌نمایشنامه»

اختتامیه جشنواره «یک‌داستان یک‌نمایشنامه» ۲۱ بهمن‌ماه در فرهنگسرای ابن‌سینا برگزار و برگزیدگان جشنواره معرفی و تجلیل شدند.

معرفی برگزیدگان جشنواره «یک‌داستان یک‌نمایشنامه»

به گزارش خبرنگار فرهنگ عمومی خبرگزاری فارس؛ آیین اختتامیه جشنواره یک داستان یک نمایشنامه ۲۱ بهمن‌ماه در فرهنگسرای ابن سینا برگزار شد.

در این مراسم مهدی قمی رئیس شورای سیاست‌گذاری جشنواره و مدیر فرهنگسرای ابن سینا ضمن خیر مقدم و تشکر از دست‌اندرکاران و نویسندگان شرکت‌کننده در این جشنواره گفت: رسالت سازمان فرهنگی، هنری طراحی برنامه‌های مرتبط با فرهنگ و هنر و اجرای آن است. جشنواره «یک داستان یک نمایشنامه» با همین هدف و در راستای اجرایی شدن بیانات رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، به همت کانون داستان‌نویسی فرهنگسرای ابن سینا و زحمات آقای ابوالفضل درخشنده نویسنده خوب کشورمان با موفقیت برگزار شد.

وی ادامه داد: فاز اولین جشنواره اعلام ۳۰ اثر برتر از بین ۱۳۵۰ اثر ارسالی از تمام نقاط کشور و معرفی نفرات اول تا پنجم بود، فاز دوم چاپ کتاب مجموعه آثار منتخب به همت نشر شهر و فاز سوم تبدیل محتوای استاندارد دریافتی به اجرای صحنه‌ای نمایش است که انشاالله در آینده تکمیل خواهد شد.

در ادامه یک پلان نمایشنامه با عنوان «سمفونی سیاه» توسط گروه هنری پرسش به سرپرستی محمدرضا فهمیزی اجرا شد. این نمایشنامه اثر نیما حسن‌بیگی یکی از نویسندگان برگزیده این جشنواره داستانی بود.

در ادامه ابوالفضل درخشنده دبیر علمی جشنواره و رئیس هیئت داوران پشت تریبون قرار گرفت.

وی درباره نحوه داوری گفت: با اعلام فراخوان جشنواره در خبرگزاری‌ها در آذرماه ۱۳۹۸ در کمتر از یک ماه ۱۳۵۰ اثر به دبیرخانه ارسال شد که توسط هیئت داوران و با حضور نویسندگان مورد ارزیابی قرار گرفت. از این تعداد ۳۴۴ اثر انتخاب و در نهایت ۳۰ اثر برتر معرفی و به نفرات ۱ تا ۵ نیز لوح تقدیر، تدیس جشنواره و جایزه نقدی تعلق گرفت. کاری را آغاز کرده‌ایم که به لطف خدا در آینده ثمرات بیشتری خواهد داشت.

اجرای چندقطعه توسط گروه کر فرهنگسرای ابن سینا و تک‌نوازی پیانو از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

اسامی نفرات اول تا پنجم جشنواره به شرح زیر است.

لیلی فیروز برای داستان جنگ زدگان
سهیلا سپهری برای داستان مریم
طاهره امینی جزه برای داستان عروسک پارچه‌ای رقاده
شهربانو سادات افتاده برای داستان چشم‌های باز
لیلی فیروز برای داستان چشم‌های باز

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول