اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

ظریف در پیامی ویدئویی: معامله قرن محقق نمی‌شود

وزیر خارجه در پیامی ویدئویی به زبان عربی با تأکید بر اینکه معامله قرن محقق نمی‌شود، گفت: ملت فلسطین با ایستادگی خود بر اراده صهیونیستی - آمریکایی پیروز خواهد شد.

ظریف در پیامی ویدئویی: معامله قرن محقق نمی‌شود

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پیامی ویدئویی به زبان عربی که در صفحه توئیترش منتشر کرد درباره معامله قرن گفت: معامله قرن محقق نمی‌شود و ملت فلسطین با ایستادگی خود بر اراده صهیونیستی - آمریکایی پیروز خواهد شد.

وی افزود: دولت و ملت ایران در موضع ثابت خود در حمایت از ملت مظلوم فلسطین و حقوقش در باز پس گیری سرزمین خود و آزادسازی آن علیرغم فشارها و تحریم استوار خواهند ماند.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه ایران طرح به اصطلاح معامله قرن را به طور روشن و قاطعانه رد می‌کند، توضیح داد:  زیرا هدف از آن نابودی مسئله فلسطین، سرزمین، مقدسات و حقوق آن است و قدس پایتخت فلسطین باقی خواهد ماند که ما در آرزوی آزادی کامل آن هستیم.آنان این را دور می‌بینند و ما آن را نزدیک می‌بینیم.

 

 

به گزارش فارس،دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا شامگاه سه‌شنبه هشتم بهمن ماه در یک نشست خبری همراه با بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، ضمن رونمایی از طرح سازش تحمیلی موسوم به «معامله قرن» به تشریح جزئیات این طرح پرداخت.

وی در این نشست با بیان اینکه طرح پیشنهادی او «فرصتی فوق‌العاده» برای فلسطینی‌هاست تا کشوری برای خود داشته باشند،گفت که این طرح شرق قدس را به پایتختی فلسطین به رسمیت شناخته و آمریکا در این منطقه سفارت باز می‌کند.

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه ایران همان شب معامله قرن را خیانت قرن در حق مردم فلسطین و امت اسلامی خواند و خواستار مقابله دولت ها و ملت های آزاده منطقه و جهان با این طرح ننگین شد.(اینجا بخوانید)

ظریف هم همان شب در توئیتی نوشت: «طرح موسوم به «چشم‌انداز صلح»، به زبان ساده، پروژه رویایی یک بساز و بفروش ورشکسته است. ولی این طرح، کابوسی برای منطقه و جهان است و امید آن که بیدارباشی برای همه مسلمانانی باشد که بر سر گوری گریه می‌کنند که در آن مرده‌ای نیست.»

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول