اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

جشنواره فیلم فجر زمینه‌ساز آشتی مردم با سینما

اکران فیلم‌های سی و هشتمین جشنواره فجر در پردیس سینما بهمن سنندج در حالی انجام گرفت که استقبال گسترده مردم از فیلم‌های این جشنواره بیانگر آشتی مردم و گرایش سنندجی‌ها به سینما بود.

جشنواره فیلم فجر زمینه‌ساز آشتی مردم با سینما

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج؛ خیابان فردوسی سنندج، پردیس سینما بهمن، از 15 تا 21 ماه جاری محل اکران همزمان شماری از فیلم‌های جشنواره فجر بود، فیلم‌هایی که هنوز روی پرده سینما نرفته‌اند و تماشاچیان سنندجی استقبال چشمگیری از فیلم‌های این دوره از جشنواره داشتند.

از همان روزهای نخست اکران، سینما بهمن سنندج در سانس صبح شاهد حضور کودکان و نوجوانانی بود که با شوق و ذوق از فیلم‌های جشنواره استقبال کردند و مشتاقانه فیلم‌های بخش کودک و نوجوان را با ذرت و چیپس در دست به نظاره می‌نشستند.

تعدادی از فیلم‌های این جشنواره همچون  «خون شد» و «شنای پروانه» فیلم‌هایی بودند که  ویژه افراد به ترتیب بالای 12 و 15 سال بود و با اعدادی درجه سنی فیلم‌ها در بنرهای تبلیغاتی این جشنواره نشان داده شده بود، اما حضور کودکان زیر این رِنجِ سنی بیانگر عدم اطلاع‌رسانی مناسب و یا عدم توجه والدین نسبت به درجه‌بندی سنی فیلم‌ها بود و باید متولیان امر توجه جدی به این موضوع داشته باشند تا تماشای فیلم‌های با محدودیت سنی اثرات مخربی برای کودکان برجای نگذارد.

عصر نخستین روز اکران جشنواره نیز که با فیلم "پدران" ساخته سالم صلواتی از فیلمسازان استان کردستان همراه شد، با استقبال نه تنها علاقمندان به هنر بلکه با اقبال عمومی و حضور مسوولان استانی تجلی آشتی مردم با سینما شد.

هرچند مراسم سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر امسال افتتاحیه‌ای نداشت و هزینه این مراسم به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان اهدا شد، اما استاندار کردستان قبل از اکران فیلم پدران اظهار کرد: امیدواریم سالم صلواتی و سایر فیلمسازان استان بتوانند در عرصه‌های ملی و بین‌المللی بدرخشند و شاهد رشد و شکوفایی آنها در جشنواره‌های مختلف باشیم که قطعا مایه مباهات خواهد بود.

ازدحام جمعیت مردم هنرپرور شهرستان سنندج برای دیدن فیلم درخت گردو در چهارمین روز جشنواره نیز تحسین برانگیز بود.

فیلمی که با استقبال گسترده مردم دو سانس فوق‌العاده را در ساعت 23 روز یکشنبه بیستم بهمن و ساعت 18:30 روز بیست و یکم بهمن ماه به خود اختصاص داد.

درخت گردو ساخته محمد حسین مهدویان است که با موضوع بمباران شیمیایی سردشت تولید شده بود و از همان روز اول جدول اکران با استقبال قابل توجهی از سوی مخاطبان در سنندج مواجه شد، این فیلم به دلیل برقراری ارتباط خوب بازیگران با مخاطب و روایت مطلوب فیلم از سوی کارگردان، دو سیمرغ بلورین جشنواره را به خود اختصاص داد.

رئیس حوزه هنری استان کردستان اعلام کرده بود؛ درخواست‌های پی در پی مردم باعث شد تا دو سانس فوق‌العاده برای اکران فیلم درخت گردو در نظر گرفته شود.

امین مرادی اضافه کرد: اکران فیلم‌های جشنواره فجر در سینما بهمن سنندج یک اتفاق فرهنگی موثر به شمار می‌رود و خوشبختانه با استقبال ارزشمند و تحسین برانگیز مردم همراه بود.

امسال اکران فیلم‌های فجر با همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان و حوزه هنری استان به ثمر نشست و تعامل و همکاری این دو ارگان فرهنگی توانست در دهه فجر امسال اتفاق فرهنگی موثری را در سنندج رقم بزند.

سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان نیز با اشاره به اینکه 18 فیلم در این دوره از جشنواره در سنندج اکران شد، عنوان کرد: برای اینکه تمام اقشار مختلف مردم بتوانند از اکران فیلم‌های جشنواره فجر در سنندج بهره ببرند سعی براین شد تا تخفیف‌های مختلفی از 10 تا 50 درصد برای اقشار مختلف مردم در نظر بگیریم.

عبید رستمی اعلام کرد: سانس‌های صبح جشنواره فیلم فجر به اکران فیلم‌های کودک و نوجوان اختصاص یافت که با همکاری آموزش و پرورش زمینه استقبال کودکان و نوجوانان از فیلم‌های این بخش نیز فراهم شد.

گرچه اکران شماری از فیلم‌های سی و هشتمین جشنواره فجر در کردستان با استقبال گسترده مردمی مواجه شد اما نیاز است با افزایش فضاها و تعداد صندلی‌های سینما در استان زمینه حضور بیش از پیش مردم در فعالیت‌های فرهنگی و هنری فراهم شود.

حضوری که نیازمند ایجاد بسترهای فرهنگی است و بی‌شک مسوولان فرهنگی استان کردستان باید بتوانند با استفاده از منابع موجود، داشتن تعامل بیشتر و جذب اعتبار برای این مهم بکوشند.
انتهای پیام/2330/72

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول