اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

آیت‌الله رئیسی: مردم در تشییع «حاج قاسم» به مقاومت رأی دادند/ ماجرای سوال یک جوان در حرم و پاسخ رهبر انقلاب

رئیس قوه قضائیه گفت: تفکر غیرانقلابی نگاهش به سیاست، سیاست مقاومتی نیست، پیامش به‌جای مقاومت مذاکره است؛ در حالیکه مردم در تشییع «حاج قاسم» اثبات کردند خواسته آن‌ها مقاومت است، نه مذاکره!

آیت‌الله رئیسی: مردم در تشییع «حاج قاسم» به مقاومت رأی دادند/ ماجرای سوال یک جوان در حرم و پاسخ رهبر انقلاب

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی امروز در مراسم گرامی‌داشت چهل‌و‌یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: اجتماع عظیم امروز اگر چه یادآور سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن ۵۷ است، اما اجتماع عظیم و راهپیمایی میلیونی امروز در ایران اسلامی فقط یادآوری سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی نیست، بلکه امروز نقطه عطفی در انقلاب است مبتنی بر همان انقلاب و تاکید بر همان مبانی، اما سخن نو و جدید دارد و آثار بسیار به همراه خود دارد.

وی خاطرنشان کرد: آن روز پایان حکومت ستمشاهی، پایان حضور و سلطه آمریکا و بیگانگان و آغاز حکومت الله بود و امروز پیام نو در بستر گام دوم انقلاب دارد، این بار سخن از بیرون راندن آمریکا از منطقه است.

رئیس قوه قضائیه، با بیان اینکه آنچه امروز خواست مردم بر بستر گام دوم انقلاب اسلامی است، شکل گرفتن همه اجزای نظام در طراز اهداف شکوهمند اسلامی است، افزود: نکته مهم آن است که در دهه پیشرفت و عدالت، پیشرفته شدن کشور با مصرف محصولات پیشرفته اتفاق نمی‌افتد.

آیت‌الله رئیسی با تاکید بر اینکه کشور پیشرفته لزوما با دوستی با کشورهای پیشرفته شکل نمی‌گیرد، تصریح کرد: خیلی‌ها با کشورهای به ظاهر توسعه‌یافته دوست هستند اما پیشرفته محسوب نمی‌شوند؛ آنچه می‌تواند کشور را پیشرفته کند توانمند شدن در تولیدات، علم و فناوری است.

وی با بیان اینکه سخن در عدالت اجرایی و اثباتی است، اظهار کرد: سخن از عدالت به معنای عدالت شنیدنی نیست، بلکه عدالت چشیدنی است، کام مردم باید با عدالت شیرین شود.

آیت‌الله رئیسی ادامه داد: تقسیم همه ظرفیت‌ها در کشور به نام عدالت مهم است، عدالت در حوزه اقتصادی، اجتماعی، قضایی و فرهنگی مدنظر است؛ تاکید همه حوزه‌ها باید بر اجرای اصل اساسی عدالت باشد.

رئیس قوه قضائیه با تاکید بر اینکه حرکت در این عرصه آفاتی نیز دارد، یادآور شد: یکی از آفات موجود در این حوزه؛ نگاه غیرانقلابی است.

وی تصریح کرد: تکلیف ضدانقلاب و دشمن مشخص است و مردم هم دشمن‌شناس و دشمن‌ستیز هستند اما تفکر و اندیشه غیرانقلابی کار را مشکل می‌کند.

آیت‌الله رئیسی در تشریح ماهیت تفکر غیرانقلابی بیان کرد: به جای اینکه به اقتصاد مقاومتی بیندیشد به اقتصاد وابسته می‌اندیشد و نگاه او به اقتصاد بالنده نیست.

رئیس قوه قضائیه ادامه داد: این تفکر نگاهش به سیاست، سیاست مقاومتی نیست، پیامش به‌ جای مقاومت مذاکره است، در حالیکه مردم در تشییع حاج قاسم اثبات کردند رأی آن‌ها مقاومت است، نه مذاکره!

وی با تاکید بر اینکه نگاه اباحه‌گری به فرهنگ و بدون توجه به مبانی غنی فرهنگ اسلامی نتیجه اندیشه غیرانقلابی است، یادآور شد: یک نسخه این فرهنگ می‌شود شهید سلیمانی و نسخه‌های دیگرش شهید حججی و مدافعان حرم هستند.

آیت‌الله رئیسی اظهار کرد: تفکر غیرانقلابی به‌جای اینکه نگاه به داشته‌های ایران عزیز ما باشد نگاهش به دستان و چشمان دیگران است.

رئیس قوه قضائیه تاکید کرد: ما باورمان این است که پشتوانه برای هر حرکت انقلابی وجود دارد، امروز حضور شما اتمام حجت است برای همه مسؤولان و دست اندرکاران؛ امثال بنده بدانیم که کشور برای هر حرکت انقلابی ماندگار آمادگی کامل دارد.

وی با تاکید بر اینکه برای مبارزه با فساد که با چهره انقلاب سازگاری ندارد مردم پشتوانه عظیمی هستند، تصریح کرد: پیام‌های ۲۲ بهمن ۹۸ این است که ایرانی باید قوی شود.

آیت‌الله رئیسی تشریح کرد: اعتقاد و باور قوی و راسخ به انقلاب شکوهمند اسلامی ما را قوی می‌کند و ایران قوی یعنی قوی در حوزه تولید، اقتصاد و کارآفرینی و قوی در حوزه عملیات نظامی.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه دشمنان باید بدانند ما قوی هستیم، یادآور شد: رهبری فرمودند اگر‌ می‌خواهید جنگ نشود باید قوی شویم.

وی ادامه داد: قوت و قوی شدن یک منظومه به‌هم پیوسته است؛ علم، عمل، اجرای قوی و در میدان می‌طلبد؛ در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی قوی ظاهر شدن می‌خواهد.

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه اگر ما در اقتصاد قوی شویم چه باک است که در عرصه‌های بین‌المللی و WTO حاضر شویم، خاطرنشان کرد: پیام ۲۲ بهمن ۹۸ در گام دوم قوی شدن در همه عرصه‌ها و مقاومت بی‌چون و چرا در مقابل دشمنان انقلاب اسلامی است.

رئیس قوه قضائیه اظهار کرد: اجازه بدهید هم حدیث نفس کنم هم به همه مسؤولان بگویم در هر حوزه‌ای که مسؤولان قوی ظاهر شدند، از پشتیبانی مردم مطمئن باشید.

وی با اشاره به اینکه یک نسخه به مردم ارائه شد برای مقاومت در منطقه که سردار سلیمانی آن را انجام داد، خاطرنشان کرد: این نسخه عقبه راهبردی جمهوری اسلامی را در منطقه قوی کرد و مردم‌ مومن منطقه عاشقان امام و انقلاب اسلامی و ارادتمندان به شهید قاسم سلیمانی هستند.

آیت‌الله رئیسی با تاکید بر اینکه این ارادت تأثیر نسخه‌های اینچنینی است، خاطرنشان کرد: فکر می‌کنم در این ماه‌های اخیر آنچه برآورد ما بوده، این است که مردم نگاهشان در مبارزه با دشمنان با مقاومت و ایستادگی فعال است.

رئیس قوه قضائیه حضور مردم در حوزه‌های مختلف را به ایستادگی در عرصه‌های مختلف دانست و یادآور شد: دشمن تلاش می‌کرد این را بی‌فایده نشان دهد، اما نگاه مردم به ایستادگی است و ما راهی برای عقب‌گرد و درجا زدن نداریم و باید به پیش برویم.

وی راهبرد نظام اسلامی را مبتنی بر راهبرد مقتدای آن و امام(ره) راه مقاومت خواند و گفت: می‌خواستند با بعضی هواپرستی‌های در درون و شایعه‌پراکنی‌های در بیرون، گسترش فساد را القا کنند اما هیچ‌گونه فسادی در هاضمه نظام اسلامی قابل پذیرش نیست.

آیت‌الله رئیسی اظهار کرد: دشمن می‌خواست القا کند که فساد همه جا را گرفته و همه درگیر فساد هستند، اما خوشبختانه امروز به برکت هدایت‌های رهبری معظم انقلاب اسلامی و حضور مردم و مجاهدت‌ها، نگاه مردم آن است که در ذات انقلاب اسلامی مبارزه با فساد نهادینه شده و مردم اجازه نخواهند داد، فساد در هیچ کجای این نظام لانه کند.

رئیس قوه قضائیه با تاکید بر اینکه حضور قوی، اقدام قوی و اعلام نظر قوی می‌تواند کشور قوی را شکل دهد گفت: مجلس قوی با رأی قوی مردم شکل می‌گیرد.

وی انتخاب نمایندگان متدین و دارای دغدغه دین را در شکل‌گیری مجلس انقلابی بسیار مهم دانست و اظهار کرد: آنچه به ما تاکید کردند این است که در جهت شکل گرفتن ایران قوی تلاش کنید.

آیت‌الله رئیسی بیان کرد: در ۲۲ بهمن ۹۸ در کنار مضجع نورانی حضرت رضا(ع) و ارواح طبیه شهدا پیمان می‌بندیم آنچه اقتضای انقلاب اسلامی است با همه وجود در جهت آنچه خواست مردم و انقلاب و نظام و رهبری است ان‌شاالله تلاش کنیم.

رئیس قوه قضائیه با تاکید بر اینکه دشمنان به‌دنبال ایجاد یاس و ناامیدی هستند، گفت: اینکه به آینده امیدوار نباشید، سلاح دشمن و شیطنت آن‌ها است و پیام انقلاب اسلامی پیام امید و امیدآفرینی است.

وی تصریح کرد: در این کشور هرکه مردم را امیدوار کند در جهت راهبرد انقلاب اسلامی حرکت کرده و هر کسی با عمل و سخن و رفتارش مردم را مایوس کند؛ بداند یا نداند، بخواهد یا نخواهد در جهت راهبرد دشمن حرکت کرده است.

آیت‌الله رئیسی ضمن بیان خاطره‌ای یادآور شد: در همین اماکن متبرکه زمانی که خادم این آستان بودم رهبر معظم انقلاب اینجا مشرف شده بودند، جوانی به ایشان گفتند آقا اوضاع را چطور می‌بینید؟ مقام معظم رهبری بدون اینکه ذره‌ای تامل کنند، فرمودند آینده‌ای نورانی و درخشان برای این کشور می‌بینم.

رئیس قوه قضائیه آینده این نهضت را بسیار روشن دانست و تاکید کرد: بدانید خون فرزندان شما خانواده‌های شهدا کار خودش را در منطقه و عالم کرده است، چون متصل به ثارالله شده است و خداوند از این خون‌های مطهر نمی‌گذرد، از خون شهید سلیمانی، مدافعان حرم و اشک‌های دختر‌های سه ساله شهید نمی‌گذرد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول